امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2449 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

از سوی مدیران شبکه های مختلف رادیو؛

نوروز نود‌ و سه شبکه‌های مختلف رادیویی ۲۶۲عنوان برنامه به روی آنتن می برند

خبرایران: شبکه‌های مختلف رادیویی در نوروز نود‌ و سه ۲۶۲عنوان برنامه و در مجموع 124 هزار دقیقه به روی آنتن خواهندبرد.
نوروز نود‌ و سه شبکه‌های مختلف رادیویی ۲۶۲عنوان برنامه به روی آنتن می برند
به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست تشریح ویژه برنامه‌های شبکه مختلف رادیویی در نوروز 93 صبح امروز با حضور نورالدین جعفری مدیر کل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا، علی اکبر خدابخش مدیر روابط معاونت صدا، حمید شیخ محمدی مدیر رادیو ایران، بهنام احمدپور مبارکه مدیر رادیو جوان، محسن شریف‌زاده مدیر رادیو فرهنگ، مهدی دهقان نیری مدیر رادیو نمایش، مسعود صالحی مدیر رادیو جوان و نمایندگان رسانه‌های جمعی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

بنابر این گزارش جعفری در این مراسم گفت: در معاونت صدا از جمله اقداماتی که در زمینه تمام مناسبت‌های مهم در طول سال انجام می‌شود تدوین سند پیش‌بینی برنامه‌های هر مناسبت است که با همکاری و اهتمام مجموعه شبکه‌ها فراهم می‌شود در حال حاضر 25 شبکه رادیویی در معاونت صدا فعال هستند و در حوزه‌های عمومی تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز 262 عنوان برنامه از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شود مجموع این برنامه‌ها 124 هزار دقیقه خواهد بود از جمله بخش‌هایی که مورد توجه شبکه‌هاست تدارک ویژه برنامه‌های تحویل سال است که همه شبکه‌ها به آن توجه خواهند داشت.آنچه در این برنامه‌ها مهم است و با دقت به آ‌ن پرداخته می‌شود، پیام نوروزی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است.

جعفری افزود: همچنین تقارن نوروز با ایام فاطمیه از جمله موارد دیگری است که در برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای به آن شده است. ضمن اینکه یکی از اتفاقات مهم امسال راه‌اندازی رادیو صبا بود که چند ماهی است راه اندازی شده و ۵۰ برنامه با محوریت نوروز تولید کرده که آماده پخش است.

نورالدین جعفری در ادامه  شعار هر شبکه رادیویی در ایام نوروز را چنین معرفی کرد: رادیو سلامت شعار «احترام به طبیعت، ارتقاء سلامت»، رادیو جوان شعار «قانون مداری در رانندگی و احترام به بزرگترها»، رادیو فرهنگ «پاسداشت زبان فارسی» رادیو فصلی «رادیو بهار فضایی سرشار از همدلی»، رادیو خانواده «نیکوکاری، احسان و توجه به خانواده شهدا» صدای آشنا «جاذبه‌های گردشگری کشور»، رادیو قرآن «تلاوت قاری و قرآن»، رادیو معارف شعار «سیره فاطمی، صله ارحام و پرهیز از تجمل گرایی»، رادیو گفتگو «نقد و رویداد»، رادیو ورزش «نشاط و ورزش و نوروز» رادیو صبا «با هم بخندیم، به هم نخندیم».

در ادامه این مراسم حمید شیخ‌محمدی در معرفی برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام نوروز 93 اعلام کرد: رادیو ایران برای لحظه تحویل سال برنامه‌ای با عنوان «صدای پای بهار» را تدارک دارد که با اجرای امیرحسین مدرس، فاطمه آل عباس و امیر نوری پیشکسوت رادیو همراه است. این ویژه برنامه از ساعت 15 روز پنج‌شنبه 29 اسفندماه تا 21 شب با شنوندگان همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: برنامه‌های «عید دیدنی»، «شاعرانه با بهار»، «ترنم بهار»، «خانه بهاری»، «گلبانگ»، «کوچه باغ موسیقی»، «شب افروز» و «راه شب» از جمله برنامه‌های شبانگاهی رادیو ایران و همچنین «بهار ایرانی» با حضور تیم جمعه ایرانی و «کوی نشاط» از جمله برنامه‌های طنز نوروز 93 هستند.

وی برنامه‌های «صبح نوروزی»، «برترین‌ها»، «غزل‌نامه نوروزی»، «سرزمین نوروزی»، «به رنگ یاس»، «پیدا و پنهان»، «راز خدا» و «سوز و گداز» را تدارک دیده است.  

 احمدپور نیز در این مراسم برنامه‌های «الو جوان»، «فرکانس 88»، «93 بیست بیست» و «بهاری دیگر» را از جمله برنامه‌های زنده رادیو برشمرد.

وی اعلام کرد که برنامه «بهاری دیگر» هر روز به مدت 90 دقیقه ساعت 17 به روی آنتن می‌رود. همچنین سری جدید مسابقه‌ «صدا آزاد» را در ایام نوروز به مدت 60 دقیقه پخش خواهد کرد. گروه جوان و اندیشه نیز برنامه‌ای با عنوان «خانه‌ام همیشه بهاری است» را خواهد داشت.

وی عنوان کرد که توجه ویژه به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله اولویت‌های رادیو جوان در نوروز ۹۳ است ضمن اینکه از همین الان برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال، مجریان رادیو جوان در حال رقابت با یکدیگر هستند.

شریف‌زاده مدیر رادیو فرهنگ نیز در تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی این شبکه رادیویی گفت:در نوروز امسال 17 عنوان برنامه زنده، 17 عنوان برنامه تولیدی برای این شبکه در ایام نوروز در نظر گرفته شده که در مجموع 34 عنوان برنامه به مدت 1800 دقیقه با شنوندگان همراه خواهد بود. همچنین برای ایام فاطمیه 31 عنوان برنامه زنده تدارک دیده شده است.

وی عنوان داشت: یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است، توجه ویژه به زبان و ادبیات فارسی است. ضمن اینکه برنامه مشاعره با نام مشاعره بهاری در نوروز ۹۳ به روی آنتن می‌رود. 

مهدی دهقان‌ نیری، مدیر رادیو نمایش به عنوان آخرین مدیر برنامه‌های رادیو نمایش در نوروز ۹۳ را اعلام کرد و گفت: امسال در ایام نوروز برای 13 شبکه اصلی رادیویی و همچنین سه شبکه تازه تأسیس همچون خانواده، صبا و کتاب، مرکز هنرهای نمایشی حدود 200 نمایش در 25 عنوان را آماده پخش کرده است که این نمایش‌ها از شبکه‌هایی همچون ایران، تهران، فرهنگ، ورزش، جوان، صدای آشنا، دانش، اقتصاد، سلامت، قرآن، نمایش و... به روی آنتن خواهند رفت. همچنین پخش نمایش‌های ویژه ایام نوروز در سه هفته از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب