امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24377 تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز سطح منطقه 21

خبرایران:معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز سطح این منطقه به همت کارشناسان گیاهپزشکی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز خبر داد.
کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز سطح منطقه 21

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، محمد بیدشکی معاون خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با بیان اینکه مبحث مهم نگهداشت و رسیدگی به فضاهای سبز شهری و بوستان ها همواره جزء اولویت های اساسی مدنظر این معاونت است، گفت: با عنایت به اهمیت ویژه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و نقش مهم کمربندهای سبز و پوشش های گیاهی متراکم در قالب جنگل های مصنوعی و پارک های جنگلی در کاهش آلودگی هوای کلانشهری چون تهران؛ کارشناسان گیاهپزشکی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه 21 طی بازدیدهای روزانه از نواحی سه گانه این منطقه عوامل خسارت زای فضای سبز را به دقت کنترل می کنند.

وی در همین راستا تاکید کرد: در قالب کنترل مستمر عوامل خسارت زای فضای سبز کلیه آفات و بیماری های گیاهی شناسایی شده و راهکارهای مناسب جهت کنترل موثرتر این آفات به نماینده پیمانکاران فضای سبز نواحی سه گانه ارائه شده و تا رفع موارد موجود، کنترل و نظارت مداوم انجام می گیرد.

بیدشکی در پایان خاطرنشان کرد: روش های مبارزه و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی ، با توجه به نوع آفت متفاوت بوده و شامل روش های کنترل فیزیکی و شیمیایی است که در همین راستا در اکثر موارد از طریق آبشویی با پالیزین و روش های مناسب به زراعی از جمله هرس سبز و ... نسبت به کنترل کلیه ی عوامل خسارت زا اقدام می شود.     

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب