امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24663 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر اسرائیلی در کنفرانس بین‌المللی ضدتروریسم؛

اسرائیل به قدرت های جهانی فشار وارد کند تا اجازه ندهد ایران در سوریه باشد/ استقلال کردستان به نفع اسرائیل و غرب است /ایران با حمایت گروه های شبه نظامی به دنبال ایجاد «یک پل شیعه از ایران تا مرز سوریه و اسرائیل است

خبرایران: وزیر دادگستری رژیم اسرائیل در کنفرانس ضدتروریسم گفت که اسرائیل از استقلال کردستان، دست کم در بخش عراق، حمایت می کند. او همچنین حضور ایران در سوریه را تهدیدی برای رژیم اسرائیل خواند.
اسرائیل به قدرت های جهانی فشار وارد کند تا اجازه ندهد ایران در سوریه باشد/  استقلال کردستان به نفع اسرائیل و غرب است /ایران با حمایت گروه های شبه نظامی به دنبال ایجاد «یک پل شیعه از ایران تا مرز سوریه و اسرائیل است

به گزارش خبرایران به نقل از هاآرتز، آیلت شاکد در سخنرانی در کنفرانس بین المللی ضدتروریسم گفت از استقلال کردستان، «دست کم در بخش عراق»، حمایت می کند.

شاکد، سخنران اصلی این کنفرانس گفت: «اسرائیل و کشورهای غربی منافع زیادی در تاسیس دولت کردستان دارند. فکر می کنم زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده از این فرآیند حمایت کند».

پیش از این بنیامین نتانیاهو هم حمایتش از ایجاد دولت کردستان را اعلام کرده بود. او ماه گذشته در سخنرانی برای یک هیئت نمایندگی از اعضای جمهوری خواه کنگره ایالات متحده گفت نسبت به استقلال کردستان عراق «نگرشی مثبت» دارد.

جروزالم هم به نقل از شاکد نوشت اگر بشار اسد بخواهد در قدرت بماند، منافع روشنی در بیرون نگه داشتن ایران از سوریه دارد.

او اضافه کرد: «لازم است که اسرائیل به قدرت های جهانی فشار وارد کند تا اجازه ندهد [ایران حضوری قدرتمند در سوریه داشته باشد]» و اگر قدرت های جهانی موافقت نکردند، اسرائیل باید آنچه را لازم است انجام دهد.

وزیر دادگستری اسرائیل ادامه داد: «[حضور] ایران در سوریه می تواند خیلی بد باشد و اسرائیل با آن موافقت نکرد».

شاکد همچنین مدعی شد که ایران با حمایت گروه های شبه نظامی به دنبال ایجاد «یک پل شیعه از ایران تا مرز سوریه و اسرائیل است».

او همچنین به اشاره به تهدیدهای دیگر در مرزهای سرزمین های اشغالی مدعی شد که حماس «به ضرر شهروندان خودش برای ساختن قدرت نظامی» سرمایه گذاری می کند.

شاکد در رابطه با مرزهای لبنان هم گفت اسرائیل باید مطمئن شود که حزب الله به «سلاح های تعیین کننده بازی» دست پیدا نخواهد کرد و در عین حال هشدار داد که «سلاح های حزب الله رو به افزایش است.

منبع: پارسینه

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب