امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 238 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با پیشی گرفتن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 93؛

صداوسیما بودجه‌ای بالغ بر 967 میلیارد تومان دریافت می کند

خبر ایران: صداوسیما در سال 93 با دریافت بودجه‌ای بالغ بر 967 میلیارد تومان، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیشی گرفته که قرار است سال آینده رقمی بالغ بر 623 میلیارد تومان را دریافت کند.
صداوسیما بودجه‌ای بالغ بر 967 میلیارد تومان دریافت می کند

به گزارش خبر ایران،  لایحه‌ بودجه کل کشور در سال 93 که از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده است، صداوسیما را در صدر دستگاه‌هایی قرار می‌دهد که مشمول بودجه‌ فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند.

صداوسیما در سال 93 با دریافت بودجه‌ای بالغ بر 967 میلیارد تومان، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیشی گرفته که قرار است سال آینده رقمی بالغ بر 623 میلیارد تومان را دریافت کند.

نگاهی به میزان بودجه‌ صداوسیما در سه سال گذشته نیز حاکی از این است که این رسانه در سال 93 در مقایسه با سه سال قبل، بیشترین میزان بودجه را دریافت خواهد کرد.

بودجه صداوسیما در سال 92 ، 905 میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به سال قبل (91) با کاهش مواجه بود. این رقم در سال 91 ، 920 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبلش (90) با رشدی قابل توجه همراه بوده است.

بودجه صداوسیما در سال 90 ، 689 میلیارد تومان اعلام شده بود.

اما صداوسیما در حالی در سال 93 بودجه بیشتری را دریافت می‌کند که این رسانه در حال حاضر با انتقادهای وسیعی از سوی هنرمندان و برنامه‌سازان به لحاظ کسری بودجه مواجه است.

در این میان حتی مدیران ارشد صداوسیما هم از اذعان بر کمبود بودجه در این رسانه ابایی ندارند و از آن به عنوان «پاشنه آشیل رسانه ملی» یاد می‌کنند. حتی این روزها بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی بدون توجه به گروه مخاطبی که قرار است به تماشای برنامه‌شان بنشینند، به تبلیغ مستقیم کالاهایی مشغولند که تولیدکنندگان آن به عنوان اسپانسر با تلویزیون همکاری دارند.

می‌گویند صداوسیما 430 میلیارد تومان بدهکار است و البته این رقم تاکنون از سوی مقامی رسمی در رادیو و تلویزیون ایران تایید نشده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب