امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24257 تاریخ انتشار: جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

۵ عضو هیات مدیره انتخاب شدند؛

انتخاب مدیرعامل موسسه نور در انتظار بانک مرکزی

خبرایران: سهامداران موسسه اعتباری نور در مجمع فوق‌العاده خود ۵ نفر را به عنوان مدیرعامل این موسسه مجاز اعتباری انتخاب کردند تا انتصاب مدیرعامل جدید پس از تایید از سوی بانک مرکزی صورت گیرد.
انتخاب مدیرعامل موسسه نور در انتظار بانک مرکزی

به گزارش خبرایران،سهامداران موسسه اعتباری نور در مجمع فوق‌العاده خود 5 نفر را به عنوان مدیرعامل این موسسه مجاز اعتباری انتخاب کردند تا انتصاب مدیرعامل جدید پس از تایید از سوی بانک مرکزی صورت گیرد. تاکنون وضعیت 95 درصد سپرده‌گذاران تعاونی‌های اعتبار ادغام شده در موسسه نور روشن شده و به زودی با روشن شدن وضعیت 5 درصد دیگر، این موسسه گام خود را برای ورود به دوران تازه‌ای از فعالیت آغاز خواهد کرد.

روز پنجشنبه پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده سهامداران موسسه نور در مجموعه فرهنگی تلاش، منوچهر زمانی، اکبر جعفری، محمد مروج، مهران شریفی و رضا گودرزی به عنوان ۵ عضو اصلی و سجاد سیاح به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره این موسسه برای مدت دو سال انتخاب شدند.در سوابق اعضای جدید هیئت مدیره چندین دهه سابقه مدیریت بانکی، کارشناسی فناوری، اقتصاد اسلامی و مدیریت مالی به چشم می خورد.

این گزارش می‌افزاید: محمد پویانفر عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برکناری مدیرعامل قبلی با هدف ایجاد هماهنگی های بیشتر و رفع تنش های احتمالی و به تبع آن سرپرستی موسسه از سوی رضا معمار اصفهانی قائم مقام مدیرعامل، اعلام کرد که این موسسه  ۵ نفر را برای تصدی پست مدیریت عاملی به بانک مرکزی پیشنهاد کرده است که از میان آنان یک نفر به عنوان مدیرعامل انتخاب خواهد شد.
عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری  نور افزود:  یکی از اقدامات هیات مدیره قبلی در سال جاری متمرکز کردن ۳۳۶ شعبه موسسه بود که 227 شعبه متعلق به موسسه کارسازان آینده، 99 شعبه متعلق به موسسه ریحانه گستر مشیز و 9 شعبه هم متعلق به موسسه پیشگامان کویر یزد بوده است.
 وی تاکید کرد: همچنین برنامه متمرکز کردن نرم افزارهای موسسه و انتقال داده ها از نرم افزارهای ۳ موسسه یادشده نیز عملیاتی شد و در شرایط کنونی کارها در قالب یک پوسته متمرکز پیگیری می شود.
عضو پیشین هیات مدیره موسسه اعتباری نور اظهارداشت: هیات مدیره ۱۱۰ دستورالعمل مختلف در زمینه های حقوق و مزایا، استعلام ها و ... را ابلاغ کرده  و از سویی موضوع متمرکز کردن ۲۵۰۰ نفر از کارکنان سه موسسه ادغام شده نیز اجرایی شده است.
پویانفر تصریح کرد: هنوز صورت های مالی تجمیعی موسسه نهایی نشده ولی سهامداران در نظر دارند تا سرمایه ۳ هزار میلیارد ریالی موسسه را به ۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهند. البته صورت های مالی موسسه که طبق استانداردهای IFRS تهیه شده، حاکی از سوددهی موسسه در سال جاری است.
وی با بیان این نکته که 95 درصد از سپرده های سه موسسه در سیستم جدید متمرکز شده است اعلام کرد که پنج درصد بقیه سپرده ها نیز تا پایان شهریورماه منتقل خواهد شد.
عضو پیشین هیات مدیره موسسه نور از اتصال این موسسه به تمامی سوییچ های بانک مرکزی خبر داد و گفت: تمرکز 2500 نفر از کارکنان سه موسسه ادغام شده هم تنش زا و هم بسیار دشوار بود که خوشبختانه با تلاش هیات مدیره، این کارکنان در لیست حقوقی واحد زیر پرچم یک بیمه متمرکز شدند.
وی تعداد مشتریان این موسسه را بالای یک میلیون و 200 هزار مشتری خواند و افزود: پس از متمرکز شدن سه موسسه، حجم منابع موسسه نور، 90 درصد افزایش یافته است.
به گفته پویانفر، بحث ادغام معمولا دوسال طول می کشد که دو سال این موسسه، پایان مهرماه به اتمام می رسد ولی آنچه مهم است این است که در این ادغام، یک کار منحصر به فرد انجام شده است.
 
نرخ سود رقابتی و آزاد شود
پویان‌فر درباره نرخ سود بانکی هم اظهار داشت: به اعتقاد ما نرخ سود باید آزاد و شناور باشد و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود اما به هرحال ما خود را موظف به رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می دانیم و به آن التزام عملی داریم.به گفته وی، موسسه نور همواره مصوبات شورای پول و اعتبار را رعایت کرده است.عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور در پاسخ به این پرسش که میزان مطالبات معوق موسسه چقدر است گفت: میزان مطالبات معوق موسسه اعتباری نور نزدیک به صفر است.
 

علی اکبر صادقی، عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور درباره بخشنامه بانک مرکزی برای رعایت نرخ سود 15 درصدی در شبکه بانکی گفت: بحث نرخ سود از اختیارات شورای پول و اعتبار است،اما معتقدم نرخ  سود در شبکه بانکی باید بر اساس عرضه و تقاضای بازار و همچنین به صورت آزاد و شناور باشد، اما اکنون که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار یک درصد معینی را اعلام کرده اند، همه باید به آن پایبند باشند.

صادقی ادامه داد: همه بانک ها و موسسات اعتباری باید التزام عملی خود را به این نرخ ها نشان دهند زیرا تخلف یک بانک یا موسسه مانع از اجرای کامل آن می شود.وی با تاکید بر اینکه موسسه نور از سال گذشته نرخ سودهای مصوب را رعایت می کرد، گفت: با وجود رعایت این نرخ ها، رشد منابع موسسه در یکسال گذشته رو به افزایش بوده است. عضو سابق هیات مدیره موسسه اعتباری نور در پاسخ به این پرسش که میزان مطالبات معوق موسسه چقدر است گفت: میزان مطالبات معوق موسسه اعتباری نور نزدیک به صفر است.

نور در یک نگاه

موسسه‌ اعتباری نور که مجوز فعالیت خود را در تاریخ 27 اسفند ماه 1391 از بانک مرکزی دریافت کرده است، از تجمیع چهار تعاونی اعتباری و صندوق قرض الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده ،پیشگامان همیاریزد و صندوق های قرض الحسنه ریحانه گستر ومشیز شکل گرفته‌است. موسسه  نور مجوز نهایی فعالیت خود را از بانک مرکزی در تاریخ 11تیر ماه 1394 دریافت کرد و از آن تاریخ رسما در فهرست موسسات اعتباری مورد تایید بانک مرکزی قرار گرفت. این موسسه چشم‌انداز فعّالیت‌های خود را تأثیرگذاری بر پیشرفت کشور و توسعه‌ ملّی، ارائه‌ خدمات نوین بانکی و توانمندسازی عموم افراد جامعه از طریق فراهم کردن بالاترین امکانات مشارکت اجتماعی و اعتباری ترسیم کرده‌است.
موسسه اعتباری نور در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و با حمایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در ساماندهی تعاونیهای مذکور مشارکت کرده و با اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، فرایند انتقال موسسات مذکور به موسسه نور را آغاز کرد.
 این در حالی است که علیرغم پیچیدگی فرایند انتقال موسسات، هیچ خللی در پرداخت سود سپرده‌ها و ارائه خدمات بانکی رخ نداده و نخواهد.
در حال حاضر موسسه اعتباری نور به لحاظ حجم منابع، در رتبه دوازدهم شبکه بانکی کشور قرار دارد و ۳۳۶ شعبه این موسسه در سراسر کشور تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند.
 علاوه بر این بانک مرکزی با توجه به توانمندی این موسسه و بواسطه سرعت بخشی به تکمیل انتقال موسسات ادغامی در موسسه اعتباری نور، مجوز عضویت این موسسه در شبکه شتاب را صادر کرد و این موسسه با پیوستن به شبکه شتاب و سامانه‌های ساتنا و پایا و همچنین اتصال به درگاه‌های خدمات الکترونیکی متصل به شبکه شتاب از جمله همراه‌بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان استفاده از بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
موسسه نور با نصب خودپرداز و امکان cashless شرایطی را به وجود آورده تا بسیاری از تراکنش‌ها از طریق این درگاه‌ها صورت گیرد.

 

موسسه اعتباری نور به زودی با اضافه کردن پایانه‌های فروشگاهی pos، به چرخه خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین اخذ مجوز نهایی برای راه‌اندازی سامانه سپام برای صدور ضمانتنامه‌های ریالی و اعتبار اسناد داخلی و پیوستن به سامانه چکاوک، خدمات  خود را گسترش میدهد؛ بنابراین بدیهی است که تمام فعالیتهای موسسه اعتباری نور در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی قرار دارد و بانک مرکزی بر تمام فعالیتهای بانکی و همچنین روند انتقال دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات گروه ادغام نظارت کامل دارد .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب