امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24672 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علائم استرس در کودکان دبستانی؛ درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!

خبرایران: کودکانی که مشکلات یادگیری و تمرکز دارند، استرسی به سراغشان می‌آید که نشانه‌های فیزیکی به همراه دارد؛ نشانه‌هایی که تشخیص آن کار ساده‌ای نیست و حتی والدین کودک هم متوجه آن نمی‌شوند.
علائم استرس در کودکان دبستانی؛ درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
به گزارش خبرایران، کودکانی که مشکلات یادگیری و تمرکز دارند، ممکن است استرسی را که متوجه آنهاست، احساس نکنند و ممکن است استرسی که برای کودک به وجود می‌آید، واکنش‌های فیزیکی و دردهایی را در پی داشته باشد که حتی والدین آنها متوجه دلیل این واکنش‌ها نشوند. 
 
در این میان کودکان در واکنش به استرس‌ها علائم و نشانه‌هایی را از خود بروز می‌دهند و شاید هیچگاه به ذهن مادر خطور نکند که اینها علائم استرس ناشی از عدم یادگیری و تمرکز باشند! البته تشخیص این نشانه‌ها کار ساده‌ای نیست. در اینجا به ۵ مورد از نشانه‌های استرس در کودکان پرداختیم که اگر به درستی از آنها مراقبت نشود در آینده مشکلات بزرگی را برای فرزندانتان در پیش خواهد داشت.
 
 
 دلیل درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
 
 
نشانه ۱: مربی بهداشت مدرسه به شما اطلاع می‌دهد که فرزند شما چندین بار است که در مدرسه دل درد دارد اما حتی وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید، او دلیلی برای دل درد فرزندتان پیدا نمی‌کند. 
 
مشکل اصلی:  وقتی که ذهن به شدت تحت فشار باشد به نحوی به بدن آسیب می‌رساند. واکنش‌های فیزیکی نسبت به استرس بسیار شایع هستند. برای مثال استرس می‌تواند به صورت بدن درد، خستگی ، سردرد و یا دل درد ظاهر شود.
 
 
دلیل درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
 
نشانه۲: به جای اینکه فرزندتان در شهر بازی از وسایل زمین بازی استفاده کند، در کنار شما روی نیمکت می‌نشیند و برای شما به هر نحوی مزاحمت ایجاد می‌کند.
 
مشکل اصلی: کودکانی که احساس می‌کنند نمی‌توانند با استرس کنار بیایند ممکن است رفتاری هراسان داشته باشند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. ممکن است که برای احساس امنیت از مادر یا پدر خود به سختی جدا شوند و یا عادات کودکی خود را تکرار کنند. مثل مکیدن انگشت شست و یا شب ادراری.
 
دلیل درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
 
نشانه ۳: زمان انجام تکالیف فرزندتان به جای تمرکز یا با موهایش بازی می‌کند یا کنار دفترش نقاشی می‌کند.
 
مشکل اصلی: زمانی که کودکان تحت فشار هستند ممکن است از ترس شکست خوردن در کاری به اصطلاح "منجمد" شوند. معلم ها متوجه می‌شوند که آنها از زیر کارها در می‌روند و تکالیفشان را انجام نمی‌دهند.
 
 
 
دلیل درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
 
نشانه ۴: مدرسه به شما اطلاع می‌دهد که فرزندتان سر جایش نمی‌شیند. یا اینکه مدام به بهانه‌ای از جایش بلند می‌شود و در کلاس راه می‌رود و به طور کلی بی‌قرار است.
 
مشکل اصلی: استرس در کودکان معمولا به صورت بی‌قراری ظاهر می‌شود و همچینین موجب کم یا زیاد شدن انرژی آنها خواهد شد. حتی ممکن است در برنامه خواب آنها مشکلاتی به وجود بیاورد.
 
 
 
دلیل درد و مشکلات جسمی کودکانتان را دریابید!
 
نشانه ۵: فرزندتان از شما درخواست می‌کند که بعد از مدرسه برایش یک میان‌ وعده آماده کنید. شما مثلا ۵ دقیقه زمان احتیاج دارید تا این کار را انجام دهید. ناگهان فرزندتان عصبانی و خشمگین می‌شود.  
 
مشکل اصلی: انفجار خشم در کودکان نشان‌دهنده تحت فشار بودن آنهاست. ممکن است به نظر برسد که هر چیز کوچکی می‌تواند عامل چنین انفجارهایی در آنها باشد، اما این نشانه ایست که دلایل جدی تری پشت پرده خود دارد.
 
بنابراین، کودکانی که در یادگیری و تمرکز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و روند آموزش آنها احتیاج به زمان بیشتری دارد واکنش‌هایی را از خود بروز می‌دهند. این واکنش‌ها باید توسط معلم یا والدین کودک شناخته شده و به سرعت برای آن چاره‌ای اندیشیده شود. در غیر این صورت این واکنش‌ها و علائم در آینده به مشکلات بزرگ تری تبدیل خواهد شد که کنترل آن بسیار دشوار است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب