امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24242 تاریخ انتشار: شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کره‌شمالی ۳ موشک کوتاه‌برد آزمایش کرد

خبرایران:خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد، کره شمالی بار دیگر اقدام به شلیک موشک به سمت سواحل شرقی کرده است. کره جنوبی افزود، این شلیک‌های کره‌شمالی که ماهیت آن مشخص نشده با طی مسافت ۲۵۰ کیلومتر در دریای ژاپن سقوط کرده‌اند. 
کره‌شمالی ۳ موشک کوتاه‌برد آزمایش کرد

به گزارش خبرایران به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزارت دفاع کره جنوبی گفته است این پرتاب موشک‌ امروز (شنبه) حدود ساعت ۶:۴۹ صبح به وقت محلی شلیک شده است.

براساس همین گزارش ارتش کره‌جنوبی گفته است، منطقه را برای مقابله با تحریک‌های احتمالی بیشتر از سوی کره‌شمالی زیر نظر دارد.

مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند، این شلیک‌ها از محلی در استان گنگون در کره‌شمالی پرتاب شده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۵۰ کیلومتر در دریا فرود آمده‌اند.

هزاران نفر از سربازان آمریکا و کره جنوبی در حال حاضر در مانور نظامی مشترکی شرکت دارند که عمدتا با شبیه سازی کامپیوتری پیش می‌رود؛ مانوری که پیونگ یانگ همواره با برگزاری آن مخالف بوده و سئول و واشنگتن را متهم کرده که در حال تمرین نظامی برای اشغال کره‌شمالی‌اند.

پنتاگون: این پرتاب‌ها تهدیدی بر گوآم یا آمریکا نبود

به گزارش بی بی سی، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز تایید کرده است کره‌شمالی در نخستین ساعات صبح شنبه به وقت شرق آسیا، سه موشک کوتاه‌برد به سمت سواحل جنوبی دریای کره پرتاب کرده است. این شلیک‌ها همزمان با برگزاری مانور مشترک نظامی میان کره‌جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.

کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را سرعت بخشیده است.

به گفته ارتش آمریکا از میان سه موشک ، پرتاب موشک اول و آخر ناموفق بود. موشک دوم نیز تقریبا بلافاصله بعد از شلیک منفجر شده است.

پرتاب موشک‌ها در یک فاصله زمانی ۳۰ دقیقه‌ای انجام شده است.

این کشور در ماه گذشته بعد از شلیک یک موشک بین قاره‌ای، آمریکا را تهدید کرده که گوآم، جزیره تحت اختیار این کشور را با موشک هدف قرار خواهد داد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است، این شلیک‌ها هیچ گونه تهدیدی برای جزیره گوآم در اقیانوس آرام یا حتی آمریکای  شمالی نداشت.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب