امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24790 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درخشش خودروی Exceed TX چری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

خبرایران: هر دو خودروی Exceed TX و Tiggo Coupé که به عنوان محصولات اروپایی چری وارد این نمایشگاه شده‌اند، از جمله خودروهای هیبریدی (دوگانه‌سوز) برقی، اتصال برقی دوگانه‌ساز (PHEV) یا باتری برقی چری نیز بشمار می‌روند.
درخشش خودروی Exceed TX چری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت

به گزارش خبرایران، هر دو خودروی Exceed TX و Tiggo Coupé که به عنوان محصولات اروپایی چری وارد این نمایشگاه شده‌اند، از جمله خودروهای هیبریدی (دوگانه‌سوز) برقی، اتصال برقی دوگانه‌ساز (PHEV) یا باتری برقی چری نیز بشمار می‌روند.  حضور و درخشش محصولات چری در آلمان که مهد صنعت خودروسازی جهان است، بیانگر سطح فوق‌العاده بالای محصولاتش است.

آنینگ چن، مدیرعامل چری، اظهار نمود؛ «تا اواسط امسال (سه ماه پیش) ما 68،000 خودروی هیبریدی اتصال برقی فروخته‌ایم و تا آخر امسال نیز 80،000 خودروی با باتری برقی یا اتصال برقی خواهیم فروخت. برنامه‌های ما گویای این امر است که اکنون خود را حاضر می‌کنیم تا به سازنده‌ی قطعات اصلی پیشروی بازار تبدیل شویم چراکه بازار این فناوری تا سال 2025 به این سمت حرکت خواهد کرد. بازار خودروسازی مرتبا تغییر می‌کند و مشتریان خواستار محصولات هوشمند، دقیق و با ارتباط اطلاعاتی هستند.»

این دو خودروی شاسی‌بلند اولین مدل‌ها از خانواده‌ی چری خواهند بود که به بازار اروپا معرفی شده‌اند. این دو مدل از مزیت خاصی بهره می‌برند که آنها را قادر می‌سازد تا سریع‌ترین خودروی با اتصال برقی باشند. کمپانی چری ادعا می‌کند که این خودروی کانسپت مدل اتصال برقی قادر است تا صفر تا صد کیلومتر را در عرض 6 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. به علاوه اینکه این خودرو از مزیت مصرف سوخت بسیار پایین هم بهره می‌برد، به‌طوری که نتیجه تست‌های NEDC (استاندارد اروپایی مصرف سوخت خودروهای سواری) نشان می‌دهد که Exceed TX در هر 252 کیلومتر تنها یک گالن (هر گالن معادل چهار لیتر است) سوخت مصرف می‌کند.

مدیران ارشد چری اظهار کرده‌اند که باتری این خودروی جدید می‌تواند در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد ظرفیتش شارژ شود و در عرض 4 ساعت هم با برق 220 ولت خانگی کاملا شارژ می‌شود. ادعاهای جسورانه می‌گوید که این خودروی جدید را باید در کنار مدل‌های برقی برندهای معتبر و شاخصی چون Audi e-tron مقایسه می‌کنند.

چری یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای چین است که فقط در سال 2016 بیش از 700،000 دستگاه خودرو فروخته است که از این میان، 100،000 دستگاه به خارج صادر شده‌اند. در واقع، این میزان صادرات حدود 30 درصد از کل صادرات خودروسازی چین را در سال گذشته تشکیل می‌دهد.

 

مدیران ارشد چری و مدیر طراحی تیگو7 در رونمایی از Exceed TX
مدیران ارشد چری و مدیر طراحی تیگو7 در رونمایی از اکسید اکس تی

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب