امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24459 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چهارمین همایش بزرگ آوای ایل در شمال تهران آغاز شد

خبرایران: چهارمین همایش بزرگ آوای ایل با هدف تقویت فرهنگی اقوام ایرانی و هویت بخشی و تشویق آنها به زنده نگه نداشتن آئین ها و آشنایی شهروندان تهرانی با سبک زندگی این اقوام ،در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد آغاز شد.
چهارمین همایش بزرگ آوای ایل در شمال تهران آغاز شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، دکتر مجید نوائیان مدیر موزه طبیعت و حیات وحش ایران - داراباد - با بیان خبر فوق اظهار داشت : همایش اقوام ایرانی که بر پایه استیلای فرهنگ ایرانی اسلامی است از  روز پنجشنبه 9  شهریور ماه با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک و خانه هنرمندان بختیاری در موزه دارآباد آغاز شده و تا  22 شهریور ماه ادامه دارد.

وی گفت: افتتاحیه این مراسم روز  پنج شنبه 9 شهریور همزمان با گردهمایی شاعران و علاقمندان به شعر و ادبیات، از سراسر کشور در موزه دارآباد برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: یکی از اهداف مهم در همایش امسال سعی در شناساندن فرهنگ و آئین های نمایشی کمتر دیده شده یا رو به فراموشی برای شهروندان تهرانی است که با فرهنگ اقوام جنوب و شمال کشور و همچنین قوم دلیر ترکمن آشنا شوند .

دکتر نواییان تصریح کرد: تفاوت این همایش اقوام ایرانی با دیگر همایش های نظیر، در ارائه فعالیت های هنری متنوع و تولید آثار فاخر هنری با تلاش شبانه روزی و استفاده از هنرمندان مطرح و طراز اول هر قوم  است.

وی خاطر نشان ساخت: امسال گروه های هنری بختیاری ، کردستان ، تربت جام  و آذری و... با معرفی حرکات و آیین ها و پیشینه انجام این حرکات آیینی که توسط مجری برنامه  روایت می شود، هنرنمایی می کنند .

گفتنی است همایش آوای ایل هر روز از ساعت 18 در موزه طبیعت و حیات وحش ایران - داراباد – واقع در خیابان شهید باهنر،  خیابان شهید پور ابتهاج در حال برگزاری است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب