امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24777 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسط دولت ترامپ صورت گرفت؛

تحریم‌ جدید11 شرکت حقیقی و حقوقی ایران+ اسامی

خبرایران: همانطور که رسانه‌های آمریکایی خبر داده بودند، دولت ترامپ در روزی که انتظار می‌رود تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کند، تحریم‌های جدیدی علیه ایرانیان وضع کرد.
تحریم‌ جدید11 شرکت حقیقی و حقوقی ایران+ اسامی

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اضافه شدن ۷ شخص و ۲ موسسه ایرانی به فهرست تحریمی‌های این کشور خبر داد.

آقایان صادق احمدزادگان، احمد فتحی، حمید فیروزی، امید غفارنیا، سینا کیسار، نادر سعیدی و امین شکوهی ۷ فردی هستند که امروز وارد فهرست تحریمی‌های آمریکا شدند.

شرکت‌های ایرانی ITSec (امن پردازش خوارزمی) و مهندسی سدید کاران صبا هم در کنار افراد فوق‌الذکر، به اتهام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترتیب دادن حملات سایبری علیه آمریکا، تحریم شده‌اند.

در متن این بیانیه، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته: وزارت خزانه‌داری به اقدامات قاطع برای مقابله با تحریکات ایران، شامل حمایت از نیروی قدس سپاه و افراط‌گرایان تروریست، خشونت‌ها در سوریه و حملات سایبری با هدف ثبات‌زدایی از سیستم مالی ایالات متحده، ادامه خواهد داد.

وی افزوده: این تحریم‌ها، یک شرکت ایرانی که از برنامه موشک‌های بالستیک سپاه پشتیبانی می‌کند، خطوط هوایی که از انتقال نیرو و سلاح به سوریه حمایت می‌کنند و هکرهایی که به نهادهای مالی آمریکا حمله سایبری می‌کنند، را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین دو شرکت مستقر در اوکراین را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داده است که به گفته آن، خدماتی را به شرکت‌های هواپیمایی مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران ارائه می‌دادند.

این دو شرکت‌های هواپیمایی «دارت» و «خورس» نام دارند که وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید آنها با شرکت هواپیمایی «کاسپین ایر» در ایران و «النصر» در عراق ارتباط دارند، دو شرکتی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب