امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25091 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

پس اجازه نیافتن برای ورود به محل تمرین ؛

علی کریمی: بعضی‌ها باید با راز و نیاز تیم بگیرند/ خودم تا AFC می‌روم/ با پیامک نیامدم که با پیامک بروم/ فوتبال ایران فقط تیم ملی نیست/ فقط یک نفر حق را به باشگاه بدهد می روم و پشت سرم را نگاه نمی کنم

خبرایران: علی کریمی به همراه بازیکنان تیم نفت امروز بر سر تمرین حاضر شدند اما اجازه ورود به محل تمرین را پیدا نکردند و مقابل در محل تمرین ایستادند.
علی کریمی: بعضی‌ها باید با راز و نیاز تیم بگیرند/ خودم تا AFC می‌روم/ با پیامک نیامدم که با پیامک بروم/ فوتبال ایران فقط تیم ملی نیست/ فقط یک نفر حق را به باشگاه بدهد می روم و پشت سرم را نگاه نمی کنم

به گزارش خبرایران، کریمی منتظر حکم اخراج خودش است؛ اما باشگاه هنوز هیچ اظهار نظر رسمی و قانونی در این رابطه نکرده است. سرمربی حال یا سابق نفت در مقابل در محل تمرین حرف هایی زده است که در زیر می خوانید:


کار قانونی را از همین لحظه شروع می کنم


ما از قبل برنامه تمرینی داده بودیم. همه چیز مکتوب در اختیار بازیکنان قرار داده شده است. امروز با این شرایط مواجه شدیم. انشالله بعد از این که بچه ها رفتند خیلی چیزها مشخص می شود. ما هم کار قانونی را از همین لحظه و بعد از رفتن بچه ها شروع می کنیم. این اتفاقات به نظر من به خاطر نبودن آئین نامه و قوانین درست می افتد.


شاید دیگر مربیگری نکنم


درباره وضعیت مالکیت نفت طبیعتا باید آن کسانی که مسئول هستند تصمیم بگیرند. نماینده وزارت نفت، وزارت ورزش، فدراسیون و...باید در زمینه واگذاری صحبت کنند و این در حیطه وظایف من نیست و نمی خواهم واردش بشوم. من فقط می گویم هرچیزی یک قوانین و اصولی دارد و من می خواهم مطابق قانون عمل شود نه بیشتر و نه کمتر. اگر روزی بخواهم کار کنم بالاخره مدیری پیدا میشود با سیستم من کار کند. هرجا که باشم تلاشم را انجام می دهم برای تمام تیم و بچه ها اتفاق خوبی بیفتد. اگر کسی نمی داند، بداند که من نمی خواهم به هر قیمتی و حتما مربیگری کنم چون الان معتقدم آخرین باری است که می خواهم مربی گری کنم آن هم در تیمی که شرایطش با من  سازگاری ندارد. تا چیزهایی تغییر نکند، فکر نمی کنم بتوانم این کار را بکنم.


با پیامک نیامدم که با پیامک بروم


همه تیم ها دارند کارشان را از امروز شروع می کنند؛ اما ما بعد از بازی با سپاهان کار را آغاز کردیم. از نظر بدنی عقب بودیم؛ زودتر شروع کردیم تا عقب ماندگی را جبران کنیم. داشتیم تمرینمان را می کردیم که این اتفاق ها افتاد. از همین جا بگویم من با پیامک نیامدم که بخواهم با پیامک استعفا بدهم. آقایان قبلا روی این موضوع بودند که ما استعفا دادیم؛ اما الان مسایل دیگری را می گویند که من علاقه ندارم راجع به آن حرف بزنم.


مردم فکر می کنند فوتبالیست ها پول می گیرند!


مردم می گویند فوتبالیست ها پول می گیرند. الان باشگاه 50 درصد بازیکنان را جریمه کرده است. این در حالی است که در قوانین فدراسیون این موضوع ماکسیمم باید 15 درصد باشد. بازیکن علاوه بر این باید 15 درصد مالیات بدهد، هزینه جابه‌جایی هم جالب است که فدراسیون بر می دارد. مخابرات دیگر جابه‌جایی نمی گیرد؛ اما فدراسیون هنوز حق جا به جایی بازیکن را برمی دارد. 3-4 درصد هم سازمان لیگ همان ابتدا از قرارداد بازیکن بر می‌دارد. کارت و تست پزشکی هم سه میلیون تومان هزینه دارد؛ آن وقت حساب کنید ببینید چقدر گیر بازیکن می آید. تازه بازیکن برای همین باقیمانده هم باید از باشگاه شکایت کند تا موفق شود.


فوتبال ایران فقط تیم ملی نیست


در خارج از ایران چنین اتفاقاتی نمی بینید. یکی از مسئولان گفت لوئیس فن خال هم چنین مشکلاتی داشت؛ به او گفتم خب دومی اش چیست؟ هیچ نمونه دیگری نداشت. این اتفاق ها فقط در ایران می افتد. فدراسیون فوتبال که متولی فوتبال ما است باید توضیح بدهد که چرا چنین اتفاقاتی می افتد. مگر غیر از این است که فدراسیون فوتبال باید به حق و حقوق بازیکن و مربی ها رسیدگی کند. متاسفانه فدراسیون فوتبال فقط به دنبال تیم ملی است؛ درحالی که فوتبال ایران فقط تیم ملی نیست. خدا را شکر تیم ملی به جام جهانی رفته. بد نیست مقداری هم به باشگاه ها توجه شود. ما باید باشگاه های خوبی داشته باشیم تا صاحب تیم ملی قوی باشیم تا بتواند در جام جهانی و جام ملت ها و دیگر تورنمنت ها عملکرد خوبی داشته باشد. البته باید بنشینیم و حرف های این آقایان را گوش کنیم و ببینیم تاثیرگذاریشان و کارهای تاثیرگذارشان چیست؟ شاید ما نمی بینیم و چشم بصیرت نداریم.


برایم فرقی نمی کند چه کسی مربی نفت شود


بعضی ها هستند که همیشه دنبال اتفاقات می روند و گاهی باید راز و نیاز کنند تا چنین اتفاقاتی بیفتد. اما این ها برای من مهم نیست. آقای درخشان یا آقای ایکس مربی نفت شوند. حرف من این است که باشگاه باید طبق قوانین امروز به من نامه اخراج، برکناری یا عدم همکاری را می داد و من می رفتم و هیچ حرفی هم نبود.


 فوتبال خم رنگرزی نیست


در همین سه تا بازی که ما حضور داشتیم چه سه تا را می بردیم و چه می باختیم فرقی نمی کرد. فوتبال خم رنگرزی نیست که یک تیم را بدهید و بلافاصله به نتیجه برسید. هرچیزی یک حساب و کتابی دارد. ما یک تیمی را تحویل گرفتیم که نرمال ترین شرایط یک تیم لیگ برتری را هم نداشت. تیمی که تعطیل بوده را تحویل گرفتیم. جدا از بحث نتایج این حق مالک و مدیرعامل است که  هرکسی را می خواهد بیاورد. آقای حبیب کاشانی می خواست سرمربی را عوض کند  خیلی رسمی آقای دایی را معرفی کرد؛ آقای کرانچار برای دایی آرزوی موفقیت کرد. اتفاقی افتاد یا حرفی بود؟


پایش بیافتد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا هم می روم


من این گونه از نفت نمی روم و تا هر جا که باشد دنبال این موضوع را می گیرم تا از نام و اعتبارم دفاع کنم. حتی اگر لازم باشد تا کنفدارسیون فوتبال آسیا هم می روم تا تکلیف این موضوع و ماجرا را روشن کنم. این گونه هم نیست که هر کسی که داخل فدراسیون نشسته دلش خواست هر کاری را انجام بدهد. کار کسی که دوستش دارد را انجام بدهد، کار نفر دیگر را انجام ندهد. فدراسیون فوتبال بر اساس قوانینی اداره می شود و باید  این قوانین برای هر فرد یکسان باشد و اجرا شود. اگر این مشکل فدراسیون است باید قوانین جدید را تصویب کند؛ قوانینی که به نفع فوتبال باشد، به نفع باشگاه باشد، به نفع مربی باشد، به نفع بازیکن باشد تا حق هیچ کسی ضایع نشود. اگر این کار را نکنند مشکل چیز دیگری است؛ نمی شود که فوتبال را این گونه ادامه داد.


اگر به نماینده وزارت نفت اعتماد نکنیم پس به چه کسی باید اطمینان کنیم


من اصلا اطلاعی از گذشته مالک باشگاه نداشتم. من در جلسه ای که در باشگاه داشتم و شک ندارم دوربین های مداربسته رستوران هم فیلم گرفته که نماینده تام الاختیار وزارت نفت جلوی شما نشسته و تایید می کند، شما قبول نمی کردید. بله قبول دارم اگر نماینده وزارت نفت جلوی من ننشسته بود و کسی دیگر این آقا را به من معرفی می کرد حرف ها و انتقادات شما را قبول می کردم که من علی کریمی در اعتماد به این آقا اشتباه کردم که تحقیقات زیادی انجام ندادم. وزارت نفت به عنوان مالک باشگاه با من مذاکراتی داشت و همه توافقات به دست آمد؛ آن هم در حضور نماینده تام الاختیار این وزارتخانه که من هم بر اساس همان توافقات اعتماد کردم و قرارداد بستم.


فقط یک نفر حق را به باشگاه بدهد می روم و پشت سرم را نگاه نمی کنم


من کاری به چیزی ندارم. من این قدری شجاعت دارم که فقط یک نفر، حرفم را تکرار می کنم؛ فقط یک نفر چه فوتبالی چه غیر فوتبالی همین الان بیاید و به من بگوید در این ماجرای اتفاق افتاده حق با باشگاه و مدیرانش است؛ همین الان ساکم را برمی دارم و برای همیشه از فوتبال می روم و پشت سرم را نگاه نمی کنم؛ اما می دانم که حتی یک نفر هم در این ماجرا حق را به باشگاه و مالک آن نمی دهد. از همین رو همچنان روی حرفم می ایستم و می گویم باید همه چیز طبق قانون پیش برود.

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب