امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2428 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر عامل برج میلاد تهران خبرداد؛

برج میلاد در ایام نوروز با «عطر یاس» همراه می‌شود / حضور 300 کودک یتیم درلحظه تحویل سال نوبرج میلاد / اکران چهار فیلم نوروزی

خبرایران:«فرزاد هوشیار پارسیان» مدیر عامل برج میلاد تهران از برنامه ویژه تحویل سال نو بر فراز برج میلاد خبر داد و گفت: لحظه تحویل سال نو 300 کودک یتیم در برج میلاد حضور می یابند.
برج میلاد در ایام نوروز با «عطر یاس» همراه می‌شود / حضور 300 کودک یتیم درلحظه تحویل سال نوبرج میلاد / اکران چهار فیلم  نوروزی

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری اعلام برنامه های ویژه نوروزی برج میلاد با عنوان «عطر یاس» صبح امروز با حضور«فرزاد هوشیار پارسیان» مدیر عامل برج میلاد تهران و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزار و در این نشست خبری«فرزاد هوشیار پارسیان» مدیر عامل برج میلاد تهران اظهارداشت: با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های برج میلاد با عنوان عطر یاس در نوروز، از 25 اسفند‌ماه جاری، تا 12 فروردین‌ماه سال آینده، از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی برج میلاد با در نظر گرفتن ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و در قالب شادی‌های حلال خانوادگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مراسم لحظه تحویل سال نو در بالاترین نقطه برج میلاد با حضور 300 کودک یتیم و بی‌سرپرست برگزار می‌شود.

سرای فرهنگ فاطمی

هوشیار از طراحی هفت «سرا» در برج میلاد به مناسبت ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: «سرای فرهنگ فاطمی» در برگیرنده نمایشگاه مصور زندگی حضرت زهرا(س) با برپایی نمایشگاهی مشتمل بر اجرای قطعات نمایشی از زندگی حضرت زهرا(س) با استفاده نورپردازی و جلوه‌های ویژه‌ سمعی و بصری در ضلع غربی پارکنیگ طبقاتی به مساحت دو هزار و 400 متر مربع برپا می‌شود.

وی از دیگر بخش‌های که در سرای فرهنگ فاطمی ارائه می‌شود را محصولات فرهنگی و مذهبی، نرم افزارهای قرآنی، نمایشگاه تفسیر قرآن و نمایش آثار خوشنویسی استادان برتر انجمن خوشنویسان با موضوع حضرت زهرا(س)، اجرای تئاتر مرتبط با حضرت زهرا(س) و کتابخانه دیجیتال که ارائه دهنده کتاب‌های اسلامی است برشمرد.

سرای خیریه

وی از دیگر سراهای در نظر گرفته شده را «سرای خیریه» معرفی کرد و گفت: جشنواره در دو بخش بین‌المللی با حضور سازمان‌های یونیسف، یونسکو و تمامی سازمان‌های خیریه بین‌المللی و سازمان‌های خیریه داخلی همچون محک، ریحانه سعادت، زنجیره امید، انجمن ضایعات نخاعی، برگزار می‌شود. اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری مؤسسه‌های خیریه و تهیه بسته غذایی برکت فاطمی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

سرای سبک زندگی

وی از برپایی «سرای سبک زندگی» در برگیرنده 14 غرفه خبر داد و گفت: غرفه سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) با استفاده از هنرهای تجسمی، مشاوره تحصیلی و خانوادگی، ارائه خدمات ویژه به سالمندان و گردشگری و اوقات فراغت از جمله بخش‌های سرای سبک زندگی است.

تغییر پوشش خانواده با استفاده از الگوهای ایرانی ــ اسلامی

وی پوشاک ایرانی را از دیگر غرفه‌هایی معرفی کرد که در بخش سرای سبک زندگی برپا می‌شود و گفت: به منظور تغییر پوشش خانواده با استفاده از الگوهای ایرانی ــ اسلامی از 100 لباس ایرانی رونمایی به عمل می‌آید.

هوشیار با تأکید بر اینکه کودکی را در سرای کودکی برج میلاد، به سطحی از آموزش و تحصیل تبدیل می‌کنیم اظهار کرد: در این راستا 17 غرفه آموزشی و تفریحی و 20 غرفه فروش محصولات کودک و نوجوان در برند ملی همراه با کارگاه‌های آموزشی با هدف ایجاد خلاقیت و نوآوری در قالب «سرای کودک» برپا می‌شود. کلبه‌های بچه‌های دیروز از جمله بخش‌های جذاب برای کودک است که با دعوت پدر و مادران از کودکان برای معرفی خاطرات دوران کودکیشان صورت می‌گیرد.

وی آموزش بازی‌های صحیح، سازنده همراه با ایجاد خلاقیت و ابتکار را از جمله نیازهای کودکان برشمرد و عنوان کرد: در این راستا «سرای بازی و سرگرمی» در قالب 20 غرفه طی ایام نوروز در برج میلاد تهران برپا می‌شود. در بخش سرای بازی و سرگرمی 13 عنوان رشته ورزشی نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

سرای گردشگری و سفر

وی از دیگر سراهای در نظر گرفته شده را «سرای گردشگری و سفر» معرفی کرد و گفت: مسیری به عنوان تهران قدیم با استفاده از عکس‌های تهران قدیم، شهر فرهنگ، نقالی و پرده خوانی، عکاس خانه و...  با همکاری میراث فرهنگی استان تهران در برج میلاد برپا می‌شود. برگزاری تور‌های تهران گردی، غرفه آئین اقوام و نوروز خوانی، حضور چادرهای عشایر، ارائه جاذبه‌های گردشگری استان با حضور 10 غرفه برتر و جشنواره سال نو ملل مختلف از دیگر بخش‌های سرای گردشگری و سفر است.

برپایی دهکده حیوانات

مدیر عامل برج میلاد به برپایی دهکده حیوانات طی ایام نوروز اشاره و عنوان کرد: اجرای موسیقی مذهبی، تن‌پوش برج، تن‌پوش عمو نوروز، اجرای مراسم باستانی کاران و.... از جمله برنامه‌های میدانی این برج است.

هوشیار با بیان اینکه طی ایام نوروز سال گذشته بیش از 500 هزار نفر از برج میلاد بازدید کردند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال نزدیک به یک میلیون نفر از برج در ایام نوروز بازدید داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌توانند با تخفیف 50 درصدی از برج میلاد تهران بازدید کنند.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب