امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2498 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل بانک ایران زمین خبرداد؛

سرمایه بانک در حال حاضر 400 میلیارد تومان است / نرخ سود بانکی باید به تورم نزدیک شود/ تعداد شعب این بانک به 355 رسیده

خبرایران: محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک ایران زمین با بیان اینکه باید نرخ سود بانکی را در عدد مشخصی نگه داشت، گفت: نرخ سود بانکی حداقل باید به سطح نرخ تورم برسد.
سرمایه بانک در حال حاضر 400 میلیارد تومان است / نرخ سود بانکی باید به تورم نزدیک شود/ تعداد شعب این بانک به 355 رسیده

به گزارش خبرنگار خبرایران، محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک ایران زمین در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در مورد افزایش نرخ‌های سود تسهیلات و سپرده بانکی در ماه‌ها اخیر، اظهارداشت: نمی‌توان نرخ سود را به صورت دستوری در یک عددی مشخص نگه داشت و باید نرخ سود آزاد شده و در سطح نرخ تورم قرار گیرد، اگر می‌خواهیم عرضه و تقاضای تسهیلات به تعادل رسیده و فضای رقابتی ایجاد شود باید نرخ سود باید متناسب با نرخ تورم باشد.

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تورم بالای 30 درصد در کشور، گفت: در چنین شرایطی اگر نرخ سود 20 درصد باشد، ‌چه کسی حاضر است در بانک سپرده‌گذاری کند؛ بنابراین نرخ سود باید به سطح نرخ تورم نزدیک شود.

مقدم با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا زیرساخت‌های بانک را به سطح بانک‌های فعال برسانیم، گفت: تعداد شعب این بانک به 355 رسیده که بخشی از آن با ادغام موسسه مولی‌الموحدین به دست آمده است و در یک سال اخیر 140 درصد منابع بانک افزایش یافته و هم‌اکنون حجم منابع به 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات این بانک برای توسعه بانکداری الکترونیک، گفت: 23 هزار دستگاه پوز و 295 خودپرداز راه‌اندازی شده است، هر چقدر از ابزارهای الکتروینکی توسعه یابد، مراجعه به شعبه و هزینه‌های بانک هم کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک ایران زمین در مورد تسهیلات پرداختی این بانک، گفت: میزان مانده تسیهلات پرداختی بانک ایران زمین 670 میلیارد تومان و منابع بانک 3 هزار میلیارد تومان است،البته میزان تسهیلات پرداختی به تدریج افزایش خواهد یافت و تقریبا به 80 درصد منابع خواهد رسید.

به گفته وی علت اصلی فاصله منابع و تسهیلات، پرداخت سپرده‌های موسسه ادغام شده مولی‌الموحدین بوده که اعداد و ارقام آن در میزان تسهیلات پرداختی منظور نشده است.

مقدم در مورد نتیجه ساماندهی موسسه بهمن ایثار که بانک مرکزی آن را به موسسه مولی‌الموحدین واگذار کرده بود، گفت: کار موسسه بهمن ایثار تقریبا به اتمام رسیده و 420 میلیارد تومان برای آن به سپرده‌گذاران پرداخت شده و 70 میلیارد تومان مطالبات معوق برای این موسسه وجود دارد که برای وصول آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: قرار است بانک مرکزی حدود 200 میلیارد تومان بابت تعیین تکلیف موسسه بهمن ایثار به بانک ایران زمین پرداخت که هنوز این کار عملیاتی نشده است.

مدیرعامل بانک ایران زمین درخصوص سرمایه بانک، گفت: سرمایه بانک در حال حاضر 400 میلیارد تومان است که در صورت انتقال منابع و دارایی‌های موسسه مولی‌الموحدین به این بانک، تنها 280 میلیارد تومان از این محل به سرمایه بانک افزوده خواهد شد، تلاش می‌کنیم سرمایه بانک را حداقل به 600 میلیارد تومان برسانیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب