امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25384 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس بیطرفان در همایش بین المللی چاپ و بسته بندی مطرح کرد؛

راه نجات صنعت چاپ توجه آموزش، پژوهش و انتقال فناوری است

خبرایران: رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران درهمایش بین المللی چاپ، بسته بندی و فرآوری با تاکید بر حمایت از صنعت چاپ بیان داشت: راه نجات صنعت چاپ توجه آموزش، پژوهش و انتقال فناوری است.
راه نجات صنعت چاپ توجه آموزش، پژوهش و انتقال فناوری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران مهندس محمد بیطرفان در سخنرانی تخصصی خود درهمایش بین المللی چاپ، بسته بندی و فرآوری که در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد توجه به امر انتقال و تبادل فناوری و توجه به امر پژوهش و آموزش را یادآور شد و خاطرنشان کرد: صنعت چاپ کشورمان از نیرو های با تجربه فراوانی برخوردار است که باید ضمن استفاده از این تجارب ارزشمند باید به دانش روز و تربیت نیرو های کارآمد نیز بیش از پیش توجه کنیم.
وی با تصریح اینکه زمان آسیب شناسی و عارضه یابی ها گذشته و زمان تعیین راهکارها و استراتژی ها برای صنعت چاپ فرا رسیده است یادآور شد: زمان آن رسیده جایگاه واقعی ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تربیت نیروی توانمند و مجهز به دانش روز و صنعتگران فعال در کنار آموزش و پژوهش در صنعت چاپ مورد توجه واقعی قرار بگیرد.
رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با تاکید بر هم افزایی و اجرای مدل های مدیریت دانش در این صنعت تاکید کرد و عنوان داشت: امروز صنعت چاپ باید با مدیریت تغییر آشتی کند، سازمان یادگیرنده و یاددهنده را جدی بگیرد، هم افزایی را یک اصل بداند و دست از تخریب و فعالیت های مخرب بردارد تا بتواند همگام با بازار جهانی و هماهنگ با فناوری و بازار جهانی حرکت کرده و سهم خود را از این بازار به دست گیرد.در این راستا دانش بدون تجربه و تجربه بدون دانش ره به جایی نمی برد.
وی با اشاره به اینکه از ماه های گذشته صنعت چاپ زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته خاطرنشان کرد: صرف این انتقال نمی تواند برای ما خوشایند باشد بلکه باید به بحث مهم مدیریت منابع انسانی در صنعت چاپ باید توجه کنیم چرا که این صنعت مدیریت و بازرگانی، بازاریابی و فروش و ابزار های جدید توسعه نیاز دارد و نمی توان با نگاه دهه شصت به اهداف مورد نظر به این ماموریت دست یافت.
مهندس بیطرفان با اشاره به اینکه این صنعت در دنیا گردش مالی فراوان دارد و در داخل کشور نیز 150 تا 200 هزار نفر در این صنعت شاغل هستند با انتقاد از شرایط این صنعت عنوان داشت: هنوز اطلاعات آماری درستی از گردش مالی، وضعیت نیروی انسانی و سایر شاخص های مورد نیاز برای برنامه ریزی در این صنعت وجود ندارد!
وی بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توجه به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اساسی ترین موضوع در بحث توسعه اقتصادی و توسعه صادرات می تواند توجه به صنعت چاپ و بسته بندی باشد و اگر به صنعت چاپ توجه نکنیم توفیقی در عرصه های اقتصادی پیدا نخواهیم کرد.
وی به تاسیس انجمن طی سه سال گذشته و فعالیت های خوب آن به عنوان یک تشکل علمی و تخصصی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: توجه صنعتگران و دانشگاهیان به همکاری با این انجمن در سطح ملی و بین المللی حاکی از موفقیت و ماموریت صحیح آن است.
گفتنی است انجمن علمی و فناوری صنعت چاپ در حال حاضر علاوه بر همکاری های ملی با طرف های خارجی در آلمان و همچنین یونسکو وارد رایزنی و همکاری شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب