امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23692 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شعار هفته ملی کودک سال 96 ؛ «هر کودک نشانی خداست...»

خبرایران: «هر کودک نشانی خداست» این شعار هفته ملی کودک سال 1396 است که از سوی دست اندرکاران و فعالان حوزه کودک در ایران تعیین شده است.
شعار هفته ملی کودک سال 96 ؛ «هر کودک نشانی خداست...»

به گزارش خبرایران از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین نشست شورای برنامه‌ریزی هفته ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون، نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های عضو این شورا و نهادهای تخصصی حوزه کودک روز 10 مرداد 1396 در تهران و با موضوع تعیین شعار هفته ملی و عنوان روزهای این هفته برگزار شد.

هفته ملی کودک امسال نیز روزهای 15 تا 21 مهر در تهران و سراسر ایران از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف و در چهارچوب برنامه‌های ملی برپا می‌شود.

در این میان نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان بهزیستی کشور،  سازمان جوانان هلال احمر، شهرداری تهران، پلیس راهور ناجا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرجع ملی کنوانسیون حقوق ‌کودک، شورای کتاب کودک، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و انجمن تصویرگران کودک و نوجوان و کانون در این نشست دیدگاه‌های خود را درباره‌ی شعار هفته ملی کودک و عنوان‌ روزهای این هفته بیان کردند.

این نشست به بیان دیگاه‌ها درباره‌ی شعار و عنوان‌های روزهای هفته ملی کودک اختصاص داشت و قرار شد نمایندگان سازمان‌ها در نشست‌های بعدی به صورت مشخص برنامه‌های خود را ارایه کنند.

در نهایت حاضران در جلسه با بررسی و بحث درباره‌ی چند شعار پیشنهادی، «هر کودک نشانی خداست» را به عنوان شعار هفته ملی کودک سال 1396 تعیین و تصویب کردند.

دست‌اندرکاران حوزه کودک همچنین در این‌باره به بحث و گفت‌وگو پرداختند که توجه به مسایل روز، امنیت و آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی‌های هفته ملی کودک امسال درنظر گرفته شود.

محمدعلی شامانی مشاور عالی مدیرعامل اداره این جلسه را برعهده داشت در حالی که بخش عمده‌ای از نشست به بحث درباره‌ی لزوم حمایت جدی از کودکان و مساله امنیت آنان و نقش هفته ملی کودک در بیان این خواسته‌ها و طرح دغدغه‌های این حوزه گذشت.

شامانی در این نشست بر لزوم بازتعریف مفهوم کودکی و توجه به محدوده‌های سنی کودکان بر اساس تعریف کنوانسیون حقوق کودک یعنی تا 18 سالگی در برنامه‌ریزی‌های سازمان‌ها تاکید کرد.

توجه به هم‌زمانی هفته ملی کودک امسال با دهه دوم ماه محرم و مناسبت‌های مذهبی آن از دیگر مسایلی بود که وی به آن اشاره کرد.

کودکان و رابطه آن‌ها با فن‌آوری‌های نوین و کودک هوشمند از دیگر موضوع‌هایی بود که حاضران در این نشست درباره‌ی آن به اظهار نظر پرداختند.

مهم‌ترین موضوع‌هایی که دراین جلسه نمایندگان سازمان‌ها در کنار نام‌گذاری و تعیین شعار به طرح آن پرداختند و دیدگاه‌های خود را از زوایای مختلف مطرح ‌کردند توجه به مسایل روز جامعه در حوزه کودک و لزوم پرداختن به مساله ارتقاء مهارت‌های زندگی، مراقبت از کودکان و مسولیت‌های اجتماعی جامعه در قبال آن، فراهم کردن زمینه‌ی رشد و تکامل کودکان در جامعه‌ای امن، مشکلات و سختی‌های کودکان ساکن کشورهای درگیر جنگ و بیماری، کودکان کار و پناهندگان به کشورهای مختلف جهان بود که اعضای نشست بر توجه به آن به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌های هفته ملی کودک تاکید داشتند.

موضوع‌هایی در حوزه‌های سلامت و ایمنی، محیط زیست و میراث فرهنگی، کتاب و محصولات فرهنگی و امنیت کودکان از محورهای کلی نام‌گذاری روزهای هفته ملی کودک بود که در نشست‌های آینده شورا، به صورت مشخص این موارد تصویب و اعلام خواهد شد.

این نشست صبح روز دهم مرداد 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب