امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24735 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس کل بیمه مرکزی:۵۰ میلیون تومان از دیه دانش آموزان هرمزگانی پرداخت شد/مدیریت ریسک در کشور مورد توجه جدی قرار نمی گیرد

خبرایران: تاکنون ۵۰ میلیون تومان بعنوان علی الحساب به خانواده های دانش آموزان فوت شده و مصدومان حادثه اتوبوس در هرمزگان پرداخت شده است.
رییس کل بیمه مرکزی:۵۰ میلیون تومان از دیه دانش آموزان هرمزگانی پرداخت شد/مدیریت ریسک در کشور مورد توجه جدی قرار نمی گیرد
به گزارش خبرایران، عبدالناصر همتی با اشاره به پیگیری مدیرعامل شرکت بیمه دانا بعنوان بیمه گر اظهارداشت: متاسفانه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان ۹ نفر فوت شدند که ۷ نفر از این دانش آموزان نخبه بودند همچنین ۸ نفر شامل۲ نفر قطع نخاع ، ۲ نفر قطع عضو و ۴ نفر هم مصدوم شدند .
 
وی گفت : به ازای هر دانش آموز فوت شده مبلغ ۲۹۹ میلیون تومان شامل ۲۸۰ میلیون تومان بعنوان بیمه دیه و ۱۹ میلیون تومان بیمه حادثه (بیمه پایانه مسافربری) پرداخت می شود و بیمه افراد قطع عضو شده و مصدوم هم به محض اعلام حکم دادگاه پرداخت خواهد شد .
 
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه هزینه های طول درمان برای مصدومانی که قطع عضو نشده باشند نیز پرداخت خواهد شد افزود : مجموع موارد تعهد شده علاوه بر خسارات و هزینه های بهداشتی مصدومان در اولین فرصت و پس از دریافت احکام دادگاه ازجانب شرکت بیمه دانا پرداخت خواهد شد .
 
*مدیریت ریسک در کشور مورد توجه جدی قرار نمی گیرد
 
رئیس کل بیمه مرکزی ایران ­با بیان اینکه حوادث در کشور ما بسیار بالا است گفت : متاسفانه در کشور ما مدیریت ریسک بطور جدی مورد توجه قرار نمی گیرد .
 
عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه حوادث بیشتر انسانی است تا طبیعی افزود: در حوزه رانندگی فراوان است و ما سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث ناشی از رانندگی پرداخت کردیم و سالانه ۳۳۰ هزار نفر و هر ۳ سال ۱ میلیون نفر بر اثر حوادث رانندگی دچار آسیب و معلولیت می شوند می شوند.
 
وی گفت : وظیفه بیمه پرداخت خسارت است چون حق بیمه دریافت کرده است و خسارات حوادث سال گذشته را پرداخت کردیم و امیدواریم با این نگاه بیمه این صنعت در کشور توسعه پیدا کند .
 
همتی افزود : آئین نامه قانون شخص ثالث در دستور کار دولت است و کمیسیون مربوطه در دولت بررسی کرده و امیدوارم طی همین هفته یا هفته آینده تصویب و ابلاغ شود .
 
وی گفت : در مورد تخفیف یا جریمه کسانی که می خواهند بیمه نامه خریداری کنند خواهیم داشت ،کسانی که تخلفات حادثه ساز انجام می دهند یا امتیازات منفی در راهنمایی و رانندگی دریافت می کنند حتما برای آنها در نرخ جریمه لحاظ می شود و کسانی هم که رانندگی خوب داشته باشند تخفیف دریافت خواهند کرد .
 
همتی افزود : حدود ۱۱ میلیون موتورسیکلت سوار در کشور داریم که حدود ۱۰ درصد بیمه شخص ثالث دارند و به رغم امتیازاتی که برای موتورسواران قائل شدیم تمایل برای دریافت بیمه شخص ثالث از طرف موتورسواران خیلی کم است و متاسفانه خیلی از تصادفات و مشکلات ازجانب موتورسواران است که امیدواریم با فرهنگ سازی در کشور بتوانیم این مسئله را جا بیاندازیم .
 
وی در باره خصوصی سازی صنعت بیمه  بابیان اینکه خصوصی سازی در بیمه خوب بوده است گفت : به جز بیمه ایران باقی بیمه ها باید خصوصی سازی شوند و باقی سهام شرکت های بیمه البرز و دانا هم باید واگذار شود ، اکنون نفوذ بیمه به ۲٫۲ درصد رسیده و با توسعه رقابت و پرداخت به موقع خسارت به مردم امیدواریم نفوذ بیمه را با بیمه های خصوصی افزایش دهیم .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب