امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2515 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

شیرخوارگاه نقطه آغازین اجرای عدالت برای جامعه محسوب می شود

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت رفاه زنجیره ای از اقدامات عدالت گرایانه برای کمک به محرومان و نیازمندان است، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی، بخشی از این زنجیره محسوب می شود که وطیفه هر نهاد دولتی و غیردولتی است که برای شکل گیری شخصیت احساسی و جامعه پذیری کودکان به آن کمک کنند.
شیرخوارگاه نقطه آغازین اجرای عدالت برای جامعه محسوب می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «سید ابوالحسن فیروزآبادی» قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افتتاحیه ساحتمان جدید شیرخوارگاه رقیه(س) با بیان اینکه وزارت متبوعه زنجیره‌ای از اقدامات عدالت‌گرایانه برای کمک به محرومان، نیازمندان و همچنین اجرای عدالت در جامعه است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی، بخشی از این زنجیره محسوب می‌شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بهزیستی طی سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی انجام داده است که از آن می‌توان به ساخت شیرخوارگاه اشاره کرد؛ چراکه شیرخوارگاه به عنوان محصول جامعه صنعتی و مدرن، نقطه آغازین اجرای عدالت برای جامعه محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: خواه و ناخواه باید تدبیری برای شیرخوارگاه‌ها داشته باشیم؛ از این رو، با روش‌های عدالت‌گرایانه، اصلاحات اقتصادی و همچنین بهبود شرایط اجتماعی قطعا به شیرخوارگاه‌های کمتری در آینده نیاز خواهیم داشت. امیدواریم در آینده شیرخوارگاهی وجود نداشته نباشد یا اگر کودکی بی‌سرپرست بود در دامان خانواده‌ رشد پیدا کنند.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کمک به کودکان بی‌سرپرست ثواب دارد؛ لذا وظیفه هر قوه و نهاد دولتی و غیردولتی است که به بهزیستی کمک کنند تا شخصیت احساسی و جامعه‌پذیری کودک را شکل دهد؛ چراکه در مراکز نگهداری بهزیستی شخصیت و انسانیت کودکان شکل می‌گیرد و بهزیستی به عنوان یک نهاد دولتی در شکل‌گیری این شخصیت نقش مهمی دارد.

فیروزآبادی با اشاره به آیه 32 سوره مائده «من قتل نفسا بغیر نفس أو فساد فى الارض فکأنما قتل الناس جمیعا» بهترین فرآیند را احیا نفس برشمرد و گفت: اگر بتوانیم انسانی را احیا کنیم مثل آن است که انسانیت را زنده کردیم؛ پس امیدواریم به کمک همه نهادهای دولتی و غیردولتی و خیرین با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها، اینگونه اقدامات فراگیر شود.

قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان به اجرای دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم در سال 93 با عزم ملی و حمایت دولت بتوانیم هدفمندی

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب