امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25401 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جهانگیری اعلام کرد؛

هدف ترامپ ناامن‌کردن فضای اقتصاد کشور است/هیچ‌کس در دنیا و ایران تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ علیه ایران قرار نگرفت/ سپاه در حال حاضر قوت قلب ایران و کشورهای منطقه به شمار می‌رود/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط برای تحریم و سختی نیست

خبرایران: معاون اول رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین هدف آمریکا این است که فضای حاکم بر اقتصاد کشور را ناامن کنند.
هدف ترامپ ناامن‌کردن فضای اقتصاد کشور است/هیچ‌کس در دنیا و ایران تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ علیه ایران قرار نگرفت/ سپاه در حال حاضر قوت قلب ایران و کشورهای منطقه به شمار می‌رود/ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط برای تحریم و سختی نیست

به گزارش خبرایران، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نقش آذربایجان در تمدن کهن ایران و تمام داشته‌های ملی ایران بسیار بالا و کم‌نظیر بوده و باید دلایل عدم پیشرفت مطلوب و مورد انتظار این استان بررسی شود.

وی با بیان اینکه در هرکدام از شاخصه‌های توسعه جایی نیست که تبریز و آذربایجان نقش کم‌رنگی داشته باشد، افزود: وقتی به توسعه ملی می‌پردازیم فرصت‌های مادی و معنوی که توسعه را شکل می‌دهد بسیار حائز اهمیت هستند، به‌طوری که در جایی مثل آذربایجان سرمایه‎های نمادین حتی اثرگذاری بیشتری از سایر سرمایه‌های مادی دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موقعیت استراتژیک، سابقه صنعتی و بخش خصوصی قدرتمند آذربایجان شرقی بیان کرد: متأسفانه بعضاً اظهارنظرها شکل موردی به خود می‌گیرد و مثلاً وقتی با چند واحد مشکل‌دار مواجه می‌شویم وضعیت را به کل واحدها تعمیم می‌دهیم و می‌گوییم وضع صنایع خراب است.

وی افزود: در کشوری که صدها هزار واحد صنعتی دارد با مشاهده چند هزار واحد مشکل‌دار نمی‌توان گفت وضعیت صنعت نامطلوب است.

جهانگیری با بیان اینکه تبریز و آذربایجان یکی از جاهایی است که بخش خصوصی ریشه‌دار و توانمندی دارد و از سرمایه‌هایی است که می‌توان روی آن حساب باز کرد، افزود: ما در آستانه شروع به کار دولت دوازدهم هستیم، سیاست‌های جدیدی در پیش گرفتیم که باید این سیاست‌ها را به مدیران استانی توضیح دهیم تا آنها در جریان کم و کیف امور قرار گیرند.

وی توضیح داد: ما به جهت ملی سیاست‌هایی را در دولت یازدهم دنبال کردیم که شرایط کشور دیکته می‌کرد و باید از این شرایط عبور می‌کردیم و در نتیجه دو راهبرد تعامل با دنیا و توسعه کشور را در پیش گرفتیم.

جهانگیری اضافه کرد: در مقطعی قرار داشتیم که قدرت‌های جهان با تبلیغات خود چهره‌ای از ایران ترسیم کرده بودند که هیچ کشوری تمایل به برقراری رابطه با ایران نداشت و می‌خواستیم این خطر را دور کنیم؛ ما به توانمندی خود اعتماد داشتیم و می‌خواستیم از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی توضیح داد: با اتکا به توانمندی داخلی وارد مذاکره شدیم و به توافقی رسیدیم که کشوری نبود که نگوید ایران به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های خود دست یافته و قطعاً صهیونیست‌ها از این اتفاق ناراضی و عصبانی بودند. 

جهانگیری با بیان اینکه می‌خواستیم از برجام برای حل مشکلات مردم و مسائل پیچیده اقتصادی کشور استفاده کنیم، افزود: توافق برجام امتیازات زیادی برای کشور به همراه داشت به طوری که توانستیم میزان صادرات نفت را از یک میلیون بشکه به 2 میلیون بشکه برسانیم.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: ترامپ وقتی روی کار آمدن علیه برجام سخنرانی کرد و اعتبار آمریکا را زیر سؤال برد و هشت ماه بعد از ریاست جمهوری آن نطق آن‌چنانی و به دور از منطق و خرد را ارائه کرد؛ در مقابل آقای روحانی با سخنرانی مؤدبانه و منطقی خود پاسخ یاوه‌گویی‌های او را به بهترین نحو داد.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس در دنیا و ایران تحت تأثیر جنگ روانی ترامپ علیه ایران قرار نگرفت، افزود: پیوند مستحکم بین ملت، دستگاه‌های اجرایی و رهبری همچنان پاسخی به یاوه‌گویی‌های امثال ترامپ است؛ مردم به نقش سپاه در تأمین امنیت کشور کاملاً واقف هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر سپاه به نقطه‌ای رسیده است که قوت قلب کشورهای منطقه نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف آمریکا این است که فضای حاکم بر اقتصاد کشور را ناامن کنند و باید همه تلاش ما باید این باشد که این فضا را سامان دهیم و همه برای حل مشکلات اقتصادی به صحنه آیند، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فقط برای تحریم و سختی نیست بلکه حتی در زمان رونق و توسعه هم باید در پیش گرفته شود.

این مسؤول اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده و بر اساس این برنامه‌ها بخش خصوصی میدان‌دار اصلی اقتصاد کشور است، البته به فرموده مقام معظم رهبری امنیت سرمایه‌گذاری جزء مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه وزارت نفت در حال حاضر 200 میلیارد دلار طرح آماده قرارداد دارد و حدود 40 میلیارد دلار قرارداد با بانک‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران داریم، افزود: تبریز از هر نظر کانون اصلی توسعه در کشور به شمار می‌رود و ما باید به نحو مناسب و آبرومندانه‌ای از تبریز 2018 استقبال کنیم.

جهانگیری گفت: ما به احیای دریاچه ارومیه به شکل جدی متعهد هستیم و همه باید کمک کنند و منابع بودجه‌ای آن هم باید تأمین شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب