امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2540 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علی طیب‌نیا؛

تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار نیست

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام مخالفت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با افزایش نرخ سود بانکی گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از شرایط رکود خارج شویم.
تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار نیست

 به گزارش خبر ایران به نقل از روابط‌عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب‌نیا، با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی مورد تأیید این وزارتخانه و بانک مرکزی نیست، اظهار کرد: تصمیم یا مصوبه‌ای در این‌باره نداریم. وزیر اقتصاد درباره مسابقه بانک‌ها برای افزایش نرخ سود بانکی گفت: فکر نمی‌کنم این مسابقه موضوعیت داشته باشد و البته چون این روزها مطرح شده است، گروهی را مأمور کردیم که رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه اداره نظارت بانک مرکزی هم کنترل‌ها را شدیدتر کرده است عنوان کرد: در شرایط فعلی که رکود بر اقتصاد کشور حاکم است و هنوز نتوانسته‌ایم از شرایط رکود خارج شویم و به رونق برسیم، افزایش نرخ سود بانکی مورد تأیید نیست.
طیب‌نیا ادامه داد: درباره نرخ سود سپرده باید به نرخ تورم توجه کنیم که روند نزولی دارد و امیدواریم نرخ تورم در سال آینده به نحو معناداری از امسال پائین‌تر باشد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ سود سپرده‌ها متناسب با تورم انتظاری تعیین می‌شود، جهت‌گیری اقتصاد را در کاهش نرخ سپرده‌ها به تبعیت از کاهش نرخ تورم می‌بینیم و زمینه این کار فراهم خواهد شد.
وی گفت: همچنین موضوع نرخ سود تسهیلات و سپرده از حوزه اختیارات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار است و اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود، این موضوع بر عهده شورای پول و اعتبار است که تاکنون هم چیزی مطرح نبوده یا تصویب نشده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب