امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25328 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حضور گروه مپنا در پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران

خبرایران:پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران، از امروز سه‌شنبه 18 مهر ماه به مدت دو روز در سالن همایش های وزارت نیرو در حال برگزاری است. این کنفرانس با رویکردی متفاوت، به بررسی آینده صنعت بادی کشور در فضای جدید بین‌المللی می‌پردازد.
حضور گروه مپنا در پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران

به گزارش خبرایران، در پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران، تلاش می‌شود با بررسی پیشرفت‌های کشورهای هم‌ردیف ایران که در زمینه انرژی بادی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند و با حضور نمایندگان آنان، راهکارهای نوین برای پیشرفت  سریع‌تر این صنعت در کشور را واکاوی نموده و مشکلات این صنعت در مباحثات کارشناسی به بحث و چالش گذارده شود. 
گروه مپنا نیز به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح در حوزۀ نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر، با اختصاص غرفه‌ای به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود ‌پرداخت. گروه مپنا با وجود دیگر دستاوردهای موفقیت‌آمیز در بخش انرژی، به سرمایه‌گذاری و امور مهندسی و تولید تجهیزات در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ورود کرده و با ایجاد شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، فعالیت‌های خود را در این حوزه متمرکز نموده است.
"مزرعه بادی کهک"  و "مزرعه بادی آغ کند"  گروه مپنا 
گروه مپنا هم‌اکنون دو پروژه مهم بادی با عنوان "مزرعه بادی کهک"  و "مزرعه بادی آغ کند" را در دست اجرا دارد.
مزرعه بادی کهک در 4 فاز تعریف شده و در مجموع مجوز احداث یک مزرعه بادی 100 مگاواتی را اخذ نموده است. اولین فاز توسعه نیروگاه بادی کهک قزوین با نصب 2 توربین 2.5 مگاواتی با مجموع ظرفیت 5 مگاوات اجرایی شد و این ظرفیت به مدار بهره‌برداری درآمده است. در فاز دوم نیز  20 مگاوات جدید به ظرفیت اولیه اضافه شد. در فاز سوم توسعه مزرعه بادی کهک نیز 30 مگاوات به ظرفیت‌های قبلی این مزرعه بادی افزوده شد و مجموع ظرفیت‌های آن به 55 مگاوات رسید. ظرفیت 55 مگاواتی در سه فاز نخست این پروژه به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و در مدار شبکه قرار دارد.
مزرعه بادی آغ کند نیز در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای ظرفیت  50 مگاوات است. مطالعات این پروژه، اواسط سال 94 آغاز، دکل بادسنجی آن نصب و داده‌ها جمع‌آوری شد. در ادامه زمین و مجوزهای لازم دریافت شد، گروه مپنا در این پروژه فاز پیش توسعه را به پایان رسانده و در اواسط امور مهندسی قرار دارد. اکنون محل نصب دو توربین نخست این پروژه از آمادگی بتن‌ریزی برخوردار شده و با پایان عملیات گوبرداری و نقشه‌برداری،  آمادگی لازم جهت احداث فونداسیون هر دو توربین فراهم آمده است. تاکنون سه توربین کامل برای این پروژه تولید شده و به محل پروژه ارسال شده‌اند که هر توربین کامل شامل 5 قسمت "تاور، برج، ناسل، هاب و سه پره" است.
بر اساس برنامه، پروژه بادی آغ کند سال آینده به مدار شبکه وارد می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب