امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24352 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رسانه‌ها نقش بسزايي در معرفي آسيب‌هاي ناشي از اعتياد دارند

خبرایران: عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی مواد مخدر و آسیب‌های پیرامون آن‌ها دارند كه باید بيشتر به این مهم بپردازند.
رسانه‌ها نقش بسزايي در معرفي آسيب‌هاي ناشي از اعتياد دارند

فریده اولاد قباد در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وظیفه هر سه قواست که به حوزه مبارزه با مواد مخدر وارد شوند و هر یک سهم خود را در این مبارزه تعیین و از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي) در این مسير استفاده کنند.
وي با بیان اینکه غالب سیاست‌های ایران در حوزه مبارزه مواد مخدر براساس سیاست کاهش تقاضا و عرضه است، گفت: ما چالش‌های زیادی را در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داشته‌ايم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم .
نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه بر تعامل با دانشگاهیان و استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در اين حوزه تاكيد كرد و گفت: متاسفانه هنوز یک خلا ملی و جهادی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد كه بايد پر شود.
اولاد قباد تصريح كرد: اگر بتوانیم این خلاها را پر کنیم و به عنوان یک باور و ارزش برای همه مردم جامعه نهادینه کنیم قطعا در این مبارزه به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و شاهد کاهش مصرف و عرضه مواد مخدر خواهیم بود .
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بيان داشت: رسانه‌ها نقش بسزایی در معرفی شفاف و روشن مواد مختلف مخدر و آسیب‌های پیرامون آن‌ها دارند كه باید بيشتر به این مهم بپردازند.
اولاد قباد گفت: نکته دیگر که حائز اهمیت است طرح انسداد فیزیکی مرزها به علت قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب است و باید مرزهای ورودی این مواد به داخل کشور مسدود شوند، همچنین بايد تعامل خوب و سازنده‌اي با کشورهای منطقه در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم و كار فرا ملی انجام شود تا با تعامل با این کشورها بتوانیم از روند پیشرفت ورود مواد مخدر به کشور جلوگيري كنيم.
وي بيان داشت: تصویب قوانینی که کاهش مجازات برای قاچاقچیان را در نظر دارد به علت سودآوری که مواد مخدر برای قاچاقچیان دارد خاصیت بازدارندگی ندارد و آنان دوباره به کارشان ادامه مي‌دهند.
اولادقباد تاكيد كرد: در کمیسیون قضایی بايد ابعاد و جزییات این طرح بیشتر و با دقت بررسی شود، چرا كه علي‌رغم وجود مجازات سنگين در جامعه باز هم شاهد قاچاق مواد مخدر هستیم كه اگر اين مجازات‌ها كاهش يابد معلوم نیست شاهد چه اتفاقاتی باشیم .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب