امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2367 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد؛

طرح هجرت و کمک به محرومیت‌زدایی توسط بسیج / اجرای 87 هزار پروژه عمرانی / استقرار 28 بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور

ابراهیم عزیزی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در عرصه های گوناگون قدم های موثری برداشته است و از سال 86 تا 92 این مجموعه بالغ بر 87 هزار 572 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به اجرا گذاشته است.
طرح هجرت و کمک به محرومیت‌زدایی توسط بسیج / اجرای 87 هزار پروژه عمرانی /  استقرار 28 بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرایران، ابراهیم عزیزی رئیس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری که با موضوع طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج و اردوهای جهادی نوروز 93 در سالن کنفرانس بسیج دانشجویی برگزار شد، با بیان اینکه ارتباطات موثر و کارآمد با اهالی رسانه و مطبوعات از اولویت‌های بسیج سازندگی خواهد بود، گفت: معتقدیم اقتصاد مقاومتی نیاز به فرهنگ سازی دارد و بسیج که پرچمدار حرکت های مردمی است، می‌تواند این حرکت بزرگ را در بدنه جامعه ساری و جاری کند.بسیج سازندگی در عرصه های گوناگون قدم های موثری برداشته است و از سال 86 تا 92 این مجموعه بالغ بر 87 هزار 572 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی به اجرا گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی صحبت‌های خود را به سه بخش اقدامات انجام شده، اولویت‌های بسیج و سطح انتظارات و توقعات بسیج در عرصه‌های ماموریتی تقسیم کرد و گفت:  بسیج سازندگی در عرصه‌های گوناگون قدم‌های موثری برداشته است و از سال 86 تا 92 یعنی ظرف 6 سال این مجموعه بالغ بر 87 هزار و 572 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی و سازندگی را به اجرا گذاشته است. این عدد نشان‌دهنده عظمت جایگاه بسیج است.

عزیزی با بیان اینکه عموم این پروژه‌ها در نقاط محروم به اجرا گذاشته شده و از کمترین پشتیبانی‌های دولتی و دستگاهی برخوردار بوده است، به اقدامات بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: در حوزه به‌سازی و زیباسازی مدارس، قریب به 7 هزار و 604 واحد آموزشی بهسازی و زیباسازی شده‌اند که 163 هزار و 713 دانش‌آموز در این طرح به کار گرفته شده‌اند. 38 هزار و 431 نفر در آموزش‌های فنی و حرفه ای بسیج سازندگی مورد آموزش قرار گرفتند و 4 هزار و 655 مورد اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم را داشته‌ایم.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه 28 مورد استقرار بیمارستان‌‌های صحرایی را در نقاط مختلف داشته‌ایم گفت: از ابتدای سال 92 فقط در قالب فعالیت‌های جهادی 117 هزار و 302 نفر را در اردوها پشتیبانی کردیم که تمامی این فعالیت‌ها، فعالیت خودجوش بسیج بوده است.

عزیزی در ادامه به فعالیت‌های خودجوش بسیج در اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال همانگونه که فرمان اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را داشتیم، بسیج ضمن آنکه مدت‌ها خود را در این عرصه آماده کرده بود وارد فاز جدیدی از اقتصاد مقاومتی شده است.

وی به فعالیت‌های گذشته بسیج و ذکر آمار این مجموعه در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: یک هزار و 689 واحد حوضچه‌های بتنی در کشور ساخته‌ایم. علاوه بر آن یک هزار و 249 واحد پرورش مرغ، 21 واحد پرورش ماهیان گرمابی، 3 هزار و 740 کارگروه‌های تولیدی کود ورمن کوپست،‌ 281 مورد واحدهای پرورش سایر ماکیان و هزار و 309 نوع قارچ خوراکی به مرحله انجام رساندیم که این حرکت بسیج حرکت گرانبهایی بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه با تشریح اولویت‌های بسیج سازندگی، اولین اولویت این مجموعه را ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: ارتباط موثر با نهادها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، حضور حماسی جهادی در مجموعه‌های مختلف لبیک عاشقانه و معتقدانه به فرامین رهبر فرزانه انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی، تقویت فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف و نهادینه کردن رفتارهای مردمی، عمق‌بخشیدن به حرکت‌های جهادی و توجه به تولید محصولات استراتژیک وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها از اولویت‌های بسیج سازندگی است.

عزیزی با بیان اینکه حاضر هستیم به دولت در عرصه‌های مورد نیاز به عنوان یک ماموریت کمک کنیم، از ارسال بسته اقتصاد مقاومتی به همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها تا چند روز آینده خبر داد و گفت: در نامه‌ای به رئیس جمهور نیز 10 پیشنهاد بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کردیم.

وی اجرای طرح تعالی و متحرک‌سازی بسیج را از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه به انتظارات بسیج سازندگی از دستگاه‌ها و دولت اشاره کرد و گفت: شورای عالی هجرت در سال‌‌های گذشته منظم برگزار می‌شد و انتظار از دولت یازدهم هم این است که این مورد را در دستور کار قرار دهند. حدود 6 ماه از فعالیت دولت یازدهم می‌گذرد، اما هنوز شورای عالی هجرت یک جلسه‌ هم تشکیل نشده و ما نگران هستیم و باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به فعالیت‌های بسیج باشد.

عزیزی افزود: طرح هجرت برای کمک به وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی است ما چیزی برای خود نمی‌خواهیم انتظار داریم که شورای عالی هجرت را دولت هر چه سریعتر تشکیل دهند. در چند سال اخیر یا رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور این شورا را تشکیل می‌دادند اما در دولت یازدهم هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه بسیج بدنه آحاد همه مردم است و پشتیبانی از بسیج به ویژه بسیج سازندگی انتظار به حقی است گفت:‌ ما انتظار داریم دولت آیین‌نامه اجرایی بسیج را تصویب کند. مجلس آن را تصویب کرده اما منوط کرده که دولت هم تصویب کند. امیدوار هستیم دولت نیز در این زمینه قدم‌های لازم را بردارد. این انتظارات شخصی نیست، بلکه انتظاراتی است که بسیج برای پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی از دولت دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه در پاسخ به سوالی در این خصوص که‌ آیا بسیج سازندگی در خارج از مرزهای ایران نیز فعالیت می‌کند یا خیر، گفت: ما تلاشمان این است که در داخل و در نقاط محروم به نحو شایسته فعالیت کنیم و اگر هر زمانی که اقتضا کند در سایر حوزه‌های جغرافیایی فعالیت کنیم، این کار را خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "آیا بازاری برای فعالیت‌های اقتصادی که این سازمان انجام می‌دهد وجود دارد؟" گفت: ما در سازمان بسیج سازندگی به دنبال فعالیت‌هایی رفته‌ایم که در حوزه مصرف این امکان وجود داشته باشد که تولیدات به مصرف برسد. ما بازاری مجازی ایجاد کرده‌ایم که همه تعاونی‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند، بتوانند با بهره‌گیری از این بازار با یکدیگر در ارتباط بوده و نیازهای هم را همپوشانی کنند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب