امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23995 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

راگبی ایران با داشتن کمپ تمرینی مجهزو با امکانات خوب شایستگی صعود به مسابقات المپیک را دارد/ باید زیر ساخت های لازم برای رشد ورزش راگبی در ایران فراهم شود/ درآینده ای نزدیک وزنه برداری و کشتی از المپیک حذف خواهند شد

خبرایران:نشست خبری«انجمن راگبی ایران»بعدازظهرامروزدوشنبه23 مردادماه 1396 باحضور« برادران اوانس مکس وتام»بازیکنان سرشناس راگبی اسشکاتلند،«مکس ویلکوکس » بازیکن تیم راگبی انگلستان،«حسن میرزا آقابیگ» رئیس انجمن راگبی ایران و اصحاب رسانه در هتل المپیک تهران برگزارشد.
راگبی ایران با داشتن کمپ تمرینی مجهزو با امکانات خوب  شایستگی صعود به مسابقات المپیک را دارد/ باید زیر ساخت های لازم برای رشد ورزش راگبی در ایران فراهم شود/ درآینده ای نزدیک وزنه برداری و کشتی از المپیک حذف خواهند شد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«انجمن راگبی ایران»بعدازظهرامروزدوشنبه23 مردادماه 1396 باحضور« برادران اوانس مکس وتام»بازیکنان سرشناس راگبی اسکاتلند،«مکس ویلکوکس » بازیکن تیم راگبی انگلستان،«حسن میرزا آقابیگ» رئیس انجمن راگبی ایران و اصحاب رسانه در هتل المپیک تهران برگزار ودراین نشست خبری « مکس اوانس» بازیکن سرشناس راگبی اسکاتلند با تشریح هدف خود برای سفر به ایران اظهارداشت: به دعوت شخص آقای میرزا بیگ برای دیدن ساختارهای راگبی ایران به کشورشما سفر کردم .

وی تصریح کرد: با کمک آقای میرزا بیگ کارهای خوبی برای راگبی ایران در حال انجام است وما امروز کمپ تمرینی راگبی ایران را ازنزدیک تماشا کردیم وامیدواریم دراین خصوص بتوانیم به راگبی ایران کمک کنیم.

بازیکنان سرشناس راگبی اسکاتلند خاطر نشان کرد: امروز زمین بازی راگبی ایران را دیدیم و من فکر می کنم با هزینه کردن می توان به آینده ایران در سطح آسیا، بین المللی و حتی بازیهای المپیک امیدوار بود، چرا که بازیکنان ایران در صورت توجه و کمک می توانند به بازیکنان مطرحی دراین حرفه تبدیل شوند.

وی عنوان داشت: مسابقاتی که من از بازیکنان ایران دیدم، به سطح بین‌المللی بسیار نزدیک و قابل دفاع بودند وهمان گونه که گفتم راگبی ایران با داشتن کمپ تمرینی مجهزو با امکانات خوب  شایستگی صعود به مسابقات المپیک راخواهد داشت.

اوانس تاکید کرد: من و تیم همراهم امروز از مسابقه 5 جانبه ایران بازدید کردیم و از نزدیک شاهد بازی بازیکنان راگبی ایران بودیم و از وضعیت فنی و آمادگی بازیکان خوشحال شدیم و به همین دلیل اعتقادم براین است که با توجه به سطح بازی‌ها و آمادگی بازیکنان ایران و همچنین تلاش‌های آقای «میرزا آقابیک» تیم ایران قابلیت صعود به المپیک و قرار گرفتن در میان تیم های برتر المپیک را دارد.ضمن اینکه ما به شخصه دوست داریم در ایران کار کنیم.

وی درپایان سخنان خود گفت:مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند وهر کسی که به ایران سفر کند به راحتی می تواند این را ببیند. ضمن اینکه ایران با فرهنگ غنی خود و همچنین غذاهای خوشمزه خود بسیار دیدنی است و من به محضر برگشتن به کشور خود حتما این مهمان نوازی و همچنین عذاهای خوشمزه ایرانی را به دوستان و آشنایان خود برای سفر به کشورزیبای ایران خواهم گفت.

                    

ویلکوکس: باید زیر ساخت های لازم برای رشد ورزش راگبی در ایران فراهم شود

«مکس ویلکوکس » بازیکن تیم راگبی انگلستان نیزدرادامه این نشست خبری اظهارداشت: امروز بازیهایی که ما دیدم بسیار جذاب و تماشایی بود و به همین دلیل معتقدم که این رشته ورزشی می تواند درایران با صرف وقت و هزیته های لازم تبدیل به ورزشی محبوب و پر طرفدارشود.

وی ادامه داد: حضور بازیکنان دیگر می تواند به رشد و بالندگی این ورزش کمک شایانی کند وازطرفی هدف ما نیز از سفر به ایران کمک به ایران ورزش است و امیدوارم شرایط ان نیز فراهم شود.

ویلکوکس یاداورشد: در تورنمنت امروزی که ما دیدم بازی به شکل 7 نفره بود وسطح آن نیزنزدیک به مسابقات بین المللی بود و با حضور ایران در المپیک می توان این سطح خوب بازی را به رخ جهان کشید.

وی در پایان خود گفت: باید زیر ساخت های لازم برای رشد این ورزش در ایران فراهم شود. ضمن اینکه در کنارآن باید کمپ تمرینی مجهز ساخته شود و داورهای این ورزش نیزآموزش های لازم را ببینند و بعد ازان می توان امیدوار بود که این ورزش محبوبیت های لازم را به دست بیاورد.

 

میرزا آقابیک : درآینده ای نزدیک وزنه برداری و کشتی از المپیک حذف خواهند شد

حسن میرزا آقابیک رئیس انجمن راگبی ایران نیز دراین نشست خبری اظهارداشت: قطعا حضور بازیکنان سرشناس بین المللیو مطرح راگبی به این رشته ورزشی درکشورمان کمک می کند. این دوستان امروز از مجموعه ورزشی انقلاب بازدید هایی داشتند و اعتقادشان این بود که زیر ساخت ها باید برای حضور قدرتمند ایران در مجامع بین المللی باید فراهم شود.

رئیس انجمن راگبی ایران تاکید کرد: امیدوارم همه و به خصوص وزارت ورزش وجوانان،  صدا وسیما و خبرنگاران رسانه های گروهی به ما کمک کنند تا این رشته ورزشی بهتر برای مردم و به خصوص جوانان شناخته شده تر شود و مردم مشتاق این رشته ورزشی شوند.  

وی اضافه کرد:  اعتقاد دارم شرایط برای رشد این ورزش وحتی حضور ما درآینده برای دررویداد مهمی مثل المپیک با این رشته ورزشی با اندکی سرمایه گذاری و فراهم اوردن زیر ساخت ها قابل دسترسی است.

میرزا آقابیک درپایان این نشست خبری گفت: به نظرم درآینده ای نزدیک وزنه برداری و کشتی از المپیک حذف خواهند شد واین بهترین فرصت است که وزارت ورزش در ورزشی مثل راگبی سرمایه گذاری کند و ما بتواینم در آینده تیم راگبی بسیار موفقی برای اعزام به مسابقات جهانی داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب