امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25295 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس کمیسیون آموزش مجلس خبرداد؛

نباید به دانشگاه جامع علمی کاربردی به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه شود

خبرایران: رییس کمیسیون آموزش مجلس در مراسم بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی بر اهمیت تربیت نیرو در این دانشگاه تاکید کرد.
نباید به دانشگاه جامع علمی کاربردی به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه شود

به گزارش خبرایران، زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس در مراسم بیست و پنجمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت در برنامه ششم توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی را در رده دانشگاه های بزرگ آورده ایم ،یکی از مطالبات جدی ما در مجلس این است که دانشگاه جامع علمی کاربردی حرکت کند تا شاهد پیشتازی اقتصاد دانش بنیان توسط این دانشگاه باشیم.

به گفته ی او در بودجه سال ٩٦ حدود ٤٠٠٠ میلیارد تومان برای تجهیزات دانشگاه ها در نظر گرفته ایم،  دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشتاز دانشگاه های نسل سوم بود ، ما موافق این نیستیم که رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های ثابت باشند ، این رشته ها  باید مرتب با نیازهای روز منطبق شوند، مدرسان بایستی  در حوزه علم و کاربرد مسلط باشند پس باید در نیروهای دانشگاه بازنگری شود.

او با تاکید بر اینکه دوره های پودمانی باید جدی گرفته شود تا بتوانیم ارتقا کیفیت داشته باشیم  گفت: دولتمردان نگاهشان را در بحث استخدامی تغییر دهند ، در استخدام ها و به کارگیری نیروها باید حداقل ها در نظر بگیریم، جای تاسف است که در برخی از نهادها اگر فرد متخصص رشته  ای کاربردی باشه کمتر بهش بها داده می شود  بنابراین باید این تغییر رویکرد در کشور هرچه سریع تر اتفاق افتد.

زاهدی تاکید کرد: ما از بخش خصوصی حمایت میکنیم که وارد این کار شده است اما نباید به دانشگاه جامع علمی کاربردی به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه شود ، اولویت ما باید تربیت نیرو باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب