امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 24921 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی با حضور مسئولان بلند پایه یونسکو در شهر تاریخی یزد؛

کتابت هزار کارمند بانک صادرات ایران بر «یادنامه حافظ» ماندگار شد

خبرایران: دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، مشارکت هزار نفر از کارکنان بانک صادرات ایران در گردآوری «یادنامه حافظ» را اقدامی فرهنگی و درخور تقدیر عنوان کرد.
کتابت هزار کارمند بانک صادرات ایران بر «یادنامه حافظ» ماندگار شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مراسم آغاز به کار دفتر دوستداران حافظ و رونمایی از کتاب "یادنامه حافظ"  در شهر یزد با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، مدیر گروه فرهنگی یونسکو - ایران، قائم مقام بانک صادرات ایران، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مسئولان فرهنگی، هنرمندان و همچنین کارکنان بانک در مجتمع فرهنگی ورزشی بانک صادرات در شهر جهانی یزد با سخنرانی مسئولان فرهنگی یونسکو رسمیت یافت و از کتاب "یاد نامه حافظ" به عنوان  دستاورد مشارکت فرهنگی نزدیک به هزار نفر از کارکنان بانک صادرات ایران، رونمایی شد.
سعدالله نصیری قیداری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، طی سخنانی در این مراسم، این رخداد فرهنگی را ارج نهاد و با بیان اینکه هر فعالیتی که به فرهنگ و ادب آمیخته شود، زیبا و پسندیده خواهد بود، همت بانک صادرات در ورود به حوزه فرهنگ را گرامی داشت و از فعالان اقتصادی خواست تا چنین اقداماتی را سر لوحه کارخود قرار دهند. وی بر اهمیت جایگاه میراث فرهنگی و حراست از آن تاکید کرد و به مردم یزد به خاطر میراث گرانبهای آثار تاریخی این شهر و ثبت جهانی آن تبریک گفت. وی درادامه سخنان خود از دانش، آموزش و فرهنگ سازی به عنوان مهمترین مولفه های دستیابی به توسعه، عدالت و صلح در دنیا یاد کرد.
پیوند بانک صادرات ایران با فرهنگ و ادبیات ناگسستنی است.
همچنین در این مراسم، حمید تهرانفر، قائم مقام مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران، رونمایی از یادنامه دیوان حافظ شیرازی توسط مدیریت شعب استان یزد در مستحکم تر شدن پیوند این بانک با ادبیات را تاثیرگذار خواند و از این رویداد ابراز خرسندی کرد. تهرانفر گفت: پیوند بانک صادرات ایران با ادبیات، پیوندی ناگسستنی است و تالیف کتب متعدد در وصف مولوی، شاعر بلند آوازه ایران توسط نخستین مدیران بانک نیز، موید همین موضوع است. وی افزود: کتب متعددی توسط ادوارد جوزف، اولین مدیر عامل بانک صادرات، که ایرانی الاصل، متولد کرمانشاه و مولوی شناس برجسته ای نیز بود، تالیف شده است.
در پایان این مراسم که «عبدالمهدی مستکین» مدیر گروه فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو - ایران، «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، از یادنامه دیوان حافظ به کوشش «علی محزون‌زاده» و «مجید نائب‌زاده» رونمایی شد. غزلیات و تعابیر دیوان حافظ در کتاب "یادنامه حافظ" با دستخط کارمندان شاغل و بازنشسته بانک صادرات ایران در یزد جمع آوری شده است.
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب