امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2445 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۳:۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

تحلیل فضای مجازی توسط دکتر نجفی سولاری درسالی که گذشت

دکترحسن نجفی سولاری در برنامه طلوع شبکه 4 سیما به مرور اتفاقات فضای مجازی در سال 92 پرداخت.
تحلیل فضای مجازی توسط دکتر نجفی سولاری درسالی که گذشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه ها دیجیتال، دکتر نجفی سولاری، مشاور وزیر و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با تحلیل فضای مجازی در سالی که گذشت و بیان افشاگری های جاسوسی های آمریکا توسط اسنودن، در برنامه طلوع شبکه 4سیما، گفت: 5 میلیارد رکورد اطلاعاتی از ایرانی ها توسط آمریکا جمع آوری شده است.

نجفی سولاری با تاکید بر سرعت بالا و افزایش حملات سایبری در جهان، آمار 32 درصدی حملات سایبری را تهدیدی جدی برای فضای مجازی عنوان کرد. وی خاطر نشان کرد، در هر یک ساعت 45 میلیون دلار از خودپردازهای بانک سرقت صورت می گیرد.

وی در ادامه با افزایش 60 برابری ارزش پول دیجیتال (Bit Coin) گفت: ارزش پول دیجیتال از حدود 13 دلار در ابتدای سال میلادی به 110 دلار رسید و تا آخر سال 2014 پیش بینی می شود، هر سکه مجازی 4000 دلار خواهد شد.

نجفی سولاری گفت: میزان بازدید از ویدئوها در فضای مجازی 69 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش سرقت‌ها و جرائم رایانه ای در فضای مجازی اظهار داشت: همه ی کشورها متحد شدند تا کنفرانس های متعددی را برای چالش های اقتصادی فرهنگی در فضای مجازی برگزار کنند.

ایشان در ادامه به افزایش مستمر جریان های انقلابی دینی در فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: اینترنت، فضای جهان گرایانه ای دارد که باعث شده از شبکه های اجنماعی برای کارهای ضد بشری استفاده شود. به عنوان مثال برخی از شبکه‌های اجتماعی، کارهای ضد بشری اسرائیلی ها را به مردم نشان می دهد.

وی با بیان افزایش انزجار جهانی مسلمانان از سلطه گران در فضای مجازی اضافه کرد: سال 92 را می توان سال افزایش ناراحتی و نگرانی و اظهار انزجار مسلمانان از آمریکا و سلطه گران که دست به اقدامات علیه مردم کشورشان می زنند، نامید.

مطالب ذکر شده گزیده ای از تحلیل فضای مجازی در سالی که گذشت توسط دکتر نجفی سولاری در برنامه طلوع شبکه 4 سیما می باشد، برای دریافت فایل تصویری برنامه اینجا کلیک فرمایید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب