امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2385 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر آموزش و پرورش,

انباری‌ها را کلاس کردند/ باید قبل از حل مسئله، خود مسئله را بشناسیم

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از اجرای عجولانه ساختار جدید آموزش و پرورش، گفت: نمازخانه‌ها را تیغه کشیده و به کلاس تبدیل کردند و یا انباری‌ها را کلاس کردند و هر کس از راه رسید، به کلاس فرستادند.
انباری‌ها را کلاس کردند/ باید قبل از حل مسئله، خود مسئله را بشناسیم
به گزارش خبرایران ،علی‌اصغر فانی در دهمین جشنواره علمی - پژوهشی فرهنگیان بسیجی ضمن تقدیر از 20 نفر از برگزیدگان این جشنواره، گفت: برخی از مشکلات و مسائل ما، رفتاری است و ما می‌خواهیم با روش ساختاری آن را حل کنیم. لذا علاوه بر تلاش فراوان و هزینه‌های زیاد، با این روش مشکلات همچنان در جای اول خود باقی است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین تغییرات از ساختار آغاز شده یعنی 3-3-6 که بخش مختصری از این سند محسوب می‌شود. در این حالی که حوزه‌ها، روش‌ها و برنامه‌ها در تحول بنیادین هر برنامه‌ای بسیار موثر است و قبل از ساختار باید به آن پرداخته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید قبل از حل مسئله، خود مسئله را بشناسیم، اظهار کرد: گام اول در حل مسئله، شناخت است و اگر مسئله به درستی شناخته شود، راه‌حل آن سخت نخواهد بود و مثال روشن آن همانند پزشکی است که اگر بیماری را درست تشخیص ندهد، ما را به نتیجه نمی‌رساند. چه بسا برخی از داروها نیز برای ما زیان‌آور باشد.

فانی ادامه داد: به نظر می‌رسد بسیج فرهنگیان با این حرکت که حول محور تحقیق و پژوهش است، به کمک آموزش و پرورش آمده و شروع پژوهش‌ها از سوی این نهاد فرهنگی، ما را در آسیب‌شناسی و شناخت مسائل و همچنین ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی چنانچه مطالعه شده باشد، به نتیجه خوبی خواهند رساند.

وی گفت: مسائل پرورشی و تربیتی نیز در جشنواره بسیج فرهنگیان دیده شده و ضمن قدردانی از زحمات بسیج، معتقدم که این ارگان باید یک بار دیگر ظرفیت فرهنگیان را بررسی کند و تک‌تک وظایف را در حوزه بسیج فرهنگیان مورد مداقه قرار دهد تا شاید سال‌های آینده شاهد فعالیت‌های جدیدتری در راستای عملکرد معلمان باشیم.

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال تدوین نقشه راه برای سند تحول بنیادین است، گفت: این سند بزرگ نیازمند یک نقشه راه است تا در مسیر درست آن اجرا شود.

فانی با انتقاد از اجرای عجولانه ساختار 3-3-6، گفت: زمانی که نقشه راه برای این موضوع اتخاذ نشد، باعث شد نمازخانه‌ها را تیغه کشیده، به کلاس تبدیل کنند و یا انباری‌ها را کلاس کرده‌اند و هر کس از راه رسید، او را به کلاس فرستادند که از این دست مشکلات در آموزش و پرورش زیاد داریم.

وی ابراز امیدواری کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین هر چه سریعتر به نتیجه برسد و در دولت یازدهم اجرای سند تحول بنیادین بر اساس اصول علمی شکل بگیرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب