امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23629 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۳:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترعلی نژاد در نشست خبری مطرح کرد؛

بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میزبان 3 هزار ورزشکار خواهد بود/ ایجاد فضای شور و نشاط در میان دانشجویان یکی از اولویتهای دانشگاه فرهنگیان است/ غنی سازی اوغات فراغت دانشجویان، از دیگر اهداف ما در المپیاد بیست و سوم است

خبرایران: معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: نزدیک به 3 هزار ورزشکار دربیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حضور خواهند داشت.
بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میزبان 3 هزار ورزشکار خواهد بود/ ایجاد فضای شور و نشاط در میان دانشجویان یکی از اولویتهای دانشگاه فرهنگیان است/ غنی سازی اوغات فراغت دانشجویان، از دیگر اهداف ما در المپیاد بیست و سوم است

به‌ گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بیست و سومین  المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان» صبح امروز 9 مردادماه 1396 با حضور«دکترمعصومه علی نژاد» معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ،«دکتر میترا روحی» مدیر کل تربیت ‌بدنی دانشگاه فرهنگیان و اصحاب رسانه در دانشگاه فرهنگیان برگزار و دراین نشست خبری«دکتر معصومه علی نژاد» معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهارداشت: یکی از اولویتهای دانشگاه فرهنگیان ایجاد فضای شور و نشاط در میان دانشجویان است و از آنجا که این دانشگاه، یک مرکز آموزشیِ  حاکمیتی و ماموریت گرا بوده و وظیفه اصلیش تربیت معلم است، ما ملزم به این هستیم که چنین فضایی را تا حد ممکن، مطلوب و مناسب فراهم سازیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه هایی که در درجه نخست اهمیت قرار دارد توجه به ورزش؛ هم در حوزه همگانی و هم در بخش قهرمانی است که خوشبختانه در هفته های اخیر که نخستین المپیاد ملی ورزش همگانی با حضور نمایندگان 95 دانشگاه از سراسر کشور برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: ورزشکاران ما در بخش بانوان رتبه اول و چهارم و در بخش آقایان نیز مقام نخست را کسب کرد که این خود؛ شور و نشاط خاصی را در دانشگاه بوجود آورده و بواسطه همین موفقیتهای بزرگ، آماده ورود به بیست و سومین المپیادِ دانشگاه فرهنگیان، با شرایطی متفاوت از ادوار قبل می شویم.

دکترعلی نژاد عنوان داشت: نزدیک به 3 هزار ورزشکار در این دوره از بازیهای المپیاد دانشگاه فرهنگیان حضور خواهند داشت و یکی از خصوصیات این دوره، سعی ما در استفاده از نیروهای جوان و داوطلب از خودِ دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است؛ نفراتی هم از میان اعضای انجمنهای ورزشی و هم از بین اعضای هیات علمی دانشگاه در این برنامه حضور دارند.

وی افزود: در این دوره از المپیاد، علاوه بر شناسایی قهرمانان،  اهداف خاص دیگری را نیز  دنبال می کنیم؛ بزرگترین و مهمترین هدف ما عمل به منویات مقام معظم رهبری در  امر به ورزش همگانی و قهرمانی است. همچنین تحققِ اخلاقِ مندرج  در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز جهت دهی و غنی سازی اوغات فراغت دانشجویان، از دیگر اهداف ما در المپیاد بیست و سوم است و  امیدوارم بر این مبنی بتوانیم فرصتهای خوب و مناسبی را برای اوقات فراغت این عزیزان فراهم ساخته و دانشجویان عزیز نیز بتوانند بهره لازم و کافی را  ببرند.

 

دکترروحی: دراین دوره از المپیاد 1140 نفر دربخش بانوان و 1434 ورزشکار در بخش آقایان، با یکدیگر رقابت خواهند کرد

دکتر میترا روحی مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نیز در ادامه این نشست خبری، با اشاره به تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها اظهارداشت: دانشگاه ها فرهنگیان در تمام استانها، پردیسهای جداگانه هم برای دختران و هم برای پسران دارد و هریک از این پردیسها دارای زیر مجموعه های متعدد در سایر شهرستانهای هر استان هستند. این به این معناست که دانشگاه فرهنگیان تقریبا در تمام شهرها، با مراکزی بهم پیوسته، بصورت یکپارچه، در عرصه آموزش فعال است.

دکتر میترا روحی ابرازداشت: ویژگی دیگری که این دانشگاه را از سایر دانشگاه ها متمایز می سازد، این است که تمام فارغ التحصیلانِ آن معلمانی هستند که قرار است در رده ها و مقاطع  مختلف تحصیلی، فرزندان ما را آموزش بدهند، لذا انتظار این است که معلمانی از هر لحاظ آماده و سلامت پرورش بیایند که توجه به ورزش و تربیت بدنی، میتواند از جمله موارد حائز اهمیت در این راه باشد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم فرصتی را برای مشارکت دانشجویانی که در رشته های غیر از تربیت بدنی تحصیل می کنند، ایجاد کنیم تا بتوانند در کنار دیگر علاقمندان، حضوری فعال و مشارکتی جدی در فعالیتهای ورزشی دانشگاه داشته باشند که خوشبختانه همه ارکان دانشگاه کمک و مساعدت کردند تا چنین فرصتی فراهم شود.

 مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: نمونه بارز این همکاری، همین المپیاد ملی ورزش همگانی بود که منجر به کسب عناوین قهرمانی نیز شد و در آن دانشجویان به عینه، تاثیر همدلی و همکاریِ بخشهای مختلف دانشگاه را در راه آماده سازی و کسب نتایج خوب، دیدند.

وی عنوان داشت: برای اینکه بتوانیم چهره های مستعدی را در حوزه ورزش قهرمانی معرفی کنیم، این دوره از المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنکیان را از سال قبل و همراستا و هماهنگ با برنامه های مسابقات وزارت علوم، برنامه ریزی کردیم. به این ترتیب که پس از برگزاری المپیاد دانشگاه فرهنگیان، نفرات اول را برای شرکت در رقابتهای سراسری دانشجویان کشور، در مناطق ده گانه معرفی خواهیم کرد تا با دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها رقابت کنند.

 دکترروحی افزود: دراین میان برخی از قهرمانان ما نیز در صورت کسب عناوین قهرمانی این فرصت را پیدا می کنند که با معرفی شدن به فدراسیون ورزش دانشگاهی، خود را برای حضور در یونیورسیاد جهانی دانشجویان که قرار است تابستان 98 در کشو ایتالیا برگزار شود، آماده کنند .

وی با بیان اینکه دراین دوره از المپیاد 1140 نفر در بخش بانوان و 1434 ورزشکار در بخش آقایان، به میزبانی اراک  با یکدیگر رقابت خواهند کرد، افزود: مسابقات بانوان طی روزهای 14 تا 21 مرداد و در رشته های فوتسال، والیبال، بدمنیتون،  تنیس روی میز، دو و میدانی و تکواندو و رقابتهای آقایان نیز طی روزهای24 تا 31 مرداد ماه و در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، تکواندو و کشتی آزاد برگزار خواهد شد.

دکتر روحی تاکید کرد: هماهنگی با فدراسیون های ورزشی برای استفاده از داوران رسمی و مجرب، ایجاد کارگروه های آموزشی برای ارتقای سطح دانش و آگاهی دانشجویان شرکت کننده در مسابقات از آخرین مطالب علمی و پژوهشی صورت گرفته در ورزش، برگزاری مراسمِ غنی  عبادی و فرهنگی، راه اندازی رادیو المپیاد  و برپایی کلینیک های مشاوره و سلامت برای خدمات رسانی به دانشجویان در حوزه روان شناختی، از جمله برنامه های جانبی ما در این دوره از المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان است.

 بنابراین گزارش، بیست و سومین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان از 15 مرداد امسال در اراک آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب