امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24600 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن تشریح کرد:

کارنامه 4 ساله بانک مسکن در «تامین مالی مسکن»

خبرایران: کارنامه بانک مسکن در حوزه تامین مالی مسکن سال¬های 92 تا 96، در 150 صفحه منتشر شد.
کارنامه 4 ساله بانک مسکن در «تامین مالی مسکن»

به گزارش خبرایران به نقل ازروابط عمومی بانک مسکن  ، این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی و توسعه­ای در بخش مسکن که نقش اصلی و محوری در تسهیلات­دهی به بخش مسکن و ساختمان در کشور را بر عهده دارد، اخیراً یک کتابچه 150 صفحه­ای از اقدامات خود طی دوره فعالیت دولت یازدهم تهیه کرده که چگونگی پوست­اندازی نظام تامین مالی مسکن در آن شرح داده شده است.

مسعود ایزدی، مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن، درباره کارنامه 4 ساله بانک مسکن اعلام کرد: گزارش عملکرد بانک مسکن مربوط به سال­های 92 تا 96، دارای 10 سر فصل است که مهم ترین اقدامات صورت گرفته برای تامین مالی بخش مسکن و همچنین نحوه شکست رکود مسکن با گشایش­های مالی ناشی از ابزارها و نهادهای طراحی شده توسط بانک مسکن، در آن تشریح شده است.

ایزدی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: بانک تخصصی-توسعه ­ای مسکن، بعد از تحمل بار سنگین تامین مالی طرح مسکن مهر در سال­های 78 تا 92، در ابتدای دوره دولت یازدهم، نظام تامین مالی مسکن با آسیب ­شناسی و شناسایی گلوگاه­ ها توسط مجموعه بانک مسکن بخصوص هیات مدیره بانک، به تدریج آمادگی لازم برای برای تغییر ریل را پیدا کرد و اکنون، ساختار توسعه ­ای بانک مسکن قادر است نیاز مالی بخش مسکن و ساختمان را با طیف متنوعی از ابزارها و نهادهای نوین، تامین کند.

ایزدی درباره گزارش عملکرد بانک مسکن در سال­های 92 تا 96 گفت: کتابچه حاوی کارنامه بانک مسکن در دولت یازدهم، ضمن شرح ارکان بانک، محصولات و خدمات نوین حوزه مسکن که در این مدت طراحی و بکار گرفته شد را معرفی می­کند و سپس به تشریح سیاست­ های تجهیز منابع و اصلاح ساختار مالی می ­پردازد. در این کتابچه همچنین، جزئیات سیاست­های تسهیل اعتباری و اعطای تسهیلات از جمله تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس­انداز مسکن منعکس شده و نهادهای نوین مالی که طی 4 سال اخیر با طراحی­ها و ابتکارات بانک مسکن، پا به عرضه نظام تامین مالی بخش مسکن گذاشتند، بصورت تک تک معرفی و درباره ویژگی­ های هر یک از آنها توضیح داده شده است.

ساماندهی امور شعب و توسعه منابع انسانی بانک مسکن و همچنین عملکرد حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نیز سرفصل­های دیگر این کتابچه است.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به اینکه، آگاهی طیف های مختلف جامعه از جمله مسولان دولتی، کارشناسان اقتصادی، فعالان بازار مسکن و عموم مردم، از کارنامه 4 سال گذشته تامین مالی مسکن می­تواند اثر مضاعف بر تحول مثبت بخش مسکن داشته باشد،‌گفت: بانک مسکن به عنوان پشتیبان تامین مالی مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن کشور بخصوص خانه ­اولی­ ها، ساکنان بافت فرسوده و سایر اقشار جامعه هدف این بانک به عنوان اهرم اجرایی سیاست ­های دولت در بخش مسکن، ساختمان و زیرساخت قادر خواهد بود نقش بی­ بدیل در 12 شاخه ایفا کند.

ایزدی در این باره توضیح داد: ساماندهی انواع تقاضا در بخش مسکن از طریق رژیم پس­انداز در خانوار، توانمندسازی مالی خانوارهای فاقد مسکن بویژه گروه­های کم­درآمد،‌ راه­اندازی صندوق ­های پس­انداز مسکن برای شاغلین بازنشستگان کلیه دستگاه­ها، تسهیل شرایط اعطای تسهیلات و پوشش ریسک­های مالی به منظور فائق آمدن بر سیکل­های رکود و رونق مسکن، از جمله نقش ­های قابل اجرا توسط بانک مسکن است.

در این میان، بانک مسکن می­ تواند نسبت به تامین مالی سمت عرضه (شرکت­های ساختمانی، انبوه­سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی)، اقدامات موثر مشروط به فراهم بودن اعتبارات، انجام دهد.

پشتیبانی از توسعه کسب و کار ساختمان، پوشش ریسک­های تجاری و مالی بخش مسکن از طریق ارایه خدمات نوین همچون حساب امانی، پشتیبانی از نهادسازی اعتباری و مالی، حمایت از زنجیره فعالیت ­های بخش مسکن، توانمندسازی مالی سایر بانک­ها با خرید اوراق رهنی سایر موسسات اعتباری، پیاده­سازی برنامه ­های سیاست­گذار بخش مسکن و بالاخره حمایت از سرمایه­ گذاری ساختمانی، نقش­های دیگر بانک مسکن است.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن با اشاره به پیام مکتوب وزیر راه و شهرسازی در مقدمه کتابچه گزارش عملکرد بانک مسکن سال­های 92 تا 96، گفت: بخش­هایی از این کتابچه بزودی در پایگاه خبری بانک مسکن منتشر می­شود.

متن دست­ نوشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای کتابچه گزارش عملکرد سال­های 92 تا 96 بانک مسکن به شرح زیر است: «با توجه به اینکه در پایان یک دوره چهار ساله درخشان از فعالیت­ بانک، افزایش سرمایه بانک تحقق پیدا کرد امیدوارم که بانک یک دوره موفقت­ آمیز دیگری را آغاز کند.

وزیر راه و شهرسازی، اخیراً با مطالعه یک نسخه از این کتابچه، در نامه­ ای به بانک مسکن، نظر خود را درباره گزارش عملکرد بانک مسکن به شرح زیر اعلام کرده است: «ضمن اظهار سپاس از ابتکارات و زحمات مدیران و کارکنان بانک مسکن، با توجه به تاکید ریاست جمهور باید برای دوره جدید راهکارها و تدابیر جدیدی جهت تحرک بیشتر در بخش ارایه شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب