امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24567 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

افتتاح مدرسه بانک اقتصادنوين در شهرستان زيرکوه استان خراسان جنوبی

خبرایران: مدرسه بانک اقتصادنوين در شهرستان زيرکوه استان خراسان جنوبي مورد بهره‌برداري قرار گرفته مزمان با عيد سعيد قربان و در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد، مدرسه "مهرنوين" به عنوان سيزدهمين مدرسه بانک اقتصادنوين در منطقه زيرکوه استان خراسان جنوبي مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
افتتاح مدرسه بانک اقتصادنوين در شهرستان زيرکوه استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرایران از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در آيين افتتاح اين مدرسه که با حضور جمعي از مقامات و مسئولين از جمله مديرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي، معاون استاندار خراسان جنوبي، فرماندار زيرکوه و تعدادي کثيري از دانش‌آموزان برگزار شد، عليرضا حسين‌نژاد سرپرست منطقه سه استان‌هاي بانک اقتصادنوين طي سخناني با اشاره به سرعت تکميل اين مدرسه گفت: مدرسه اقتصادنوين در زيرکوه در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي بانک احداث شد و امروز خرسنديم كه اين مدرسه در کوتاه‌ترين زمان ممکن به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: گلنگ‌زني مدرسه اقتصادنوين در زير کوه بهمن 94 انجام شد و امروز شاهديم که اين مدرسه شش کلاسه به صورت کامل در اختيار "کودکان با نيازهاي ويژه" اين منطقه قرار مي‌گيرد. حسين‌نژاد به لزوم فراهم سازي فرصت کسب دانش براي همنوعان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: اين مهم مورد توجه همه ذي‌نفعان بانک اقتصادنوين قرار دارد و در همين راستا تاکنون 13 مدرسه در مناطق محروم اين سرزمين مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

وي گفت: بانک اقتصادنوين به عنوان نخستين بانک خصوصي جمهوري اسلامي ايران ضمن معرفي انواع خدمات مدرن بانکي، در بحث مسئوليت اجتماعي نيز احساس وظيفه كرده كه در اين راستا در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي حضور چشمگيري داشته كه ساخت مدرسه در مناطق محروم از آن جمله است.

حسين‌نژاد با اشاره به گذشت 16 سال از آغاز فعاليت بانک اقتصادنوين گفت: اين بانک از سال 1388 مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم را آغاز کرده و خوشبختانه در اين مدت کوتاه در ساخت 26 مدرسه مشارکت داشته است.

به گفته وي مدارس بانک اقتصادنوين در مناطق محروم استان‌هاي خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، آذربايجان شرقي، ايلام، کردستان، گيلان، خراسان جنوبي، هرمزگان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، زنجان، مازندران، سمنان و خراسان شمالي فرصت علم آموزي در محيط مناسب را براي فرزندان اين سرزمين فراهم کرده است.

وي ابراز اميدواري کرد شرايط به گونه‌اي فراهم شود که هيچ علاقه‌مند به تحصيلي در کشور به دليل کمبود امکانات از ادامه تحصيل محروم نشود.

در مراسم افتتاح مدرسه مهرنوين بانک اقتصادنوين در شهرستان زيرکوه فاطمه فروزان رئيس اداره روابط عمومي و تبليغات بانک اقتصادنوين نيز طي سخناني ضمن آرزوي سربلندي و بهروزي براي فرزندان اين سرزمين به نقش سه‌گانه دانش‌آموزان، خانواده و مربيان اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش دانش‌آموزان در کنار مسئوليت‌پذيري مربيان زمينه‌ساز رشد و بالندگي کودکان و نوجوانان اين کشور خواهد بود.

وي با اشاره به تفاوت مدرسه مهرنوين بانک اقتصادنوين در زيرکوه با ساير مدارس اين بانک گفت: در کنار اين موارد درک خانواده اين کودکان با توجه به محدوديت‌هاي جسمي اين عزيزان در کسب علم و دانش و در نهايت موفقيت آنها در عرصه‌هاي اجتماعي بسيار مهم و تعيين کننده خواهد بود.

در ادامه زماني معاون مديركل نوسازي مدارس آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي نيز ضمن قدرداني از مشاركت خداپسندانه بانك اقتصادنوين در ساخت اين مركز بزرگ آموزشي گفت: اين اقدام منشا تحولي موثر در حوزه تعليم و تربيت دانش‌آموزان استثنايي منطقه خواهد بود.

وي علم آموزي را زمينه‌ساز توسعه روابط انساني و اجتماعي دانست و گفت: محدوديت‌ها در جامعه موجب شده که معلولين مخصوصا کودکان معلول نتوانند در عرصه‌هاي اجتماعي نقش موثري ايفا کنند، خوشبختانه اقدام بانک اقتصادنوين در ساخت مدرسه مختص کودکان با نيازهاي ويژه در منطقه محروم زيرکوه اين فرصت را در اختيار کودکان معلول اين منطقه قرار مي‌دهد.

همچنين مهدي‌پور مدير آموزش و پرورش شهرستان زيرکوه نيز در اين باره گفت: به همت بانک اقتصادنوين اين مدرسه در مدت زمان کوتاهي با رعايت تمام استاندارهاي فضاهاي آموزشي معلولين به بهره‌برداري رسيد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب