امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25147 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مقام امنیتی روس مطرح کرد؛

ایجاد شبکه بین‌المللی تروریستی جدید توسط داعش

خبرایران: رئیس سرویس امنیتی فدراسیون روسیه گفت: هدف جدید داعش ساخت شبکه‌های گسترده بین‌المللی برای ناامن کردن مناطق مختلف است.
ایجاد شبکه بین‌المللی تروریستی جدید توسط داعش

به گزارش خبرایران، در بیشکک، «الکساندر بارتنیکاف» رئیس سرویس امنیتی فدراسیون روسیه در شانزدهمین نشست شورای رؤسای نهادهای امنیتی این کشور با اشاره به برنامه جدید داعش اظهار داشت: طبق اطلاعات ما هدف بعدی داعش و سایر سازمان‌های تروریستی ایجاد شبکه بین‌المللی تروریستی جدید است.

وی ادامه داد: پس از شکست در سوریه و عراق رؤسای داعش و سازمان‌های دیگر تروریستی در حال برنامه ریزی هستند تا با ساخت شبکه‌های گسترده بین‌المللی تروریستی به آسیای مرکزی و روسیه حمله کنند و این کشورها را ناامن کنند.

این مقام ارشد حوزه امنیت روسیه با اشاره به اینکه در مدت اخیر تعداد قربانیان حملات تروریستی در کل جهان در حال افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر منابع مالی سازمان های تروریستی از خاورمیانه خارج شده است و این سازمانها در حال برنامه ریزی برای ناآرام کردن دیگر مناطق در جهان هستند.

بارتنیکاف گفت: بخش بزرگ قدرت‌ سازمان‌های تروریستی خاورمیانه به افغانستان منتقل می‌شوند که از این کشور داعش امکان ورود به آسیای مرکزی، ایران، چین، روسیه و هند را به دست می‌آورد.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعات نهادهای امنیتی روسیه تروریست‌ها روابط خود با متخصصان فن‌آوری‌های اطلاعاتی تقویت کرده و در حال حاضر در ساختار داعش بخش‌های سایبری ایجاد شده است.

این مقام امنیتی روس گفت: احتمال افزایش حملات سایبری به منابع اطلاعات دولتی و نهادهای اجتماعی وجود دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب