امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2502 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جلسه تعیین دستمزد ۹۳ بدون نتیجه پایان یافت

جلسه تعیین دستمزد ۹۳ بدون نتیجه پایان یافت و جلسه رسمی بعدی شورای عالی کار برای تصویب نهایی دستمزد به جمعه ۲۳ اسفند موکول شد.
جلسه تعیین دستمزد ۹۳ بدون نتیجه پایان یافت
 به گزارش خبر ایران جلسه رسمی امشب شورای عالی کار در حالی به پایان رسید که نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بر سر تعیین میزان افزایش دستمزد سال 93 به نتیجه نرسیدند و مقرر شد جلسه بعدی رسمی شورای عالی کار جمعه 23 اسفندماه 92 ساعت 8 صبح برای تصویب رقم نهایی برگزار شود و در نشست‌های بعدی شورای عالی کار که به‌صورت غیررسمی طی یکی دو روز آتی برگزار می‌شود، تعیین مزد بررسی شود.

اولین جلسه رسمی شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 93 از ساعتی پیش به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرده بود و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی که در دی ماه با مصوبه هیئت وزیران عضو شورای عالی کار شده و از امسال در جلسات تعیین مزد کارگران حضور دارد کنار نمایندگان کارگران و کارفرمایان چانه‌زنی برای تعیین مزد را آغاز کرده بودند.

به گزارش تسنیم،‌ جلسه امشب شورای عالی کار با طرح مباحث کلی میان نمایندگان کارفرمایان و کارگران در شورای عالی کار و بیان مشکلات معیشتی کارگران از سوی نمایندگان گروه کارگری  آغاز و در ابتدا طرح افزایش 18درصدی دستمزد از سوی کارفرمایان مطرح شده بود.

بنا بر این گزارش در ادامه جلسه کارگران پیشنهاد افزایش 51درصدی مزد را روی میز شورای عالی کار ارائه کرده بودند و پس از آن نمایندگان دولت با ارائه طرح تورم انتظاری از کارگران و کارفرمایان خواستند تا عبور کشور از شرایط رکود تورمی صبوری کنند.

در نهایت نمایندگان کارگران و کارفرمایان در چانه‌زنی‌های خود با دولت به نتیجه‌ای نرسیدند و جلسه شورای عالی کار امشب به کار خود پایان داد تا در جلسه رسمی بعدی که جمعه 23 اسفند برگزار می‌شود، مذاکرات برای تعیین نهایی دستمزد انجام شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب