امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24676 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ترس اسرائیل از شباهت ایرانیها به صهیونیستها!/وابستگی به آمریکا برای مبارزه با ایران

خبرایران: ژنرال یائیر گولان معاون پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل گفته به تنهایی نمی توان با ایرانیها که اکنون پیشرفته اند و از سابقه تاریخی مثال زدنی و دانشمندان جوان و با استعداد برخوردارند مبارزه کرد.
ترس اسرائیل از شباهت ایرانیها به صهیونیستها!/وابستگی به آمریکا برای مبارزه با ایران
به گزارش خبرایران، یک ژنرال بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی گفته است «تهدیدات ایران همچنان اصلی‌ترین نگرانی اسرائیل است» و یکی از دلایل این هراس این است که «ایرانی‌ها شباهت بسیار زیادی به اسرائیلی‌ها دارند».او اضافه کرده که اسرائیل «باید برای رویارویی مستقیم با ایران آماده شود اما باید اعتراف کرد که نمی‌تواند به تنهایی با ایران مقابله کند».
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، ژنرال یائیر گولان معاون پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل، جمعه هفدهم شهریور در سخنرانی در اندیشکده واشینگتن برای سیاست خاور نزدیک افزوده است که شباهت زیاد ایرانی‌ها به اسرائیلی‌ها خطر آنها را «بسیار بسیار بیشتر می‌کند».

به‌نوشته جروزالم پست در شماره یکشنبه نوزدهم شهریور، به گفته این نظامی ارشد اسرائیلی، این که «ایرانی‌ها پیشرفته‌تر هستند، پیشینه تمدنی طولانی‌تری دارند، از مراکز علمی، صنایع و دانشمندان خوب و جوان‌های با استعداد زیادی برخوردارند، خطر آنها را برای اسرائیل بیشتر می‌کند».

همچنین به گزارش وبسایت اسرائیی والا، یائیر گولان این را نیز گفته است که تعیین یک سیاست راهبردی برای مقابله با ایران یک ضرورت است زیرا احتمال مقابله مسقیم با ایران «نمی‌تواند نادیده گرفته شود».

گولان در همین حال گفته است اسرائیل و ایران در یک رویارویی مستقیم در چارچوب «جنگ فرسایشی» ممکن است بهای گزافی بپردازند اما اگر اسرائیل بخواهد «به دستاوردهای چشمگیرتری برسد نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند».

گولان در اشاره به همپیمانی با آمریکا، یاری‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را مهم دانسته و گفته است، برای یک پیروزی نظامی بر ایران، اسرائیل کاملاً به آمریکا وابسته است و «باید به این وابستگی به عنوان حقیقتی از زندگی‌مان اعتراف کنیم».

به‌نوشته وب‌سایت والا، این نظامی افزوده است، «در حالی که ما نیروی پیاده‌نظام در آن سوی مرزها نداریم، نمی‌توانیم نیروهای خود را به آن سوی دریاها بفرستیم، پاسخ این پرسش که بنا بر این، پیروزی چگونه به‌دست خواهد آمد، در بخش محرمانه سند سیاست دفاعی جدید اسرائیل قرار دارد».

گولان گفته است، برای اسرائیل ایران «خطر بزرگ‌تری در مقایسه با داعش است» زیرا اسرائیل سال‌ها با «تروریست‌های اسلامگرای شبیه داعش مبارزه کرده و آموخته چگونه با آنها برخورد کند».

گولان در اشاره به آنچه که نخست‌وزیر اسرائیل «حضور فزاینده ایران در سوریه» می‌نامد، گفته است نقش ایران در سوریه پر رنگ‌تر شده و در غرب سوریه به مرزهای اسرائیل نزدیک می‌شود.گولان در مورد حضور نظامی روسیه در سوریه نیز گفته است منافع اسرائیل و روسیه در سوریه همسان نیست اما تأثیرات حضور روس‌ها (در سوریه) منفی نیست و هر چند که این وضع ممکن است تغییر کند اما روسیه تا حال عملا شریک خوبی برای اسرائیل بوده است.

گولان گفته است روس‌ها حامی ایدئولوژی ایرانی‌ها نیستند بلکه از نفوذ ایران در راستای منافع خود بهره‌برداری می‌کنند.

ژنرال گولان اقدامات ایران در منطقه را بر اساس «کمترین سرمایه‌گذاری» و یک روش «زیرکانه» نامیده و گفته است آنها ترجیح می‌دهند برای پیشبرد هدف‌هایشان پول خرج کنند و همپیمانان آنها خون بدهند!
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب