امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25208 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران؛

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: پرداخت 72 درصد پول گندم‌ها /خرید تضمینی رو به پایان است

خبرایران: مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون بالغ بر 71.6 درصد از مطالبات گندم‌کاران به رقم 82 هزار و 890 میلیارد ریال پرداخت شده است که این میزان تا دو ماه دیگر 100 درصد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: پرداخت 72 درصد پول گندم‌ها /خرید تضمینی رو به پایان است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، مهندس یزدان سیف در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص عدم پرداخت مطالبات گندم‌کاران اظهار کرد: اطلاعات ارائه شده صحت ندارد و مقام مسئولی که این اطلاعات را داده آگاهی کاملی نداشته است.

وی اظهارکرد: آمار کل گندم خریداری شده از کشاورزان مبلغ 115 هزار و 800 میلیارد ریال است که تا به امروز نزدیک به82  هزار و 890 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مهندی سیف افزود: این مبلغ مربوط به خرید 8 میلیون 864 هزار تن گندم است و تقریبا 71.6 درصد از کل پول گندم کشاورزان را شامل می‌شود. ما از روزی که وزیر مصاحبه کرده تا به امروز نزدیک به 4 درصد پرداختی داشتیم.

مهندس سیف در رابطه با کشاورزانی که کل مبلغ فروش گندم خود را دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: کشاورزانی که در تاریخ  96/3/25 گندم خود را تحویل داده‌اند و در سامانه بانک کشاورزی اسم‌شان ثبت شده است،  100 درصد پول خود را دریافت کرده‌اند که این میزان نزدیک به 4 میلیون تن گندم را شامل می‌شود.

وی افزود: استان‌هایی که صد در صد پول را دریافت کرده‌اند بر اساس زمان تحویل مشخص می‌شوند. ما از فروردین تحویل گندم را آغاز کردیم که در خرداد به اوج خود رسید و در مرداد و شهریور کاهش پیدا کرد. امروز ما نزدیک به 72 درصد پول کشاورزان را پرداخت کرده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: دولت دو رویکرد در مقابل اقتصاد و کشاورزی داشت که رویکرد اول متکی به واردات در بخش گندم بود. وقتی ما گندم وارداتی را مانند دولت قبل ارزان‌تر و در مدت زمان طولانی تر وارد می‌کردیم؛ حتما حجم نقدینگی کمتری می‌خواست و ما هم شرمنده کشاورزان نمی‌شدیم؛ اما ما فکر کردیم اگر بتوانیم درآمد کشاورزان را افزایش داده و تولید گندم مورد نیاز را درکشور خودمان انجام دهیم با دو تا سه ماه تاخیر در پرداخت که در قانون هم جرائم دیرکرد باید به کشاورزان پرداخت شود، حتما کشاورزان سود و منفعت بیشتری خواهند برد، چرا که اصل تولید در کشور انجام می شود.

وی افزود: ما در سال 92 کل پولی که به کشاورزان بابت خرید گندم دادیم  3 هزار و 800 میلیارد تومان بوده و این مبلغ در سال گذشته نزدیک به 14 هزار و 500 میلیارد تومان شد، که نشان می‌دهد ظرف کمتر از 3 سال ما 3.5 برابر بیشتر به کشاورزان پرداخت کرده‌ایم  و این نشان از افزایش بهره‌وری، افزایش راندمان، تامین به موقع کود و اولویت تولید داخل دارد.

مهندس سیف تصریح کرد: لذا دولت در تلاش است تا وجوه گندم را به موقع پرداخت کند و ما امیدواریم تا  در اسرع وقت این امر اتفاق بیفتد تا بتوانیم روی تولید داخل بیشتر از قبل حساب کنیم.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در تایید صحبت‌های ریاست سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اینکه آقای نوبخت زمان پرداخت کامل را تا دو ماه آینده گفته‌اند صحت دارد و ما در حال حاضر هم نزدیک به 72 درصد پول را پرداخت کرده‌ایم.

مهندس سیف در پایان در واکنش به اظهارات مطرح شده در خصوص واریز مطالبات گندم کاران به صندوق‌های کشاورزی تاکید کرد: پول گندم کشاورزان به صورت مستقیم به حساب شخصی آنها پرداخت شده و هیچ صندوق واسطه‌ای وجود ندارد. طرف حساب ما خود کشاورزان هستند و واسطه‌ای در کار نیست.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب