امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24037 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور

خبرایران: دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، و هیات همراه از انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، بازدید و تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انستیتو و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور را امضا کرد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور

به گزارش خبرایران از پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در راستای بند ۳-۲ و بند ۶ سیاست‌های کلی نظام سلامت و به منظور استفاده از شواهد علمی معتبر علمی در کاهش مخاطرات و آلودگی‌های غذایی و تغذیه‌ای تهدیدکننده سلامت و سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد در زمینه تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و نیز مطابق با وظایف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و اساس‌نامه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور است.

در آغاز نشست دکتر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ایجاد معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و فعالیت‌های آن و نقش پررنگ دکتر ایازی در این زمینه  قدردانی و بر روی‌کرد اجتماعی سلامت تاکید کرد.

دکتر پیوندی در این جلسه اظهار داشت: نقش انستیتو در نظام سلامت کشور می‌تواند بسیار موثر و تعیین کننده باشد و برای توسعه امکانات و زیرساخت‌های آن باید تلاش کنیم. وی هم‌چنین بر استفاده از ظرفیت‌های علمی این انستیتو تأکید کرد.

سپس دکتر حسینی، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غدایی، گزارش خود را درباره روند طی شده تا کنون و معرفی انستیتو و تاریخچه آن ارایه داد و گفت: انستیتو با انجام تحقیقات و بررسی‌های مختلف، مدلی برای تشخیص و تعیین کالاهای آسیب‌رسان در حوزه تغذیه و مواد غذایی در دست تهیه دارد.

مدیران گروه‌های تحقیقات صنایع غدایی، تحقیقات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی غذا و تغذیه، تحقیقات تغذیه، و برنامه ملی ارتقای کیفیت نان نیز گزارش کارها و آمارهای لازم حوزه خود را ارایه دادند.

در ادامه دکتر ایازی درباره دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و ضرورت تشکیل بیش‌تر نشست‌های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور به ریاست دکتر روحانی سخن گفت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت پایش و نظارت مواد غذایی و اعمال استانداردها و کیفیات لازم افزود: ما به دنبال صدمه زدن به صنعت نیستیم، اما سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد.

دکتر ایازی گفت: انستیتو باید برنامه فرهنگ‌سازی در کاهش ضایعات مواد غذایی، بهبود وضعیت نان‌های تولیدی، کالاهای آسیب‌رسان را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهد.

دکتر ایازی در پایان سخنان‌اش با پرداختن به مجمع ملی سلامت و دست‌آوردها و ضرورت‌های آن گفت: در مجمع استانی سلامت گزارش‌های گوناگونی از جمله امنیت غذایی ارایه می‌شود و انستیتو یک پتانسیل خوب برای بهبود وضعیت و ارایه گزارش در استان‌های کشور است.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انستیتو و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از سوی دکتر ایازی به نمایندگی از دبیرخانه و دکتر حسینی، رییس انستیتو امضا و مبادله شد.

گفتنی است در این نشست دکتر علی‌اصغر فرشاد، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، نیز حضور داشت. انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نیز از مراکز علمی کشور با بیش از 50 سال پیشینه است که زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شمار می‌رود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب