امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2536 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

از سوی مهندس سعید مقیسه؛

برنامه‌های شبکه تهران در نوروز 93 تشریح شد

خبرایران: مهندس سعید مقیسه مدیر شبکه تهران از تهیه و تولید 26 عنوان برنامه ویژه نوروز 93 خبرداد که در تعطیلات نوروزی روی آنتن شبکه تهران می رود.
برنامه‌های شبکه تهران در نوروز 93 تشریح شد
به گزارش خبرایران ، نشست خبری تشریح ویژه برنامه های شبکه تهران در نوروز 93 صبح امروز با حضور«مهندس سعید مقیسه »مدیر شبکه تهران به همراه «مهندس عبدالرضا عالی زاده» مدیر گروه تفریحات و سرگرمی ، «سید علی اکبر مهریزی» مدیر گروه فیلم و سریال ، «علیرضا فارسیجانی» مدیر واحد تامین برنامه ، «سعید سلطانی» مدیر گروه فرهنگ و معارف و «مهدی مزینانی» مدیر روابط عمومی شبکه تهران  و اصحاب رسانه در ساختمان شبکه تهران برگزارشد.
 
دراین نشست خبری«مهندس سعید مقیسه » مدیر شبکه تهران اظهارداشت: شبكه تهران برنامه هاي متنوع و شاد خود را در سه محور قبل از عيد ، لحظات سال تحويل و ايام تعطيلات تهيه و توليد كرده است كه در ایام فاطمیه اول 24 اسفند ماه و فاطمیه دوم 14 فروردین ماه ویژه برنامه هایی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) پخش خواهد کرد.

مهندس مقیسه با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال 93 شبکه تهران ادامه داد: " گوشه دل تهرون " کاری از گروه تفریحات و سرگرمی به تهیه کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی رامبد جوان تهیه و تولید شده است. این برنامه از نظر ساختار به سه بخش نمایشی، پلاتو‏های نمایشی با اجرای رامبد جوان و گزارش‏ها و تبریک‏های نوروزی تقسیم و طراحی شده است . تیم نویسندگان این ویژه برنامه به سرپرستی سجاد افشاریان و سایر نویسندگان با تجربه کشور نگارش شده است. جمعی از هنرمندان کشور مانند بهرام شاه محمدلو ، آفرین عبیسی ، راضیه برومند،امید روحانی، فرزین صابونی ، سعید چنگیزیان ، فریبا کامران ، علی باقری و.....در این برنامه به ایفای نقش می پردازند.مخاطبان شبکه تهران هنگام تحويل سال در روز بيست ونهم اسفندماه از ساعت 10 صبح الي 22 بامداد مي‌توانند این برنامه را تماشا کنند.

وی ادامه داد: سری جدید مستند مسابقه "سرزمین دانایی" با محوریت رقابت در شهر در نوروز 93 در 14 قسمت به تهیه کنندگی سعید ابوطالب برای علاقمندان ساعت 21:30 دقیقه پخش می شود.

تفاوت این فصل از مستند مسابقه سرزمین دانایی با سری قبل در این است که از مرحله مقدماتی گروه ها مسابقات بصورت حذفی انجام می شوند. هفت گروه شرکت کننده که از بین هزاران داوطلب طی آزمونهای عملی، علمی و ارزشیابی های متفاوت انتخاب شده اند، در 6 روز متوالی و بدون توقف رقابت کردند.گروه های شرکت کننده، ترکیبی از خانواده ها ، گروه های خانم ها و آقایان با تحصیلات دانشگاهی متفاوت اعم از رشته های فنی، مهندسی تا پزشکی بودند.ریتم بالا، تنوع تصویری و هیجان یک مسابقه عملی و علمی با وجود آیتم های ادونچر و مهیج مثل اسب سواری، فرود با راپل از ساختمان و ... از مشخصات این سری از مستند – مسابقه سرزمین دانایی است .

روزی روزگاری ورزش در 15 قسمت 20 دقیقه با رویکرد معرفی و آشنایی با پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی بعد از اخبار ساعت 24 و نمایش ایمایی با محوریت داستان های کوتاه بی کلام که پیام های مختلف آموزنده به مخاطبان ارائه می دهد در نوروز پخش می شود.

همچنین برنامه شهر ورزشی نیز در 15 قسمت 20دقیقه ای تهیه و تولید شده که ساعت پخش آن 17 است. این برنامه شاد ورزشی گزارشی از بوستان های شهر تهران با حال و هوای عید است.

 

بانوی بهشتی در قاب تصویر

 

مدیر شبکه تهران در ادامه با اشاره به ویژه برنامه گروه معارف در تعطیلات نوروز ادامه داد: این گروه با برنامه های تولیدی مانند " نیمروز نوروز" ،" عطر عاشقی" ، " شاخه طوبی، بانو بهشتی ، نقره سپید ومیان برنامه برکرانه نور ساعت 12:20 نوروز با مخاطبان نوروزی شبکه تهران همراه می شود.

" نیمروز نوروز " عنوان برنامه ترکیبی – تولیدی در 15 قسمت 20 دقیقه طراحی شده است و دارای آیتم هایی مانند توسل روزانه ، شرح دعای صحفیه سجادیه ، احکام نوروز ، شرح کوتاه خطبه فدکیه و.. است که این برنامه ساعت 12:45 پخش می شود.

برنامه عطر عاشقی نیز ویژه نوروز در سه قسمت با موضوع مهدویت و گسترش فرهنگ انتظار ساعت 18 روی آنتن می رود.

میان برنامه برکرانه نور در دو نوبت ظهر و مغرب پخش می شود. این میان برنامه عبارت از ترتیل روزانه یک صحفه از قرآن کریم به همراه تصاویر شهدای شهر تهران ( همزمان با سالروز شهادتشان ) است.

این گروه برای شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) در فاطمیه اول 24 اسفندماه و فاطمیه دوم 14 اسفند ماه برنامه های خاصی را روی آنتن می برد . برنامه شاخه طوبی ، سلاله های نور و میان برنامه بانوی بهشتی که به فضایل و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازد ، از جمله برنامه هاست .

میان برنامه نقره سپید نیز در ایام نوروز با کارشناسی حجت الاسلام رنجبر روی آنتن می رود.

 

ما فرشته نیستیم

 

مدیر شبکه تهران در ادامه توضیح داد: گروه فیلم و سریال شبکه تهران با یک سریال با عنوان" ما فرشته نیستیم "و 4 تله فیلم مسابقه ازدواج ، اکازیون، لغزش و تعطیلات به استقبال نوروز می رود. سریال ما فرشته نیستیم این سریال ساعت 23:15 دقیقه و تکرار آن روز بعد ساعت 19روی آنتن شبکه تهران می رود و این مجموعه تلویزیونی با مضمون طنز اجتماعی به نویسندگی آرش برهانی نگارش شده است و در خلاصه داستان این سریال آمده است: در روزهای قبل از عید زندانیان برای گرفتن مرخصی تلاش زیادی می کنند و به برخی از آنها مرخصی داده می شود اما در این بین 4 نفر از آنها که بیشترین استحقاق برای دریافت مرخصی داشتند با مرخصی شان موافقت نمی شود و بدینترتیب اتفاقات تازه ای آغاز می شود .... ، در این سریال هنرمندانی همچون محمدرضا شریفی نیا در نقش منصور ، گوهر خیراندیش، علی صادقی ، فاطمه گودرزی و... حضور دارند.

 

تعطیلات

 

تله فیلم " تعطیلات " به کارگردانی سپهر محمدی، این تله فیلم برای پخش در ایام نوروز 93 تهیه و تولید شده است و داستان آن تله فیلم تعطیلات داستان یک جوانی به نام شریف است که به همراه پیرزنی به نام نرگس خانم که مدرس قرآن است به سفر زیارتی شاهچراغ (ع) به شیراز می رود تا نرگس خانم نذرش را ادای کند. این همراهی شریف با او سبب تاثیرات روحی و روانی زیادی می شود و شریف متحول می شود و....

 

مسابقه ازدواج

 

تله فیلم " مسابقه ازدواج " به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی جمال گلی از تولیدات ویژه نوروز است. این تله که دارای ژانر طنز اجتماعی است، به قلم حمزه صالحی نگارش شده است و داستان آن درباره سه دوست است به نام های مهیار، هومن و امیر که هر سه مهندس ساختمان هستند و در یک شرکت کار می کنند. هر سه به عنوان کارمند نمونه ی شرکت انتخاب شده اند. مدیرعامل شرکت قرار است شعبه ی جدیدی در کیش افتتاح کند و یکی از این سه کارمند نمونه را به عنوان مدیرعامل آن شعبه انتخاب کند. شرطش برای این کار تأهل است که رقابت بین این سه نفر شروع می شود و....

 

اکازیون

 

تله فیلم " اکازیون " به کارگردانی علی رامشه نیز برای پخش نوروز 93 در نظر گرفته شده است. این تله فیلم به قلم" ایمان غیرتمند" نگارش شده است و داستان آن درباره پسر جوانی به نام مجید رضایی است که باید خانه اش را تخلیه کند. مجید پس از جستجوی زیاد خانه ای با قیمت مناسب پیدا می کند اما داخل خانه در عالم خواب و رویا با یک روح سرگردان ارتباط برقرار می کند که بدین ترتیب ماجراهای جالبی در این خانه اتفاق می افتد ....

 

لغزش

 

تله فیلم تلویزیونی «لغزش»  به کارگردانی سیامک خواجه وند، تهیه کنندگی داریوش بابائیان و نویسندگی کیانوش اسلامی تولید شده است. این تله فیلم برای پخش در 14 فروردین ماه می شود.

 

سالی نو در نوروز

 

گروه اجتماعی شبکه تهران با برنامه هایی همچون " سالی نو" ، به کجا برویم " ، زندگی ، درشهر ، پنج در نودو سه ، ساعت 25 و راهیان نور، نغمه ها ، زنگ تفریح در نوروز با مخاطبان همراه می شود.

جنگ مفرح و شاد "سالی نو " که در 13 قسمت 60 دقیقه تهیه و تولید شده است و ساختار

آن گفتگو محور است. این برنامه به ترین ها ی استان تهران در حوزه های مختلف ورزشی ، فرهنگی ، هنری می پردازد .میهمانان این برنامه از چهره های آشنا فرهنگی ، هنری ، ورزشی و... است. مخاطبان شبکه تهران می توانند ساعت 20 این برنامه را تماشا کنند.

" به کجا برویم " با هدف معرفی جذابیت های گردشگری شهر و استان تهران در 20 قسمت 15 دقیقه ای به تهیه کنندگی رفیعی تهیه و تولید شده است و این برنامه ساعت 15:15 در ایام نوروز میهمان خانه مخاطبان می شود.

برنامه پنج در نود وسه یک برنامه زنده است که شب ها روی آنتن می رود و موضوع آن مربوط به نوروز ، معرفی برنامه های نوروزی و... است.

برنامه شبانگاهی ساعت 25 با محوریت موسیقی و استقبال از بهار و ارتباط زنده و مستقیم به مدت 20 دقیقه با کاروان راهیان نور از دیگر برنامه های این گروه است.

میان برنامه های تلنگر و زندگی نیز موضوعات اجتماعی – اخلاقی را در قالب داستانی کوتاه به تصویر می کشد و پیام های مختلفی را به مخاطب به صورت موجز و کوتاه ارائه می دهد.

میان برنامه زنگ تفریح نیز دوربین مخفی شبکه تهران در ایام نوروز است که در لابه لای برنامه های پخش می شود.

"نغمه‌ها" نیز از دیگر تولیدات ماست که مشابه ان در سال گذشته نیز پخش شده و به موسیقیهای فاخر و سنتی کشور می‌پردازد.

واحد تامین برنامه

این واحد پخش 20 فیلم های سینمایی ، تماشاخانه و مستند 5 را تهیه نموده است. فیلم های سینمایی ویژه نوروز از روز 27 اسفندماه تا 15 فروردین ماه ساعت 13:30 دقیقه از شبکه تهران نمایش داده می شود که این فیلم ها عمدتا محصول سال 2013 از کشورهای امریکا ، استرالیا، انگلستان ، فرانسه ، کره جنوبی ، هندوستان وچین است که برخی از این فیلم ها عبارت از Elysium   تبعیض ،Getaway   گریز،Escape Plan   نقشه فرار،Rush   شتاب ،Fast & Furious 6   سریع و خشن 6، Chennai Express   قطار چنای و...

برنامه " تماشاخانه" شبکه تهران ، نیز ویژه نوروز با محوریت انتخاب فیلم های انیمیشن جذاب متناسب با علاقه کودکان و نوجوانان محصول سال 2013 است که ساعت 9:45 پخش می شود. من شرور (2) ،ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 1و2 ، غارنشین ها و…….از جمله انیمیشن های نوروز93 است.

برنامه مستند 5 نیز در ایام تعطیلات نوروز با نمایش صحنه های جذاب حیات وحش و طبیعت نقاط مختلف جهان با مخاطبان همراه می شود. این برنامه جذاب از روز اول فروردین ساعت 17:40 دقیقه برای علاقه مندان نمایش داده می شود که محصول کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، فرانسه سال 2013 است که با عناوینی همچون جزایر ناآرام ، حیات وحش شبه جزیزه عربستان، دنیای کوهستان، شیرهای سفید، بالهای زندگی با گویندگی استاد داود نماینده به نمایش در می آید.

مدیر شبکه تهران در پایان این نشست با اشاره به ویژه برنامه گروه کودک و نوجوان این شبکه در نوروز 93 تصریح کرد: برنامه بچه ها بیاین تماشا ویژه خردسالان و کودک با محوریت آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر و برنامه رنگین کمان با موضوعات آموزش نکات راهنمایی و رانندگی بین شهری تهیه و تولید شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب