امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24856 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کریمی قدوسی در آیین رونمایی از 2 بازی موبایلی و جدید ایرانی؛

بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به محتوای بازی‌ها توجه ویژه ای دارد/ درایران ۲۳ میلیون گیمر داریم/ تا پایان امسال آیین نامه حمایت از بازی سازان و هرم حمایت از بازی سازان تهیه و تدوین می شود/ بنیاد به ساخت انواع و اقسام بازی‌ها اعتقاد دارد

خبرایران: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تقریبا در ایران ۲۳ میلیون گیمر داریم، این تعداد به طور متوسط در روز 80 دقیقه بازی می‌کنند.
بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به محتوای بازی‌ها توجه ویژه ای دارد/ درایران ۲۳ میلیون گیمر داریم/ تا پایان امسال آیین نامه حمایت از بازی سازان و هرم حمایت از بازی سازان تهیه و تدوین می شود/ بنیاد به ساخت انواع و اقسام بازی‌ها اعتقاد دارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نخستین مراسم رونمایی دو بازی جدید به نام های «موبایلی به‌نام‌های قفس» و «لایو تی‌وی» صبح امروز 27 شهریورماه 1396 با حضور«حسن کریمی قدوسی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ،«متین ایزدی» معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ،«مهدی مرزبان» کارگردان و مدیر برنامه بازی قفس ،«علی ارشادی»برنامه‌نویس بازی لایو تی‌وی ،علاقه مندان بازیهای رایانه ای و اصحاب رسانه در فرهنگسرای اندیشه برگزار ودراین مراسم«حسن کریمی قدوسی» مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهارداشت: امروز ودراین مراسم من اعلام می کنم که این برنامه اولین رونمایی نیست که از سوی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می شود و درآینده نیز ما برنامه های این چنین خواهیم داشت.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصیح کرد: باعث خوشحالی است که دراین مراسم شاهد یکی از شلوغ‌ترین و باشکوه‌ترین رونمایی ها هستیم که تاکنون برگزار شده است. به همین دلیل من به نوبه خودم از معاونت ارتباطات بنیاد بازی های رایانه ای به دلیل برنامه‌ریزی‌های که برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم انجام دادند تقدیر و تشکر می کنم.

وی خاطر نشان کرد: تقریبا در ایران ۲۳ میلیون گیمر داریم، این تعداد به طور متوسط در روز 80 دقیقه بازی می‌کنند. این جمعیت زیاد را در لیگ بازی‌های رایانه‌ای را حتی به صورت زنده از تلویزیون به همگان نشان دادیم. 7 هزار نفر در لیگ بازی‌های رایانه‌ای که هفته قبل برگزار شد شرکت داشتند که نشان داد بازی کردن در کشور یک موضوع جدی است و باید به آن توجه شود.

کریمی قدوسی عنوان داشت: در تیر امسال این ما بودیم که با حضور 2300 نفری در همایش TCG نشان دادیم ما بازی سازان جمعیت قابل توجهی داریم و همه باید به این صنعت نوظهور توجه کنند. بازی و تولید بازی می‌تواند معنای باشکوهی داشته باشد و امروز مجدد این ما هستیم که دور یک‌دیگر جمع شدیم تا نشان بدهیم تولید بازی داخلی همانند دیگر صنایع فرهنگی می‌تواند رونمایی باشکوه داشته باشد و برای نخستین بار محتوای بازی‌ها در اختیار گیمرها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حمایت از تولیدکنندگان یکی از وظایف اصلی تولیدکنندگان است و این حمایت از راه‌های مختلف از جمله مادی، زیرساختی و برگزاری مراسم رونمایی صورت می‌گیرد. تا پایان امسال آیین نامه حمایت از بازی سازان و هرم حمایت از بازی سازان تهیه و تدوین می شود.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای افزود: بحث اعطای کارت بازی سازی را در دستور کار داریم. در حقیقت می خواهیم یک هویت حقوقی مشخص برای بازی‌سازان در نظر بگیریم ضمن اینکه کارت بازی‌سازی مزایای مختلف از جمله تخفیفات مختلف و مباحث آموزش را دارد. 10 میلیارد ریال حمایت بلاعوض نیز تا پایان سال از بازی‌سازان خواهیم داشت، فراخوان این مسئله طی یکی دو هفته آینده منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: بازی های «موبایلی به‌نام‌های قفس» و «لایو تی‌وی» که امروز رونمایی می شود در همایش TCG توسط یک هیئت 100 درصد بین‌المللی انتخاب شده و 4 تا5 بازی توسط آنها انتخاب و این امر نشان‌دهنده کیفیت بالای این بازی‌هاست.

کریمی قدوسی ابرازداشت: موضوع مهم در بحث حمایت توجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به محتوای بازی‌هاست. پارامترهای محتوایی مهم و مشخص را در آیین نامه در نظر می‌گیریم. بنیاد ضمن اعتقاد به ساخت انواع و اقسام بازی‌ها علاقه‌مند است محتوایی ترویج کند که آموزشی و برای فرهنگ‌سازی مردم کشور باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: به امید خدا مراسم رونمایی بعدی ما در خصوص بازیهای خوب کشورمان در فصل پاییز امسال خواهد بود و امیدوارم همچنان شاهد تولید بازی‌های خوب در کشورعزیزمان ایران باشیم وبتوانیم دراین عرصه حرف های خوبی در عرصه بین المللی داشته باشیم.

 

ایزدی: این مراسم تلاشی است برای جذب گیمرها و مخاطبان بازی است

متین ایزدی معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز دراین مراسم درخصوص تغییراتی که در آیین رونمایی ایجاد شده اظهارداشت: تاکنون در مراسم رونمایی شاهد این تعداد مخاطب نبودیم. خوشحالم که امروز مخاطبان زیادی داریم. رونمایی یکی از ارکان حمایت‌های معنوی بنیاد از بازی‌های ایرانی است.

معاون ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عنوان داشت: برای برگزاری مراسم رونمایی از بازی‌ها، استانداردهایی در نظر گرفتیم. بازی‌ها باید شرایطی داشته باشند از جمله اینکه در 20 درصد پایان تولید باشند و گیم‌پلی آن‌ها مشخص باشد.

وی ابرازداشت: بازی‌ها در پروسه ارائه درخواست برای رونمایی ثبت‌نام می‌کنند. یک تیم در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درخواست‌ها را بررسی می‌کند و در نهایت بازی‌هایی که شرایط لازم برای رونمایی را دارند، انتخاب خواهد شد.

ایزدی تاکید کرد:ما تغییراتی را در شکل برگزاری مراسم رونمایی از بازی های رایانه‌ای داریم و مخاطب رونمایی‌ها همواره بازی‌سازان و رسانه‌ها بودند. سعی کردیم مراسم رونمایی با 3  راس مسلط بازی‌سازان، رسانه‌ها و گیمرها برگزار کنیم.

وی افزود: گیمرها همیشه در چنین مراسم‌هایی مغفول مانده اند. این مراسم تلاشی است برای جذب گیمرها و مخاطبان بازی است. ضمن اینکه برای برگزاری مراسم رونمایی از بازی‌های رایانه‌ای تدابیری اتخاذ کردیم از جمله اجرای موسیقی متفاوت، امکان دیده شدن بازی‌ها برای اولین‌بار، افزایش تعداد بازی در مراسم، امکان تست و ارایه بازخورد به بازی سازها که امیدوارم مورد قبول واقع شده باشد.

 

ارشادی: بازی لایو تی وی تا پایان امروز 27 شهریورماه 1396 در فروشگاه کافه بازار منتشر شده است

علی ارشادی برنامه‌نویس بازی «لایو تی‌وی»به‌عنوان نماینده تیم اسید گرین گیمز در توضیح و معرفی این بازی اظهارداشت: بازی «لایو تی‌وی» حدود ۱۵ ماه است در مرحله تولید قرار دارد، پس از گذراندن چالش‌های مختلف تولیدی و طراحی، هم‌اکنون آماده عرضه در بازار ایران شده است و امروز نسخه‌ اولیه‌ آن همزمان با رونمایی در فروشگاه دیجیتالی کافه‌بازار منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه هدف اصلی این محصول بازارهای بین‌المللی است، ولی پیش از انتشار نسخه بین المللی، نسخه فارسی آن در ایران منتشر خواهد شد و داستان و ایده اصلی بازی در مورد این موضوع است که شما مدیر یک شبکه تلویزیونی هستید و تلاش می‌کنید تا برنامه‌های جذاب و جالب تولید کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید.

برنامه‌نویس بازی «لایو تی‌وی» یادآورشد:هرچقدر بیشترمخاطب داشته باشید شبکه شما بین شبکه‌های دیگر محبوب‌تر خواهد شد و در رتبه‌بندی‌ها رده‌های بالاتر لیست را به خود اختصاص خواهید داد و بازی شامل صدها شخصیت است که در داخل بازی به آنها بازیگر می‌گوییم، یعنی شما بازیگر استخدام می‌کنید تا در فیلم‌ها و انیمیشن‌های شما بازی کنند، ولی همچنان که شما مدیر شبکه هستید کارگردان این انیمیشن‌ها هم هستید.

وی افزود: از پس زمینه‌های جالب گرفته تا بازیگرهای مختلف که بعضی از آنها برای خیلی از ما نوستالژی هستند تا رفتارهای بامزه و سناریو‌های جالب، همه و همه در کنار هم این حس را به شما انتقال می‌دهند که صاحب یک شبکه مجازی تلویزیونی هستید و هر برنامه خبری، ورزشی، آشپزی یا سیاسی که می‌سازید باعث رشد شبکه شما در بین شبکه‌های دیگر می‌شود و این بازی در بخش جایزه توسعه‌دهندگان نمایشگاه و همایش TGC توانسته بود برنده نوآورانه‌ترین بازی موبایلی را به‌دست آورد و بازی لایو تی وی تا پایان امروز در فروشگاه کافه بازار منتشر شده و از طریق این صفحه قابل دسترسی خواهد بود.

 

مرزبان: بازی The cage از لحاظ گیم پلی و گرافیک بازی سنگینی است

مهدی مرزبان، کارگردان و مدیر برنامه بازی قفس نیز درادامه این مراسم در خصوص بازی برنامه «بازی قفس» اظهارداشت: تیم ما حدود دو سال و نیم است که در صنعت بازی سازی کار می‌کند. پروژه The cage یک کار رقابتی و مسابقه‌ای بود برای اینکه خود را محک بزنیم. برای اینکه این بازی بتواند در مسابقه شرکت کند در عرض یک ماه آن را ساختیم.

وی تصریح کرد: وقتی بازی ساخته شد، دیدیم که پتانسیل دارد که بهتر و تکمیل شود و جنبه‌های جدیدی به آن افزودیم و بازی The cage در میان 150 تیم رتبه دوم را کسب کرد، شرکت خصوصی فن افزار به عنوان حامی مالی این بازی با تیم ما قرارداد بست و تاکنون ما با این شرکت در حال همکاری هستیم.

مرزبان خاطر نشان کرد: بازی The cage از لحاظ گیم پلی و گرافیک بازی سنگینی است. اعضای گروه ما 4 نفر است، یک و نیم سال است که داریم بر روی این پروژه کار می‌کنیم. تاکنون 70 درصد کار آماده شده است و ما بازخورد خوبی گرفتیم. امیدواریم بتوانیم این پروژه را امسال تکمیل و آماده کنیم.

وی عنوان کرد: بازی The Cage در سبک معمایی سکوبازی است، سبک گرافیک بازی تک رنگ و سیاه و سفید است. از شرکت فن افزار که ما را حمایت کرد، تشکر می‌کنم. از اعضای گروه هم که شبانه‌روزی تلاش کردند، قدردانی می‌کنم و هیچوقت در ساخت یک بازی به این نکته نمی‌رسید که بازی خوب است و همیشه فکر می‌کنید که می‌شود آن را بهتر کرد.

بنابراین گزارش ، دراین مراسم با حضور«حسن کریمی قدوسی» و» متین ایزدی» از 2 بازی قفس (The Cage) و لایو‌ تی‌وی (شبیه‌ساز مدیریت تلویزیون) رونمایی شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب