امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24304 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کیان معتمدی کیا در نشست خبری اعلام کرد؛

هدف ازبرگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران احیای جاده ابریشم است/ نمایشگاه هفته تجاری چین درایران فرصتی مناسب برای کارآفرینان ایرانی برای آشنایی با همتایان چینی است/ ایران قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه است

خبرایران: مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران گفت: هدف از برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران احیای جاده ابریشم و برقراری هرچه بهتر روابط تجاری بین دو کشورایران و چین است.
هدف ازبرگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران احیای جاده ابریشم است/ نمایشگاه هفته تجاری چین درایران فرصتی مناسب برای کارآفرینان ایرانی برای آشنایی با همتایان چینی است/ ایران قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران» صبح امروزدوشنبه 6 شهریورماه 1396 با حضور«کیان معتمدی کیا» مدیرعامل شرکت نوژن راد و مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران،«شانشیائو» قائم‌مقام شرکت «ام آی ای» طرف چینی برگزارکننده نمایشگاه هفته تجارت چین درایران و اصحاب رسانه در هتل پارسیان آزادی برگزار ودراین نشست خبری«کیان معتمدی کیا» مدیرعامل شرکت نوژن راد اظهارداشت: ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته شده است و بسیاری از شرکت های بزرگ دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده و به تجات می پردازند.

معتمدی کیا عنوان داشت: چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته است و هم اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد. بر این اساس ما از تولید کنندگان چینی دعوت کنیم تا با حضور خود در ایران در راستای هر چه بیشتر شدن روابط اقتصادی، تجاری، و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی فراهم می کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و درباره توسعه روابط تجاری و بازرگانی و همین طور آشنایی با جامعه تجاری منطقه درحوزه های مختلف بحث و تبادل نظر کنند.

مدیرعامل شرکت نوژن راد تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین بوده و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می کند واداره گمرک چین به تازگی اعلام کرده که در نیمه نخست سال 2017 میلادی حجم مبادلات تجاری دو کشور 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی ابرازداشت: در سفر سال گذشته ژی ژین پینگ رئیس جمهور چین به ایران، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا 600 میلیارد دلار افزایش دهند و امیدوارم مجموعه تحت نظر وی بستری را فراهم کند تا در آن شرکت های چینی و صنایع ایرانی که به دنبال محصولات و خدمات از چین هستند، بتوانند در راستای ایجاد روابط هر چه مستحکم تر گام بردارند.

مجری ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران اضافه کرد: در نمایشگاه هفته تجاری چین درایران، کارآفرینان ایرانی فرصت خواهند داشت تا با شرکت در سمینارهای جانبی با همتایان چینی خود آشنا شده و به اطلاعات بسیار مفید و کاربردی دست یابند و در همه روزهای نمایشگاه برنامه ای مجزا برای صنعتگران ایرانی و چینی تدارک دیده شده است تا در فضایی اختصاصی بتوانند در جلسات B2B شرکت کرده و به دور از هیاهوی موجود در فضای اصلی نمایشگاه با شرکای احتمالی خود دیدار و گفتگو داشته باشند.

وی یاداورشد: بیش از 200 شرکت و سرمایه گذار تراز اول چینی محصولات و دست آوردهای خود را در حوزه های متنوعی از صنعت از جمله مواد و ماشین آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسائل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسائل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی، پلاستیک، و بهداشت و درمان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد و شرکت نوژن راد مسئولیت سرپرستی کمیته برگزارکننده این رویداد مهم را که اتاق بازرگانی خارجی چین عضوی از آن است را بر عهده خواهد داشت.

معتمدی کیا در پایان سخنان خود گفت: در واقع هدف از برگزاری دومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران احیای جاده ابریشم و برقراری هرچه بهتر روابط تجاری بین دو کشورایران و چین بوده و این نمایشگاه با حضور شرکت‌های برتر و های‌تک های مهم در شهر آفتاب از 28 تا 31 شهریورماه سال جاری برگزارمی شود.

 

شیائو: دردومین نمایشگاه هفته تجارت چین در ایران نشان چین را به عنوان تولید کننده کالاهای درجه یک و قدرتمند منطقه مطرح خواهیم کرد

شان شیائو قائم‌مقام شرکت «ام آی ای» طرف چینی برگزارکننده دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران نیز دراین نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهور چین در سال 2016 به ایران و ابراز علاقه برای احیای جاده ابریشم و روابط تجاری بین دو کشور ایران و چین اظهارداشت: دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران با حضور 200 شرکت و سرمایه‌گذار تراز اول چینی با ارائه محصولات و دستاوردهای خود در حوزه‌های متنوعی از صنعت و مواد و ماشین‌آلات ساخت و تولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، قطعات خودرو پلاستیک و بهداشت ودرمان برگزار خواهد شد.

شیائوتصریح کرد: ایران به‌منزله یکی ازقطب‌های مهم تجاری خاورمیانه برای ارائه تولیدات درجه‌یک و باکیفیت چینی انتخاب‌شده و از آنجایی‌که همیشه تجار واردکننده اجناس بی‌کیفیت چینی به این ایران وارد می‌کردند این ذهنیت میان مردم منطقه جا افتاده بود که کالای چینی بی‌کیفیت است و ما در این نمایشگاه نشان خواهیم داد که چین به عنوان تولید کننده کالاهای درجه یک و قدرتمند منطقه مطرح است.

وی ابرازداشت: روابط تجاری ایران و چین سابقه دوهزارساله دارد و در سال گذشته تجربه خوبی از برگزاری نمایشگاه در ایران داشتیم و این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکت‌های چینی و همچنین ایرانی است تا با معرفی تولیدات خود به توسعه دوطرفه روابط دو کشور بینجامد.

قائم‌مقام شرکت «ام آی ای»عنوان داشت: اداره گمرک چین درنیمه نخست سال 2017 میلادی ازرشد 31 درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و چین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داده و در سفر رئیس‌جمهور چین به ایران در سال گذشته افزایش حجم مبادلات تا 600 میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: راههای دریایی درحال حاضربرای مبادلات موردتوجه است چراکه این گزینه علاوه بر ارزان بودن نسبت به دیگر راه‌ها مسائل ترانزیتی جاده‌ای را ندارد و تجار راغب هستند از این مسیر کالاهای خود را منتقل کنند.

شیائو هدف از برگزاری دومین هفته تجارت چین در ایران را در ایران علاوه برمعرفی توانمندی‌های تولیدی شرکت‌های چینی  آشنایی با تولیدات ایرانی اعلام و افزود: هم‌اکنون 49 درصد واردات ایران از کشور چین انجام می‌پذیرد و ما علاقه بسیاری به توسعه روابط دوطرفه با ایران داریم. مانند اینکه از ایران سنگ‌آهن و مواد غذایی به چین صادر می‌شود.

بنابراین گزارش،«دومین نمایشگاه هفته تجارت چین درایران» از 28 تا 31 شهریور 1396 در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران از ساعت 10 تا 17 برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب