امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2513 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همایون هاشمی مطرح کرد؛

جنس فعالیت سازمان بهزیستی، مردمی است

خبرایران:«همایون هاشمی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه سلام الله علیها از توانمندسازی ۱۳ درصدی جامعه تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: بهزیستی بهترین رفیق و دوست خود را مردم و خیرین انتخاب کرده است چراکه جنس فعالیت سازمان بهزیستی، مردمی است.
جنس فعالیت سازمان بهزیستی، مردمی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «همایون هاشمی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی بهترین رفیق و دوست خود را مردم و خیرین انتخاب کرده است؛ چراکه جنس فعالیت در سازمان بهزیستی، مردمی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: بیش از 5000 میلیارد تومان طی سال جاری از طریق سازمان بهزیستی به جامعه هدف تحت پوشش خدمت‌رسانی شده است که 1000 میلیارد تومان آن از طرف دولت و 4000 میلیارد تومان آن از طریق مردم فراهم شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه هزینه نگهداری هر مددجو در شیرخوارگاه و یا مراکز تحت پوشش، ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان است، ادامه داد: 200 هزار تومان این مبلغ از سوی سازمان به مراکز پرداخت شده و مابقی آن توسط مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت منابع سازمان بهزیستی نسبت به تعهداتش متناسب نیست، ‌عنوان کرد: باید بهره‌وری سازمان و فعالیت‌های آن را ارتقاء دهیم و هوشیاری و هوشمندی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم؛ چراکه منابع سازمان محدود، در حالی که مسئولیت‌هایمان بسیار زیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین از در حال ساخت بودن 200 هزار واحد مسکن مددجویی خبر داد و گفت: تمامی این واحدهای مسکونی مناسب سازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی  در پایان به مقوله توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت و یادآور شد: براساس قانون سالانه باید 10 درصد از جامعه هدف را در توانمندسازی از چرخه حمایت خارج کنیم؛ این در حالی است که امسال توانستیم 13 درصد از مددجویان خود را توانمند کرده و از چرخه پوشش خارج شده‌اند که به جای این افراد نیز مددجویان و نیازمندان دیگری تحت پوشش قرار گرفته‌اند

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب