امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2429 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبرداد؛

فرصت دو هفته‌ای رانندگان تاکسی برای گرفتن کارنامه هوشمند/ 80 هزار تاکسی ران تحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت رایگان قرار گرفتند

خبرایران: «میثم مظفر»رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر صدور 50 هزار کارنامه هوشمند گفت: رانندگان تا پایان سال 1392 فرصت دارند برای گرفتن کارنامه هوشمند اقدام کنند.
فرصت دو هفته‌ای رانندگان تاکسی برای گرفتن کارنامه هوشمند/ 80 هزار تاکسی ران تحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت رایگان قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «میثم مظفر» رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران صبح امروز با حضوراصحاب رسانه در سازمان تاکسیرانی شهر تهران برگزار و در این نشست خبری «میثم مظفر» رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به جابجایی 5/4 میلیون مسافر روزانه در شهر تهران اظهارداشت: 22.5 درصد سهم سفرهای درون شهری در پایتخت بر عهده سازمان تاکسیرانی شهر تهران است. در حال حاضر 80 هزار تاکسی در شهر تهران این 4.5 میلیون مسافر را روزانه جابجا می‌کنند که نشان از یک ناوگان بزرگ با خدمات گسترده است و قاعدتا این حجم خدمات رسانی و وجود تاکسی در شهر تهران ما را متوجه برخورد با یک قشر و لایه اجتماعی به نام تاکسیران می‌کند که شرایط خاص و سختی‌های کار مخصوص خود را دارد.

وی تصریح کرد: این حجم رانندگان تاکسی یک ظرفیت اثرگذار را در شهر تشکیل می‌دهد. در حقیقت با احتساب رانندگان کمکی چیزی حدود 100 هزار تاکسیران در شهر تهران وجود دارد و در سالهای گذشته سه هدف ارتقای ناوگان و مدل مدیریتی،‌ارتقای شان و منزلت تاکسیران‌ها و هوشمند کردن سیستم‌های مدیریتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مظفر در خصوص ارتقای ناوگان و مدل مدیریتی سازمان تاکسیرانی گفت: هرچه در ارتقای سیستم‌های خود تلاش کنیم قطعا نتیجه مثبتی خواهیم گرفت. موضوع دومی که به عنوان دغدغه سازمان تاکسیرانی محسوب می‌شود، ارتقای شان و منزلت اجتماعی تاکسیران‌ها است. مدیریت 80 هزار تاکسی قطعا ابزارهای خاصی می‌خواهد و دیگر نمی‌توان به شکل سنتی سیستم‌های نظارتی مبتنی بر افراد را برای ارائه خدمات مناسب در شان مردم به کار گرفت. به همین دلیل هوشمند کردن سیستم‌های مدیریتی را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: این هوشمند سازی را از بدنه سازمان تاکسیرانی آغاز کردیم و اولین گام آن افتتاح سیستم هوشمند سیماتاکسی بود که ارتباط بین 26 شرکت خصوصی با 22 مدیر منطقه و ستاد مرکزی از طریق این سیستم برقرار شد. به طوری که کلیه کارها از جمله صدور کارنامه، تعویض خط و پذیرش افراد جدید در این نرم افزار پیش بینی شده است و سیماتاکسی به گونه‌ای طراحی شده که در هر مرحله اگر کاری در زمان مقرر انجام نشود پیامکی از طریق سیستم به ناظر و در مرحله بعد به مدیر منطقه و نهایتا رئیس سازمان ارسال می‌شود که کار افراد متوقف مانده و از زمان قانونی خود عدول کرده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان داشت: با وجود این سیستم سازمان تاکسیرانی از امور تصدی گرایانه رها شده، اعمال سلیقه‌های شخصی دیگر در سازمان وجود ندارد و تخلفات در سیستم اداری ما بسیار کاهش پیدا کرده و سرعت کار به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته به طوری که امروز در مدت 20 روز کلیه پروسه‌های کاری تاکسیران‌ها به اتمام می‌رسد.

وی در خصوص اعمال نظارت برناوگان تاکسیرانی شهر گفت:‌برای کنترل ناوگان به سراغ مدیریت‌های هوشمند رفته‌ایم، امروز 48 پایانه تاکسیرانی به دوربین‌های کنترل مجهز شده‌اند و امکان حضور و غیاب تاکسی‌ها به صورت هوشمند فراهم شده است.

مظفر از راه‌اندازی سیستم پیامکی سازمان تاکسیرانی شهر تهرن برای رانندگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در مرکز ساختارهای نرم افزاری و سخت افزاری لازم فراهم شده و آمادگی داریم قبل از پایان سال سیستم پیامکی خود را راه اندازی کنیم و در حال حاضر 30 هزار کارنامه به صورت سنتی در شهر تهران باقی مانده که رانندگان فرصت دارند قبل از پایان سال 92 اقدام به اخذ کارنامه هوشمند بنمایند.

وی در خصوص نظارت بر پایانه‌های تاکسیرانی شهر تهران گفت: کلیه اطلاعات رانندگان در پایانه‌ها توسط کامپیوترهای دستی برای بازرسان گشتی این سازمان در هر نقطه از شهر تهران قابل مشاهده است و خود واحدهای گشتی نیز در مانیتوهای مرک به صورت آنلاین مورد نظارت قرار می‌گیرند و در صورت خروج از منطقه مجاز خود از طریق شبکه بی سیم به آنها اخطار داده می‌شود و باید برای هر گونه‌ای از تاکسی‌ها یک سیستم نظارتی مجزا پیاده کنیم و برای مثال برای تاکسی‌های بیسیم مشغول طراحی یک سیستم نظارتی مجزا هستیم که از طریق یک سامانه تلفنی سه رقمی شهروندان بتوانند تاکسی مورد نیاز خود را فراخوان کنند.

مظفر در خصوص ارتقا شان و منزلت تاکسیران‌ها به بسته طرح بشارت اشاره کرد و گفت: 80 هزار تاکسی ران تحت پوشش بیمه تکمیلی به صورت رایگان قرار گرفتند تا برای خانواده‌ آنها نیز این پوشش بیمه‌ای با 70 درصد تخفیف ارائه می‌شود و رانندگانی که می‌خواهند خانواده خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند باید با مراجه به سامانه بشارت که بر روی سایت سازمان تاکسیرانی شهر تهران قرار گرفته است تا پیش از پایان سال 92 ثبت نام کند.

وی افزود: ‌در بسته طرح بشارت در سال گذشته بیش از 12 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شدند. خدمات رفاهی که در این سفر به آنها ارائه شده تنها در مقابل اخذ 10 هزار تومان بوده است که برای سال آینده نیز این خدمات رفاهی به ازای پرداخت 15 هزار تومان برای هر نفر ارائه می‌شود.

  رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران به برگزاری جشنواره تاکسیران برتر و پخش برنامه رادیویی در شبکه رادیو ایران در ساعت 7:45 صبح هر روز به عنوان دیگر کارهای انجام شده برای ارتقا شان و منزلت رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: در سال آینده نیز مسابقه تهران تاکسی در 26 قسمت با همکاری شبکه پنج صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و تولید شده که در 26 هفته پس از تعطیلات نوروز پخش خواهد شد.

وی به مرکز آموزش تاکسیرانان شهر تهران اشاره کرد و گفت: این مرکز در حال حاضر افتتاح شده و به دنبال این هستیم که با استفاده از این مرکز آموزش‌های لازم را به تاکسیران‌ها به خصوص افرادی که به تازگی قصد ورود به سازمان را دارند بدهیم. پیش از این نیز در حوزه سرویس مدارس بیش از 10 هزار نفر از تاکسیران‌ها را آموزش داده بودیم.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص مبلغ 20 هزار تومان شارژی که رانندگان به شرکت‌های خصوصی پرداخت می‌کنند گفت: به زودی و با تصویب صحن علنی شورای شهر تهران این روند تغییر می‌کند و شارژ 20 هزار تومان حذف و بابت هر خدمتی وجه مشخصی که در سایت سازمان تاکسیرانی اعلام می‌شود به شرکت‌های خصوصی تعلق می‌گیرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب