امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24329 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیردر نشست خبری اعلام کرد؛

شعارامسال دهه امامت و ولایت « لبیک یا رسول‌الله(ص)» است/ یکی از اهداف اصلی دهه امامت و ولایت وحدت شیعه و سنی است/ نماز غدیر درروز غدیر در تمامی مصلی‌های کشور برگزار می‌شود/توزیع ده‌ها هزار هدیه با نام امیرالمؤمنین در مناطق محروم

خبرایران: مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: شعار امسال هم با توجه به اینکه پیامبر فرمودند حاضران باید پیام غدیر را به غایبان رسانده و نسل در نسل این پیام ادامه داشته باشد، لذا شعار امسال هم « لبیک یا رسول‌الله(ص)» انتخاب شده است.
شعارامسال دهه امامت و ولایت « لبیک یا رسول‌الله(ص)» است/ یکی از اهداف اصلی دهه امامت و ولایت وحدت شیعه و سنی است/ نماز غدیر درروز غدیر در تمامی مصلی‌های کشور برگزار می‌شود/توزیع ده‌ها هزار هدیه با نام امیرالمؤمنین در مناطق محروم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت» صبح امروزسه شنبه ۷ شهریور ماه 1396 با حضور«حسین ظریف منش» مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و اصحاب رسانه درسالن جلسات این بنیاد برگزار و دراین نشست خبری «حسین ظریف منش»مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیربا اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اتصال رسالت و امامت از عید قربان تا عید غدیر اظهارداشت: بعضی‌ها که از سال پیش این دهه را دهه امامت و ولایت پیشنهاد دادند که پیشنهاد بسیار خوبی بود و در این راستا با توجه به اینکه فلسفه غدیر یک الگوی مدیریتی برای اداره جامعه است از آن زمان تاکنون ما نیز بر روی این فلسفه کار می‌کنیم و در این دهه نهادهای سازمانی و مذهبی، هیئت‌ها، مساجد بر روی تکریم این ایام کار کرده و برنامه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر به عناوین دهه امامت و ولایت اشاره و عنوان داشت: این دهه از روز پنج شنبه مصادف با روز عرفه با عنوان ولایت، معرفت و محبت نامگذاری شده است که در آن بر ضرورت معرفت افزایی نسبت به غدیر، امامت و ولایت تاکید می‌شود، همچنین روز جمعه مصادف با عید سعید قربان با عنوان بندگی و اطاعت نامگذاری شده که به تبیین فلسفه امامت و فضائل امیر المومنین(ع) تاکید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه ۱۱ شهریور ماه که با عنوان ولایت و مردم سالاری دینی نامگذاری شده است بر محتوای انقلاب اسلامی به عنوان امتداد غدیر، مردم سالاری دینی و تبیین عدم جدای دین از سیاست تاکید شده است.

ظریف منش، با اشاره به عنوان روز 14 دهه امامت و ولایت با عنوان ولایت، بصیرت، دشمن ستیزی ابرازداشت: این روز مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار انگلیس و شهادت رئیس علی دلواری بوده که در این روز نقش بصیرت در ولایت پذیری، نقش بصیرت در شناخت دشمن و مقابله با آن، نقش ولایت و امامت در مقابله با استکبار تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه که با نام ولایت محور وحدت اسلامی نامگذاری شده است به تبیین اهمیت و ضرورت شیعه و سنی تاکید شده است چرا که امیر المومنین(ع) محور وحدت بین شیعه و سنی بوده ضمن این که در این روز از شیعیان مظلوم یمن و بحرین حمایت می‌شود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیرافزود: سه شنبه ۱۴ شهریور ماه با عنوان روز قرآن و عترت نامگذاری شده است این روز براساس حدیث ثقلین در نظر گرفته شده و در این روز به تبیین آیات قرآن پیرامون امامت و ولایت امیر المومنین(ع) و تبیین عدم جدای قرآن و حدیث پرداخته می‌شود ضمن اینکه در این روز برنامه‌های مختلف قرآنی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی اامه داد: در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه که مصادف با روز ولادت امام هادی(ع) است با عنوان ولایت، هدایت و عزت اسلامی نامگذاری شده و در این روز به ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع)، جامعه کبیره، بیان سیره امام هادی(ع) و بیان فضائل این امام معصوم پرداخته می‌شود.

ظریف منش تاکید کرد: روز هشتم دهه کرامت که ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌‌‌شود با عنوان دفاع از حریم ولایت نامگذاری شده است بر ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر تاکید شده و در این روز از شهدای سادات و شهدا مدافع حرم تجلیل شده و همزمان گلزار شهدا غبار روبی و گلباران می‌شود. روز پنج شنبه ۱۷ شهریور ماه با عنوان ولایت، مهدویت و عدالت نامگذاری شده است که در این روز به تبیین نسبت غدیر و مهدویت پرداخته شده ضمن اینکه حضرت علی(ع) به عنوان مظهر عدالت و امام زمان به عنوان برپا کننده عدالت بر نقششان تاکید می‌شود.

وی ادامه داد: در روز پایانی که مصادف با روز عید سعید غدیر با عنوان عید غدیر، امامت و ولایت نامگذاری شده و در این روز بر ظرفیت افزایش معرفت جامعه نسبت به غدیر، تبیین فلسفه غدیر، ترویج آداب غدیر، نیاز امروز جامعه بشری تاکید می‌شود.

ظریف منش تصریح کرد: شعار امسال هم با توجه به اینکه پیامبر فرمودند حاضران باید پیام غدیر را به غایبان رسانده و نسل در نسل این پیام ادامه داشته باشد، لذا شعار امسال هم « لبیک یا رسول‌الله(ص)» انتخاب شده است. ضمن اینکه برنامه‌های ناظر به این دهه در دو بعد بزرگداشت ایام فرهنگسازی و معرفت افزایی ایام است تا سطح دانش در رابطه با واقعه غدیر افزایش پیدا کند.

وی عنوان داشت: ۱۵ همایش مقاله محور و سخنرانی محور در سراسر کشور، ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر با ۶۰۰ شاعر داخلی و ۱۸۰ شاعر خارجی، ۱۷۰۰ اطعام عمومی در روز غدیر، باز سازی واقعه غدیر در بیش از ۱۵۰ شهرستان کشور حضور هنرمندان شیعه و سنی با  برگزار می‌شود و امسال نماز غدیر در روز غدیر در تمامی مصلی‌های کشور برگزار می‌شود،در تهران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امام زاده صالح(ع) و مصلی تهران نیز نماز عید غدیر را برپا می‌دارند.

ظریف ‌منش اضافه کرد: در استان‌های مختلف نیز روز مباهله که روز حقانیت عصمت و طهارت است تحت عنوان همایش تبیینی مباهله برگزار می‌شود، ضمن اینکه هر استان نیز برنامه‌های خود را در این روز برگزار می‌کنند، همچنین دفتر رسیدگی به محرومین و ستاد محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده است، ده‌ها هزار هدیه را با نام امیرالمؤمنین در مناطق محروم توزیع کند، ضمن اینکه بسیج مستضعفین نیز چندین پروژه‌ در این مناطق افتتاح می‌کند.

وی در پایان گفت: یکی از اهداف اصلی دهه امامت و ولایت وحدت شیعه و سنی است و بر همین اساس همایش‌های مختلف داخلی و خارجی نیز در این ایام مانند همایش وحدت شیعه و سنی در گلستان برگزار می گردد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب