امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25012 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آنگلا مرکل با پیروزی در انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ ساز شد

خبرایران: انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شد. نتایج اولیه از پیروزی حزب حاکم دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل خبر می دهد.
آنگلا مرکل با پیروزی در انتخابات پارلمانی آلمان تاریخ ساز شد

نتایج اولیه حاکیست حزب راست میانه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حزب اتحاد دموکرات مسیحی با کسب ۳۴.۷ درصد کل آراء، ۲۲۰ کرسی پارلمان را از آن خود کرده است. پیروزی دموکرات مسیحی های در انتخابات روز یکشنبه به معنی چهارمین دوره زمامداری آنگلا مرکل بعنوان صدراعظم آلمان تلقی می شود.

حزب اتحاد سوسیال دموکرات آلمان به رهبری مارتین شولتز که با ۲۱.۷ درصد آراء موفق به کسب ۱۳۷ کرسی شد با اذعان به شکست در انتخابات یکشنبه وعده داد به اپوزیسیون بپیوندد.

بزگترین شگفتی انتخابات روز یکشنبه راهیابی AfD حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان به پارلمان بود که از پس از سرنگونی حکومت نازی هیتلر هیچگاه موفق به کسب حدنصاب آراء برای ورود به پارلمان نبود. حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات پارلمانی با کسب ۱۳.۸ درصد آرا، ۸۷ کرسی در پارلمان جدید آلمان را به خود اختصاص داد.

حزب آلترناتیو برای آلمان به گفته تحلیلگران ورودش به پارلمان را مدیون حضور و فعالیت وسیع انتخاباتی اش در شبکه های اجتماعی نظیر تویتر و فیسبوک است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب