امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2491 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۳:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی کشور؛

معتادات بهبودیافته باید حمایت شوند

خبرایران: رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه معتادان بهبودیافته باید حمایت شوند، گفت: در حال حاضر بهزیستی ۵ درصد از بودجه مسکن، ۵ درصد از بودجه اشتغال و ۱۰ درصد از تسهیلات و منابع وجوه اداری را در اختیار بهبودیافتگان بالای یکسال قرار داده است.
معتادات بهبودیافته باید حمایت شوند

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «همایون هاشمی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست وزیر کشور با مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس و اعضای هیات مدیره خانه خیرین ایران که در محل مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: بهزیستی توجه ویژه‌ای به گروه‌های مرجع و همیار و بحث پیشگیری و مداخلات پیشگیری‌محور دارد و با توجه به اینکه این سازمان 27 هزار نیرو که عموما غیردولتی هستند، دارد که یک سوم آنان بحث پیشگیری را در فعالیت‌های خود گنجانده‌اند و می‌توان گفت که اکنون پیشگیری مبتنی بر جامعه و آحاد مردم در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: خانه خیرین ایران با تجربیات خوب در 400 نقطه و 31 استان کشور ظرفیت هم‌افزایی خوبی را ایجاد کرده‌اند و امیدواریم شاهد یک حرکت جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم. البته در این راستا به زودی سازمان پیشگامان خدمت را رونمایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با بهره‌برداری از سازمان پیشگامان خدمت، تلاش خواهد شد که مجموعه NGOها و ظرفیت‌های غیردولتی را به همراه ماموریت‌هایشان انسجام‌ بخشیم، تصریح کرد: بهزیستی به آگاه‌سازی عمومی اعتقاد دارد و پیشگیری اولیه از اعتیاد را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی ادامه داد: معتادان بهبودیافته باید حمایت شوند که در این خصوص بهزیستی 5 درصد بودجه مسکن، 5 درصد از بودجه اشتغال و 10 درصد از تسهیلات و منابع وجوه اداری را به صورت بخشنامه به استان‌ها اعلام کرد و در اختیار بهبودیافتگان بالای یکسال قرار داد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: در کشور 4000 گروه همیار وجود دارد که 1400 مورد از این گروه‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و تاکنون کارهای اثربخشی را در حوزه زنان انجام داده‌اند؛ در واقع آنان، افرادی بودند که خودشان در معرض آسیب بودند اما با مداخلات به هنگام توانستند، روی پای خود بایستند.

هاشمی در پایان آمادگی بهزیستی را در حوزه کمک به بهبودیافتگان و اجتماعی کردن مقوله مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و یادآور شد: انشالله بتوانیم همراه با متولیان ستاد مبارزه با مواد مخدر گام مهمی در این امر برداریم.

در ادامه این نشست «سیداکبر توکلی» رئیس هیات مدیره خانه خیرین ایران، هدف اصلی تشکیل خانه خیرین را ارتقا و گسترش فرهنگ خیرخواهی و نیکوکاری در کشور برشمرد و گفت: خانه خیرین در سال 82 براساس دعوت سازمان بهزیستی از خیران موفق تشکیل شد و در آن سال 15 نفر به عنوان هیات موسس خانه خیرین انتخاب و 700 نفر از خیران در این مجمع شرکت کردند که در سال 83 به ثبت رسید و با فعالیت در 29 استان کشور آغاز به کار کرد.

وی افزود: خانه خیرین هم اکنون در 400 شهرستان و 31 استان شعبه دارد و تلاش دارد تا با ترویج فرهنگ خیرخواهی و نیکوکاری بین مردم، انتظارات و خواسته‌های موسسات خیریه را از طریق تعامل و هم‌اندیشی با نهادهای مختلف دولتی مسئول در امور نیکوکاری به انجام رساند.

رئیس هیات مدیره خانه خیرین ایران در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود خانه خیرین در قالب اتحادیه جایگاه خود را پیدا کند و به عنوان یک بازوی قوی برای دولت محسوب شود؛ چراکه افراد عضو خانه خیرین، همه نیکوکار و خیر هستند و وقت خود را در انجام کارهای خیر صرف می‌کنند، لذا خانه خیرین و اعضای آن از انجام هر گونه کمکی در امر مبارزه با مواد مخدر کوتاهی نخواهد کرد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب