امروز: چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24269 تاریخ انتشار: شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت موجب رفع نیازهای استان خواهد شد.
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز

سید حمید طهایی نیز در سومین گردهمایی رؤسای دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی که در پردیس کشاورزی برگزار شد، با  ذکر اهمیت البرز به عنوان کریدور علمی گفت: با جدا  شدن البرز از تهران در سال 90  عملا بخشی از پایتخت از تهران جدا شد. درحقیقت با تشکیل این استان بحث  انتقال پایتخت سیاسی از تهران که همیشه مطرح بود، گاه اوج می‌گرفت و گاه فروکش می‌کرد، پایان یافت. وی با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان البرز و مجاورت آن به تهران ادامه داد: با تشکیل البرز و جدا شدن از بدنه پایتخت بخش مهمی از صنایع تهران در منطقه البرز قرار گرفت که زمینه را برای  صنعتی و های‌تک شدن این استان فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ایشان، البرز را قطب علمی کشور و کریدور علم و فناوری خواند که به دلیل تحقیقات وسیع پژوهشی، وجود پارک علم و فناوری و شرکتهای وابسته از پتانسیل بالایی در زمینه ازتقاء سطح علمی و ایجاد زمینه  اشتغال برخوردار است.

در حاشیه سومین گردهمایی رؤسای استانی دانشگاههای علمی کاربردی کشور در پردیس کشاورزی کرج برگزار شد،‌دکتر محمد حسین امید رئیس دانشگاههای علمی کاربردی کشور به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

وی در ادامه سخنان خود به امضای دو تفاهم‌نامه مهم بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه ظرفیت و پتانسیل لازم برای هم‌افزایی بیشتر در جهت رفع نیازهای استان فراهم خواهد شد.

استاندار البرز با اشاره به 30 مرکز استان البرز و 200 مرکز در تهران گفت با این هم‌افزایی و تعامل می‌توان تمام نیازهای این استان را به تمام مقاطع در رشته‌های مختلف صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدماتی تعمیم داد.

شایان ذکر است در این گردهمایی دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و استانداری البرز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز منعقد شد.

 

.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب