امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25331 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حکم حبس برای سه خواننده سرشناس

خبرایران: علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از اردلان سرفراز گناهکار شناخته شدند.
حکم حبس برای سه خواننده سرشناس

علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از اردلان سرفراز گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده تحمل دو سال حبس تعزیری است.

اردلان سرفراز ترانه‌ سرایی که با بسیاری از خوانندگان اصطلاحا لس‌ آنجلسی و خارج ‌نشین همکاری داشته، علیه 3 خواننده داخلی به دلیل استفاده بدون اجازه از 2  ترانه ‌اش شکایت کرده که دادگاه بدوا رای به دو سال حبس تعزیری این خوانندگان داده است. علی جعفری مدیر برنامه‌های رضا صادقی ضمن تایید خبر گفت: ما هم از طریق رسانه‌ ها این موضوع را مطلع شدیم. موضوع را از طریق وکیل ‌مان پیگیری می ‌کنیم. البته فکر نمی‌ کنم موضوع مهمی باشد و طی روزهای آینده این مسئله حل خواهد شد.

دادگاه با شکایت سرفراز این خوانندگان را احضار می‌ کند اما علی‌رغم دعوی آنها‌ در جلسه حضور پیدا نکرده‌ و نهایتا دادگاه بنا بر ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب 1384،‌ هر یکی از متهمین را به تحمل 2 سال حبس تعزیری محکوم کرده است.  البته این حکم از سوی دادگاه بدوا صادر شده و با اعتراض امکان تجدید نظر در رای صادره وجود دارد.

به گزارش آینه نیوز، اردلان سرفراز در حدود 2 سال پیش با انتشار یادداشتی توضیح داده بود: «یاران؛ آقایی بنام سینا سرلک بدون اطلاع و اجازه من ،غزل برخیز که غیر از تو تو را دادرسی نیست را که هم در کتاب من (از ریشه تا همیشه) چاپ شده و آقای ابی هم بآ آهنگ آقای زلاند، بنام(محتاج) خوانده است، اشتباه خوانده و ویدیوی آنرا در فیس بوک پخش و نام شاعر را استاد هوشنگ ابتهاج ذکر کرده! برای اطلاع اعلام می کنم که این سرقت از نظر اخلاقی، انسانی و قانونی، خلاف است و وکیل من در ایران در تعقیب قانونی ایشان است!»

همچنین 4 سال پیش و پس از انتشار آهنگ «وقتی میای» با صدای علی لهراسبی که تنظیم مجدد ترانه «سوغاتی» اردلان سرفراز بود، «اردلان سرفراز» نارضایتی خود را نسبت به اجرای این ترانه بدون کسب اجازه از ترانه سرا ابراز کرده و اعلام جرم کرد. همچنین 2 سال پیش ترانه «سوغاتی» که گویا طرفداران بسیاری میان خوانندگان داخلی دارد، با صدای «رضا صادقی» و همراه با ساز گیتار نواخته و در فضای مجازی منتشر شد که واکنش شدید ترانه سرای مهاجر با عنوان گذاشتن «سارق» به «رضا صادقی» را به همراه داشت؛ اجرای ترانه ای شناخته شده که به گفته خواننده مشکی پوش به شکل دلی رخ داد و در راستای فعالیت حرفه ای نبود!

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب