امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23761 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عبداللهی در گشایش موزه عروسک و فرهنگ ایران اعلام کرد؛

موزه عروسک و فرهنگ ایران نمادی از پوشش اقوام و استان های مختلف ایران اسلامی است/ شهرداری تهران همواره در ایجاد و توسعه موزه های مختلف با بخش خصوصی همکاری داشته / مردم و دانش آموزان درموزه عروسک و فرهنگ ایران با پوشش اقوام مختلف ایران آشنا می شوند

خبرایران: موزه عروسک و فرهنگ ایران با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با محوریت اقوام ایرانی افتتاح شد.
موزه عروسک و فرهنگ ایران نمادی از پوشش اقوام و استان های مختلف ایران اسلامی است/ شهرداری تهران همواره در ایجاد و توسعه موزه های مختلف با بخش خصوصی همکاری داشته / مردم و دانش آموزان درموزه عروسک و فرهنگ ایران با پوشش اقوام مختلف ایران آشنا می شوند

به گزارش خبرنگارخبرایران؛ مراسم افتتاح «موزه عروسک و فرهنگ ایران » با معرفی، اقوام، لباس‌ها، قصه‌ها و افسانه‌ها با همکاری شهرداری منطقه 12، بعدازظهر سه شنبه 10 مرداد ماه 1396  با حضور«مجتبی عبدالهی » معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ،«عابد ملکی» شهردار منطقه 12،« مجتبی خشایار» مدیر گردشگری منطقه 12 شهرداری تهران، «علی گلشن» و«مسعود ناصری» مدیران موزه عروسک های ملل و طراحان و سازندگان موزه ، جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار و دراین مراسم «مجتبی عبدالهی» معاون شهردار تهران اظهارداشت: موزه عروسک و فرهنگ ایران نمادی از پوشش اقوام و استان های مختلف و زبان گویای آداب و رسوم و سنن اقوام ایران اسلامی است.

عبدالهی تصریح کرد: موزه عروسک و فرهنگ ایران پیش از این در مکان دیگری بود که با توجه به وجود برخی مشکلات، با همکاری شهرداری منطقه 12 تهران و بخش خصوصی در این منطقه برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان در این موزه با بهره مندی از زبان هنر می توانند با پوشش اقوام مختلف و آداب و رسوم آنان آشنا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص توسعه موزه عروسک های ایرانی عنوان داشت: شهرداری تهران همواره در ایجاد و توسعه موزه های مختلف با بخش خصوصی همکاری داشته که این موزه هم از لحاظ ساختار فیزیکی و کالبدی قابلیت توسعه دارد و امیدواریم که در آینده توسعه پیدا کند.

 

خشایار: هدف ما آشنایی مردم شهر تهران با آداب و رسوم اقوام ایرانی است

مجتبی خشایار مدیر گردشگری منطقه 12 شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهارداشت: آشنایی مردم شهر تهران با آداب و رسوم اقوام ایرانی هدف ما از برپایی موزه عروسک و فرهنگ ایران است و در این موزه لباس ها و داستان های اقوام مختلف کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیر گردشگری منطقه 12 شهرداری تهران  ابرازداشت: موزه عروسک و فرهنگ ایران همه روزه از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقه مندان است و این موزه با بازگشایی مدارس با برنامه های از جمله برگزاری کارگاه های داستان نویسی و ساخت عروسک میزبان دانش آموزان است.

 

گلشن: مجموعه پوشش 26 قوم و منطقه کشور درموزه عروسک و فرهنگ ایران به نمایش گذاشته شده است

علی گلشن یکی از مدیران موزه عروسک های ملل نیز در این مراسم اظهارداشت: دراین مجموعه پوشش 26 قوم و منطقه کشور از جمله ترکمن، بلوچ، کرد، تالشی، گیلانی، سیستانی، کرمانی به نمایش گذاشته شده است.

گلشن با اشاره به تنوع قومی و سلیقه و پوشش در کشور افزود: نمونه های اصیل پوشش اقوام مختلف ایران در این موزه به نمایش گذاشته شده که طی حدود 15 سال از نقاط مختلف کشور گردآوری شده که این روند هم ادامه دارد.

گلشن ابراز امیدواری کرد: با بازگشایی موزه عروسک و فرهنگ ایران، مردم نیز با ارائه و معرفی پوشش قوم خود در تکمیل این مجموعه مشارکت کنند.

بنابراین گزاش؛موزه عروسک و فرهنگ ایران، در خیابان دروازه دولت، سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2 واقع شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب