امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23707 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برترین طراحان نمای شهری 2 سال گذشته انتخاب می شوند

خبرایران: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با انتخاب برترین نمای شهری طراحی شده در 2 سال گذشته؛ اولین سمینار تخصصی «معماری و طراحی شهری» را در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار می کند.
برترین طراحان نمای شهری 2 سال گذشته انتخاب می شوند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11؛ محمد شهرآبادی معاون شهرسازی و معماری ضمن اعلام این خبر گفت: در منطقه 11 به عنوان منطقه ای که بخشی از میراث تاریخی شهر تهران را در خود جای داده است؛ از ابتدای سال 94 کمیته نما تشکیل شده است که بر اساس آن نمای ساختمان ها می بایست همسو با بافت تاریخی و هویت شهری کهن این منطقه باشد و در نتیجه سازنده ها بر اساس نماهای مصوب این کمیته نمای ساختمان خود را طراحی می کنند.

شهرآبادی افزود: از سال 94 تا سال 96 طراحان برتر نمای ساختمان در منطقه 11 که با     شاخص های معماری منطقه همخوانی دارند؛ شناسایی و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با اشاره به همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی در برگزاری این سمینار تخصصی گفت: در این سمینار اساتید معماری دانشگاه های تربیت مدرس، شهید رجائی و دانشگاه هنر به ارائه سخنرانی در زمینه "معماری تاریخی و معماری زمینه گرا"    می پردازند و تلاش می شود تا با برگزاری این سمینار گامی در ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از نماهای متناسب با هویت مناطق تاریخی شهر تهران برداریم.

گفتنی است اولین سمینار تخصصی معماری و طراحی شهری زمینه گرا روز 17 مرداد ساعت  17تا20 در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران واقع در خيابان ولي‌عصر (عج)، پل امير بهادر، خيابان سرلشکر علی‌اکبر بشيري، شماره 71 برگزار خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب