امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2448 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر شبکه قرآن مطرح کرد؛

اجرای قطعه مهتاب توسط حامد زمانی در شبکه قرآن / شب آسمانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما را از نفس انداخت

خبرایران: حسن گروسی مدیر شبکه قرآن با اشاره به برنامه‌های این شبکه در نوروز ۹۳ گفت: 2 قاری بین‌المللی برادر، فرزندان شهدا، نمایندگان مجلس و یک خواننده انقلابی از جمله مهمانان ویژه شبکه هستند.
 اجرای قطعه مهتاب توسط حامد زمانی در شبکه قرآن / شب آسمانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما را از نفس انداخت

به گزارش خبرنگار خبرایران، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری که امروز هجدهم اسفندماه برگزار شد، با اشاره به اینکه شبکه قرآن برای نوروز سال 1393 خود را مهیای پخش برنامه‌های متنوع نوروزی کرده است، اظهار داشت: با توجه به تقارن نوروز سال 93 با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) حال و هوای برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما نیز متأثر از این رویداد تقدیم بینندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه تحویل سال پیش از ظهر روز 29 اسفندماه با دعوت از قاریان و کارشناسان و همچنین میهمانان ویژه بر روی آنتن شبکه قرآن قرار می‌گیرد ادامه داد: در یکی از این برنامه‌ها ارتباط زنده با اماکن زیارتی برقرار می‌شود تا مخاطبان در جریان حال و هوای این زیارت‌گاه‌ها قرار بگیرند.

گروسی با اشاره به میهمانان تحویل سال در شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: جعفر فردی نفر اول مسابقات قرآن سراسری و حسین فردی قاری ممتاز کشورمان در تحویل سال 93 میهمان شبکه قرآن و معارف سیما خواهند بود.

وی به دیگر میهمانان این شبکه در نوروز سال آینده اشاره کرد و گفت: ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی از خلبانان تیز پرواز جمهوری اسلامی ایران، محمد کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فاطمه حسینی اعلایی حافظ و مدرس روشندل قرآن کریم و همچنین سیدمهدی سیدصالحی یکی از فوتبالیست‌ها و مداح اهل‌بیت در لحظه تحویل سال در استودیو معارف صدا و سیما حضور خواهند داشت. 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به حضور حامد زمانی خواننده ولایت‌مدار کشورمان در شبکه قرآن گفت: حامد زمانی در نخستین روز سال نو، قطعه مهتاب که در شأن حضرت زهرا(س) است را به صورت زنده اجرا خواهد کرد.

گروسی در خصوص سایر برنامه‌های این شبکه در نوروز سال 93 ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما هر روز ساعت 6 صبح یک ساعت مراسم ترتیل‌خوانی قرآن که در حرم حضرت امام ‌رضا(ع) برگزار می‌شود را پخش می‌کند، همچنین نخستین مستند شگفتی‌های خلقت با موضوع تدبر در آفرینش از منظر توحیدی بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

وی با بیان اینکه برنامه هم‌آوایی که گفت‌وگویی با قاریان، حافظان و اساتید قرآن است، در گروه تلاوت تهیه و در ایام نوروز از شبکه قرآن پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه چهره‌های مطرح قرآنی همچون استاد هاشم روغنی، محمدجواد پناهی، محمدرضا ستوده‌نیا، حسین ربیعیان و محسن موسوی بلده حضور خواهند داشت.

گروسی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های حسنه نوروز در میان مردم بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور است، گفت: برنامه راهیان بهشت و برنامه مستندی در سه بخش صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی ویژه حفظ سوره مبارکه انسان منعکس‌کننده این سنت حسنه خواهد بود.

وی بیان داشت: مستند ستارگان خاکی با موضوع شهیدان و نخبگان قرآنی در 13 قسمت هر روز ساعت 10:30 بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما قرار می‌گیرد.

گروسی به برنامه «یاد خدا» کاری از گروه معارف و سیره اهلبیت علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: این برنامه در ایام نوروز با موضوع فضائل حضرت زهرا(س) میهمان خانه‌های شما خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه هر ساله شبکه قرآن در ایام نوروز طرح حفظ یکی از سوره‌های قرآن را به اجرا درمی‌آورد اظهار داشت: در نوروز 93 با توجه به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه، طرح حفظ دسته‌جمعی سوره انسان با همکاری شبکه‌های مختلف سیما و نهادهای همکاری برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با عنوان «چشمه‌های جاری» در شب‌های نوروز از ساعت 20 تا 21:30 پخش خواهد شد که شبکه‌های دو، چهار، جام جم و آموزش این طرح را پوشش خواهند داد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در ادامه به فعالیت‌های شبکه قرآن در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال برنامه‌های متنوعی همچون اسراء و شب آسمانی بر روی آنتن شبکه قرآن رفت که توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند. 

گروسی با بیان اینکه حدود 30 درصد مخاطبان شب آسمانی از مسلمانان اهل تسنن بودند، ادامه داد: این برنامه روابط عمومی سازمان صدا و سیما را از نفس انداخت.

وی با اشاره به اینکه برنامه صبح امید گاهی گوی سبقت را از سایر برنامه‌های صبحگاهی شبکه‌ها ربود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم رضایتمندی 100 درصدی مخاطبان از برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما را جلب کنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب