امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23938 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يک؛

درختان نارون در شمال تهران آفت زدايی شدند

خبرایران: 50 هزار اصله درخت نارون در شمال تهران با هدف کنترل و کاهش خسارات ناشي از سوسک هاي برگ خوار، تيمار و آفت زدايي شدند.
درختان نارون در شمال تهران آفت زدايی شدند

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه يک،  مهندس مجيد نوربخش معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه يک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : سوسک برگ خوار نارون مهمترين آفت درختان نارون است و در شميران به صورت حشره کامل و زير پوستک و شيار تنه درختان و يا در 3 تا 5 سانتي متري زير بستر کاشت، زمستان گذراني مي کنند، از همين رو براي کنترل و کاهش جمعيت آفتها ، اين درختان تيمار شدند.

 وي افزود: از ابتداي بهار جهت نابودي حشرات موجود در زير پوستک ها، تنه درختان با محلول آب و آهک که به رنگ سفيد بود پوشانده شدند و شاخه هاي خشک از بالا و برگهاي خشک از زير درختان که محل اجتماع سوسک ها بودند حذف و جمع آوري شدند.

اين مقام مسئول تصريح کرد : از اول ارديبهشت ماه نيز که دماي هوا براي فعاليت زيستي اين حشره مناسب شد نوار چسب دار زرد رنگي براي پايش و کنترل به دور تنه ها پيچيده و بدين ترتيب مهمترين آفت درختان نارون کنترل شد.

نوربخش مشارکت شهروندان را در پايش و کنترل اين درختان موثر دانست و افزود: از ساکنان همجوار درختان ناروني که ارتفاع زيادي داشتند خواسته شد از پنجره هاي طبقات محل سکونت خود بر روي شاخه هاي بالايي درختان نارون چسب بزنند که اين امر به خوبي با مشارکت شهروندان اجرا شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب