امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23615 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ساعت به‌وقت اتیسم در جشنواره تلویزیونی مستند

خبرایران: ساعت به‌وقت اتیسم به تهیه‌کنندگی جواد موحدی و کارگردانی بیژن همدرسی دوشنبه نهم مرداد ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شود.
ساعت به‌وقت اتیسم در جشنواره تلویزیونی مستند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، «ساعت به‌وقت اتیسم» روایتگر مشکلات و مصائب خانواده‌های داری فرزند اتیسم است و اطلاعاتی درباره این بیماری یا اختلال رشدی و علائم و نشانه‌های آن به بینندگان ارائه می‌دهد.

بیژن همدستی درباره این مستند گفت: از ۱۶ سال پیش که با اتیسم آشنا شدم، تصمیم گرفتم مستندی درباره این مستند بسازم، من هم مانند بیش‌تر مردم اطلاعات دقیقی درباره این اختلال رشدی نداشتم و به‌تدریج با اتیسم، بیماران اتیستیک و تفاوت آن‌ها با یکدیگر آشنا شدم.

وی افزود: خوشبختانه سال ۹۵ با کمک سیمای خراسان رضوی و همراهی خانواده‌های بزرگوار مشهدی دارای فرزند اتیسم، این اختلال سوژه مستندی روایت محور و عاطفی شد.

همدرسی تصریح کرد: در مسیر ساخت این مستند با مشکلات متعددی مواجه شدیم، مثلاً به دلیل برخورد بد جامعه و نوع نگاه مردم به افراد مبتلابه اتیسم که ناشی از عدم شناخت آن‌ها از این بیماری است، بیش‌تر خانواده‌ها علاقه‌ای برای همکاری با عوامل این مستند و آمدن جلوی دوربین نداشتند، اما درنهایت با تلاش انجمن اتیسم مشهد و همراهی تعدادی از خانواده‌ها شجاع موفق شدیم بخشی از مصائب و سختی‌های خانواده‌های دارای فرزند اتیسم را به تصویر بکشیم.  

این مستند امشب ساعت ۱۹ از برنامه «جشنواره تلویزیونی مستند» پخش و ساعت ۲۴ و ۳۰:۱۱ روز آینده بازپخش می‌شود.

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۷ تیر در شبکه مستند آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت FESTMOSTANAD.IR، ربات تلگرامFESTMOSTANADBOT@ و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا چهل و هشت ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب